*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fikk beskjed på legevakta i går at den sinnsykt vonde halsen min har streptokokker og fikk penicillin jeg skal ta i 10 dager (var visst veldig viktig). I dag er halsen litt bedre, men fortsatt vond og det kjennes ut som jeg har noe øverst i halsen... akkurat som små slintrer som jeg ikke får hostet opp eller harket opp.. Er dette vanlig? Og går det over,eller må de evt ut hvis det er så at det kokkene som plager meg?
AneB Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Det er vanlig, og det går over GOd bedring, det er et helvete mens det står på!
mirredutt Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Jeg fikk penicillin for det samme i går, og halsen begynner så smått å føles bedre. Det er ikke bare de hovne mandlene dine du kjenner?
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Jeg hadde strepokokkinfeksjon utenpå OG inni halsen på en gang i påsken. Så jeg kjente "bare" vondt utenpå og inni fra brystbena(?) og opp til haken(!) Klarte ikke å svelge noenting uten at det kom tårer, og det kjentes ut som det bodde en hårball inni der, med klør! Bare trøkk i den penicillin, så håper vi det går over:) Høres ut som det "bare" er kokkene som plager hvertfall:) God bedring:)
Ranveig R Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Hårball med piggar (eller var det klør?) er ein god beskrivelse, det går vekk etter eit par dagar. Hadde streptokokkinfeksjon i juni og oktober i fjor, det er noko salig dritt! Eg som blir heilt utslått med 38,1 i feber har det ikkje godt med over 40. Med meg så tok det ca 1 døgn frå eg begynte på penicillin til feberen begynte å gå ned, og den var så å seie vekke etter 2 døgn. Halsen kjentes bra etter 3-4 dagar. Tips: Kjøp ny tannbørste når du er ferdig med penicillinkuren, ein kan smitte seg sjølv igjen med ein tannbørste med streptokokkar på... God bedring til deg, det er noko herk mens det står på men det blir heldigvis fort bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå