Gå til innhold

Hva er best, latex eller silikon på smokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare kjøpt med silikon, men leste nettopp at det kan være for hardt mot ganen, hmmm

Hva har dere til deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silikon.

Latex KAN trigge allergier. Kjipt å bli allergisk mot latex..

Skrevet

Ingen flere som vil si hva de bruker :(

Skrevet

Brukte mest latex da hun var baby, for de var mykest. Nå har hun begge deler. Helt tilfeldig hva vi kommer hjem med når vi har vært og handlet.

Snuppa er ca 20 mndr.

Skrevet

Mi vil bare ha latexsmokk. Har prøvd med silikon, men de falt visst ikke i smak. Har ikke hørt at man kan utvikle allergi av å bruke dem, men det er vel like delte meninger om det som alt annet.. :)

Skrevet

Her i huset er det bare silikonsmokker som gjelder, latexsmokker spytter hun bare ut igjen. Har også hørt det der med allergi, men ikke sikker på kilden.

Skrevet

Vi har (mam) silikon, og det er ikke valgt pga hva som er "riktig" og ikke (eldsta brukte (mam) latex) - det er av den enkle grunn at det er det eneste plutten min vil ha i munnen sin :oD

Var egentlig fornøyd med at eldsta tok latexsmokkene fordi jeg hadde lest at de i silikon lettere kan gå i stykker, og da følte jeg meg ørlitegrann tryggere med dem, spes på natta. Nå haler og drar jeg litt i silikonsmokken hver kveld bare for å sjekke at den henger skikkelig sammen, så om man bare er litt bevisst går nok det meste bra :o)

Skrevet

Aner ikke hva som er best med tanke på tenner, allergier osv.

Begge mine har kun tatt og tar silikontuttene - så da er det dem som blir brukt her i huset.

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg leste om at de advarte mot latex smokker (overdreven bruk av disse), men husker ikke helt hvorfor. Vi bruker litt begge deler nå til minste, men mest silikon.

Skrevet

vi har bare brukt silikonsmokker. Det er helt tilfeldig, men de første jeg kjøpte var det. Og nå vil hu ikke ha noen andre!

Skrevet

her vil vesla kun ha silikonsmokkane og.

Skrevet

latex, fordi det var det jeg tilfeldigvis kjøpte til førstemann på rema 1000, visste ikke det fantes silikon engang da. det er vanskeligere å få tak i og, mange matbutikker som ikke har det så har bare fortsatt med latex.

Skrevet

Jeg har hørt at silikon er best. Jenta mi bruker silikon men hun bruker kun smokk når hun sover.

Sønnen min ville bare ha latex og han ville ha smokken hele tiden.

Mulig det er en sammenheng ? Latex er jo mykere..

Skrevet

Har bevisst valgt silikon til barna pga. advarsel mot latex

Skrevet

har kjøpt silikon, men gutten min vil bare ha latex...tror silikon er for hardt for han.

Skrevet

Silikon!

Ser mye mer hygienisk ut også.. Enkel å skylle. latexen klistrer seg lettere til hår og alt mulig rart!

-men stusset på det Alva sa om overdreven bruk... hva er overdreven bruk av smokk da?? Hehe.... blir jo gjerne brukt flere ganger om dagen og om natta!

Skrevet

Vi har prøvd begge deler til Lillegutt vi, og han tar begge deler. Men hvorfor lager de smokk av latex hvis det kan fremme allergi??? Det må jo være det sprøeste de gjør isåfall spør du meg...

(mente ikke være frekk eller noe til de som skrev innlegget, ble bare litt "sur" på produsentene...)

Men personlig liker jeg de i silikon best; er som *~*lanoforliten*~* sier; det klistrer seg mye dritt til latexen..

Skrevet

Vi bruker bare silikon men det er pga hun suger de latex smokkene så store. Mens silikon holder formen hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...