Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 har noen erfaringer med dette? er redd det blir kjedelig, men har ingen å reise med, Synes ungen fortjener en ferie. Noen som vet om noe som kan være OK å gjøre?
alene pappa Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Reiser stortsett altid alene med sønnen min, er ganske kjedelig ja, men føler det må gjøres oxo
Gjest marie-s Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Det er ikke så lett å svare når man ikke vet hvor gamle ungene er, men jeg kan nå bare si at jeg har reist ganske mye med min sønn som nå er 7 år og ikke kjedet meg i det hele tatt. I sommer går turen først til Scotland så til Egypt og vi gleder oss begge som unger. Jeg tror tingen er å balansere turen litt at dere gjør noe som barna synes er veldig gøy og noe du synes er veldig gøy på den måten får alle utbytte av ferien.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Jeg reiser også alene med datteren min. Kjedelig ja:(
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 hei, HI her. Gutten min er straks fem og veldig aktiv. Hvor har dere reist? Vet dere om knallbra, barnevennlige steder? I fjor var vi i Hellas (sammen med noen flere) og det var ganske kjedelig, lite å finne på; også for barn. (eller kanskje særlig for barn).
nickoline og supermann Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har reist mye med sønnen min siden han var CA 15 MND gammel. Stokoser meg med han jeg. Kjeder meg aldri sammen med min sønn. Absolutt aldri. Nå er han 3 år. Vi har vært i Bjørneparken, Langedrag 2 ganger. 2 hytteturer på 1 uke av gangen. Da har vi gått i fjellet. Vi har vært i Romania, Bulgaria og Hellas.... nå planlegger vi telt tur. Nå har jeg fått kjæreste. Han vil være med på alt. Må inrømme at jeg savner å dra på en tur med lillegutt alene i sommer. Men først skal vi på båt tur i helgen. Neste helg drar vi 2 uker ut i båten. Først 8 dager i Telemarkskanalen før noen dager nedover svenskekysten! Blir hyggelig det. Men tror nok jeg skal ta en tur til Bjørneparken og Langedrag alene med han.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 jeg har en venninne (som jeg traff her inne) som bor i bergen, som jeg skal til denne uken, hun er alenemor og har et barn som er omtrent like gamelt som mitt. noen ganger reiser de hit og andre ganger jeg dit. i fjor var jeg hos en annen venninne som jeg også har møtt her. har også reist på dagsturer, med alenmødrevenninner med barn. og aliere seg med en annen alenemor er ofte veldig koslig ellers er vi alenemødre temlig vant til og være alene, så det spiller vel ikke så stor rolle om man er alene i syden eller alene i norge?
Gjest marie-s Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Vel, jeg tror nok det kommer litt an på hva dere liker å gjøre. I fjor når vi dro til Scotland så var vi på en rundtur der og fikk med oss ridderturnering, god mat, båtturer, noen borger, shopping, strandliv og en fornøyelsepark. Jeg har ikke helt troen på kun det å skulle reise et sted med barn for kun å ligge på stranden, jeg tror både barn og voksne trenger litt avveksling. Selv har jeg brukt nettet mye for å planlegge og finne ting å gjøre dit vi skal. Jeg har før også vært i Spania og Danmark med han samt reist en del rundt i Norge og så lenge vi finner på litt forskjellige ting så hav vi begge koset oss. Slik at det er sagt så er han sønnen min også veldig aktiv, men jeg ser ikke på det som noe problem, dermed er han jo enklere å få med på ting.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 I fjor sommer var første sommeren min alene med datteren,hun var da 2,5 år. Jeg reiste noen dager inn i kinsarvik og mikkelparken der,og det var en milepæl for meg.For jeg trodde jeg skulle gå i kjellern av å gjøre slikt alene,og var redd jeg kom til å føle meg ensom. Men vi storkoste oss:-) Det var kjempedeilig å bare være hun og meg,vi koste oss og badet,var på resturant å spiste og alt handlet om oss to.Og jeg kunne godt ha gjort det igjen,for vi fikk så mye igjen for det.Og vi ble enda tettere hverandre:-) Så jeg vil foreslå parker,de koser seg og du må liksom være med på alt og bare ha fokus på barna. For meg og forhåpentligvis for datteren ble det et uforglemmelig sommerminne som er bare våres. Jeg kunne godt ha gjort det igjen,selvom jeg nå har samboer.For den turen var viktig for oss to,litt kvalitetstid;o)
prinsesse vilikke Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 Ja - reiser alltid alene med barna jeg. Og kjeder meg aldri. Noen ganger savner jeg jo å snakke med noen voksne - men har alltid en venninne eller to på telefonen på kvelden Vi har en også hytta da - som vi bruker veldig mye. Innimellom får vi besøk, eller barna har med seg venner - men som oftest er vi der alene nesten hele ferien på sommeren. Liker det best jeg - da får vi den roen vi trenger alle sammen - og jeg får masse kvalitetstid sammen med barna som jeg ikke hadde fått om vi hadde vært sammen med flere Jeg tar med meg barna på ferie på alle de stedene jeg selv har lyst til å dra - og vi planlegger i god tid og leser masse om dit vi skal - og legger opp turene sånn at det blir litt for barna - og litt for mor:) Jeg elsker å reise - og tenker at jeg er super heldig som har to barn som kan være med meg - for da er jeg jo ikke alene Og barna - de opplever jo masse og har ellerede fått nye pass 3 ganger Men - jeg opplever MANGE som "syns synd på meg" som skal dra på ferie uten noen - hallo - er ikke barna noen? Og - sommerferien kan bli litt lang - for det er jo veldig familietid - og jeg blir ikke invitert med på noen hytteturer el nå som jeg ikke har mann lenger....Pussig det der - at man ikke er familie i andres øyne når man ikke har mann......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå