Mam again! Skrevet 1. juli 2009 #1 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har akkurat kjøpt vogn og bilstol selv og ser jo at prisene varierer enormt på utstyret, både på forskjellige produkter og mellom butikkene. Er litt nysgjerrig på hvor mye dere andre tenker å invistere i utstyret. Jeg kjøpte altså vogn med bag, bilstol og base til kr. 7200,- til sammen. Dette synes jeg var rimelig, men det er jo fremdeles mye som trengs: seng, reiseseng, vognpose, vippestol, spisestol, ev. bæresele, stellebord, grind, badeutstyr m.m.m Jeg tenker å scanne FINN og Ikea etter mye av det gjenværende vi vil ha i hus for å holde utgiftene litt i sjakk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har vogn, Simo Duo, til kr 6300,- bilstol m/Isofixbase,Maxi Cosi Cabriofix, kr 3000,-, Quinny Zapp, for å bruke til bilstolen, til kr 2000,-. Stellekommoden(Brevi Idea) kostet vel 2300,-. Men så har jeg handlet hos min tidligere arbeidsgiver som driver i bransjen, og får dermed alt dette til innkjøpspris(ca 1/2 pris). Det jeg har kjøpt til full pris er seng, som kostet 2000, vippestol til 600, og diverse tilbehør til vognen, som regntrekk, insektsnett, hjultrekk, Soft Line bagkant, handlenett (ca 1500 kr tilsammen). Dette ble kjøpt før gutten ble født. I ettertid har jeg kjøpt til brystpumpe(500,-)bæresele(800,-), reiseseng(til halv pris kr 600), babygym(600), Babycall(1400,-). Nå er gutten min snart et halvt år og trenger spisestol, og der har jeg sett på en til 1400 og en til 500-600. Gutten min er en aktiv krabat, og jeg begynner å se at jeg nok må svelge noen kameler og anskaffe lekegrind, hadde i utg.pkt ikke tenkt det da jeg syns det blir å sette ungen i "bur". Så må jeg snart skifte over til sportsvogndelen, og da har jeg tenkt å kjøpte Soft Line Seat Insert for å friske opp litt, den koster rundt 300 tror jeg. Også driver jeg å ser på en mindre og lettere trille, har sett både på en til 3000 og en til nesten 4000,- men har ikke helt bestemt meg enda. Og så er det ikke så veldig lenge til han har vokst ut av Cabriofix setet, så da må han ha et nytt, og da blir det mest trolig et Besafe Combi X1 Isofix til nærmere 4000,- Er visst stadig noe nytt man må ha, og det bare det første året... Men jeg syns det er utrolig gøy å gå å se på babyutstyr og har lyst på mye, men må bare "besinne" meg. Kunne sikkert gått amok, og kjøpt i hytt og vær, men tar meg sammen og kjøper ikke så mye mer enn det nødvendigste. Jeg legger heller egne behov til side, og kjøper til gutten min i stedet for. Er lite nytt jeg unner meg selv for å si det sånn. Men det er jo ikke alt man MÅ anskaffe før babyen er født, noe går det fint an å kjøpe etterhvert. Sånt som babygym, lekegrind, babycall, spisestol, bæresele, reiseseng bruker man jo gjerne ikke fra dag 1. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140326192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makko med to små gutter Skrevet 2. juli 2009 #3 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg synes også det er unødig å bruke enormt mye penger på utstyr som er i bruk kort tid. Og tror ikke engang folk ser det på utstyret vi har ;-) Mye av utstyret er jo knapt brukt når ungene er ferdig med det! Vi sparer IKKE på kjøp av bilstolene! Hvis det går så ille at mini blir skadet i bilulykke skal jeg ikke gå å tenke på at jeg sparte 500kr på et dårligere sete. - Der har jeg gått etter test. Ellers er jeg på vogn runde nr 3 (lang historie), men har ikke mer enn 2500kr utgifter i sum så langt der. -Seng og vugge, -arvet, helt ok Kjøpt nye madrasser, men billig til vugga. - Reiseseng, -arvet - Vognpose, - kjøpt en brukt voksi, som jeg sydde nytt trekk til - Vippestol, - kjøpte en billig på tilbud (?), 200-300kr og den var helt OK! - Stellebord, -billigste på ikea, og lagde modifikasjoner med skuffer, og ekstra "anti-fall" kant. Ikke vakkert, men funksjonelt. var i brukt i 5mnd for mini ble virkelig vill. Stelte en periode på gulvet. Nå steller vi oppå kommode. Han må uansett holdes en hånd på HELE tiden nå. - Leikegrind. Denne er nesten det dyreste av ting jeg har kjøpt, ca 1000kr. Teppet oppi er hjemmesydd av mormor med masse dyr på! - badeutstyr, -fant en tommytub gratis på finn.no nå bader han i "badekarret" i dusjen. - Tripptrappstol, -arvet (har faktisk fått tilbud om 3 stk! + at svigermor ville kjøpe ny til oss, men pappa'n ville ha sin egen ;-) - Bæresele, fikk et sjal i gave, lånt to stk maitai og kjøpt en ergo sele brukt (400kr) -Leker er stort sett arvet! -Klær er stort sett arvet/fått. Har tatt imot noen sekker med gratis klær som har blitt lagt ut på finn. Da kan jeg sortere ut det jeg synes var ok. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140326431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #4 Del Skrevet 2. juli 2009 Kjøpte fjorårets modell av bugaboo splitter ny for 3700,- for et år siden. Den er jeg fornøyd med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140326554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #5 Del Skrevet 2. juli 2009 Vogn med bag: 8000kr Bilstol ca: 2000kr Seng ca: 2000kr Madrass: 700kr Lammeskinn: 400kr Sengekant: 300kr Sengetøy og dyne: 1000kr Helseteppe 2stk ca: 400kr Kluter ca: 200kr Håndkle ca: 200kr Brukt Stellebord: 400kr Ny stellematte ca: 200kr Fikk vugge: 0kr Klær: 1000kr Babybjørn bæresele: 700kr¨ Stelleveske: 300kr Dette er det jeg kjøpte før babyen blei født, så det har blitt mye mer utstyr på to år såklart Husker heller ikke prisen på alt, men sånn ca tror jeg det skal stemme og rundt 18000kr er mye på en kort periode det, men vi trengte alt vi kjøpte, men kunne såklart kjøpt mer brukt. Etter at babyen kom så blei det jo mye bleiekjøp, salver, tåteflasker, pumpe osv. Det er dyrt å ha barn, men de er verdt hver krone Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140329265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #6 Del Skrevet 2. juli 2009 Brukt Simo Kombi: 2000,- Brukt Sprinkelseng med alt tilbehør inkl dyne, pute og sengetøy, fjærmadrass og overmadrass : 500,- Bilstol MaxiCosi: Gratis av venner Stellebord: Etter førstemann, også fått av venner. Vugge: Familiens som går på runde Badekar: 79,- på Ikea Ergo Babycarrier: Etter førstemann Maya Wrap: Finn.no, 100,- Brystpumpe: Etter førstemann. Mammaklær: Noe etter førstemann, kjøpt for kanskje 2000,- nytt i tillegg. Div babyklær opp til str 62, og et par tepper kjøpt nytt (max 1500,-). Ellers mye fått av venner og arv fra førstemann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140329364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #7 Del Skrevet 2. juli 2009 ...glemte nesten Dunpose: Fått av vordende besteforeldre Lammeskinn: Fått av vordende besteforeldre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140329388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #8 Del Skrevet 5. juli 2009 Vi har unnet oss helt ny vogn denne gangen med diverse tilbehør til, så den kom på nesten 8000 kr. Er barn nr 4 og første gang jeg kjøper ny "ordentlig" vogn i butikken (har kjøpt noen triller før). Vi har arvet og fått noe til barna våres, men det meste er kjøpt nytt og brukt til/blir brukt til alle sammen. F.eks stellebordet skal nå bli brukt til barn nr 4, men vi kjøper ny stellepute oppå fordi den andre er så slitt, vi har samme seng, men kjøper ny madrass osv. Vi selger mye unna da etterhvert som vi er ferdig med det. Bagen til vognen regner jeg med å få solgt etter babyen er 5-7 mnd til en ok pris, så det blir litt gjenbruk av det også utenom at mye går i arv fra barn til barn her hjemme. Føler ikke at vi sløser heller egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140336409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldrepia Skrevet 6. juli 2009 #9 Del Skrevet 6. juli 2009 Var på Tøffeliten i Bodø tidl denne uken, og kjøpte en barnevogn til 6000 kroner, det var en emaljunga duo, med kurv, sportsdel, vognpose og stelleveske. Vogna er vindtett og vanntett. og KJEMPEFIN. vi fikk den anbefalt av ekspeditrisen i butikken, anbefalt over en vogn til 7200... Spør betjeningen, de kan være hjelpsomme, med på kjøpet fikk vi Regntrekk, en bamse og en pakke med småting som vi trnger (neglesaks, bubb-fjerner, medisinmåler ++)... SUPERFORNØYD, elsker den vogna! ellers kom hun med mange gode forslag... så spør i forretninger. de vet som regel det meste, og forteller og hva som er på tilbud. Tøffeliten har alt til smårolinger..=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140340932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vi blir 4 :o) Skrevet 6. juli 2009 #10 Del Skrevet 6. juli 2009 alt for mye.. kjenner at jeg blir lik som sist gang.. til første mann handlet jeg alt jeg kom over og trodde jeg trengte.. som for eks 7 dyre amme-bh`er og brystpumpe til 2000, og jeg fikk ikke ammet grunnet medisiner ) skal prøve å begrense meg denne gang! Ellers hadde lillemann 6 forskjellige vogner på 2 år.. skal holde oss til en drømme vogn denne gang ) Ikke mye man trenger til den lille blir født, annet enn bilstol, vogn, vugge, stellebord, lammeskinn og litt tøy.. også kan man handle når man trenger noe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140341661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #11 Del Skrevet 8. juli 2009 Til førstemann husker jeg ikke helt.. men denne gangen har jeg kjøpt Ny bilstol og base ; ca 3000 kroner qunny zapp; 1700 Solgt gammel vogn og lagt til på ny; 500 kroner. ( vogndilla.. ja.. har MANGE..) Søskenvogn ; 2600 ny madrass til sprinkelsenga; 500 mei tai ; 550 kroner babybjørn ; 300 kroner ++++++ elsker å bruke penger på de små! hihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140352229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chiquetita Skrevet 9. juli 2009 #12 Del Skrevet 9. juli 2009 28 uker i dag og til nå har vi brukt: 5000 på vogn brukt bilstol m base kr 1200 pose til bilstol:499 skal få låne skinnpose, seng og div småtøy Måtte innstallere en ikea benk med vask til å stellebaby på da badene er for små til stellebord, dette er det dyreste, men som hele familen kommer til å ha glede av fremover, 16000,- Og ny bil da, har ikke peiling på hva mannen min vil bruke på den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140354699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #13 Del Skrevet 12. juli 2009 Hmm i fare for å kritisere noen her så mener jeg det hørest forferdelig overfladisk og snobbete ut å faktisk kjøpte opptil 6 vogner til et barn... Unnskyld meg altså... Barnet TRENGER faktisk ikke dette. Sånn generelt når kvinner begynner å snakke om alt barnet "trenger" så lurer jeg på om det er de selv som trenger dette utstyret for å tilfredstille sine egne behov. Hvilke behov vet jeg ikke..Det er ikke dukker dere får, det er barn. Gi dem heller mange turer ut, sunn mat, amming og mye kjærlighet. Dette er forholdsvis gratis... Og 7 amme bher? Hvor ofte vasker dere klær egentlig? Og har ofte vært i snakk med kommende mødre som har brukt flere tusen av kroner på NYTT babytøy når de skal ha jente og har gutt fra før, fordi blått er GUTTEFARGE... Utrolig teit spør dere meg. Klart noe rosa og rødt kan en jo kjøpe da og noen kjoler blir det vel å, men flere 1000 på nye klær? herlighet. Det overrasker meg at mange er så snobbete når det er en hel verden der ute som trenger det mest grunnleggende... Er det opp til meg så trenger ikke babyen: Vippestol... Pose til bilstol og regntrekk til bilstol.. hva skal en me dette? Dere triller vel ikke rundt på barnet deres i en bilstol hele dagen. Dere vet det er farlig for ryggen til barnet? Bruk vogn... der h*n kan ligge flatt.. Jaja, kanskje bilen deres ikke er tett. Hva vet jeg. Dill og dall hundretusen leker før barnet er 3 mnd.. egne håndklær babysåpe, oljer, kremer i drøssevis... uff kunne sikkert nevnt mye mye mer. Gidder bare ikke sitte her lengre. Beklager om noen føler seg provosert, men da er det sannsynligvis dere som bruker mer enn dere trenger. Ta vare på barnet, ikke vær så innmari materialistiske... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140368133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #14 Del Skrevet 12. juli 2009 Herlighet la nå folk bruke det de vil av penger på babyen sin da. Hvem er du som forteller folk at det er teit å kjøpe enkelte ting? Jeg skal kjøpe bagvogn, bilsete og sportsvogn til ca 10 000 (brio go, har alle tre i en pakke) Dropper stellebordet av personlige grunner Seng til 500 kroner og vognpose. Bæresele etc har jeg fra før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140368347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vi blir 4 :o) Skrevet 12. juli 2009 #15 Del Skrevet 12. juli 2009 føler meg ikke provosert engang jeg.. er nok litt matrealistisk, og gleder meg stort over å kunne kjøpe tingene jeg har lyst på til mine barn. Jeg skjønner også at det er samme for den lille hvordan vogn den ligger i.. men jeg som går tur flere ganger hver dag, koser meg over å kunne trille en god og fin vogn, og kjøpe hva jeg vil.. Barna mine får masse kjærlighet, og mangler ingen ting i livet! Jeg er også enig i at noen tar helt av, og at det er viktig å se hva som teller her i livet.. mener man ikke kan kjøpe seg lykke! men jeg som har gutt fra før er en av de som kjøper nye klær til lillemor som etterhvert kommer.. moro med alt det fine man kan kjøpe.. vi er alle forskjellige ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140324924-hvor-mye-penger-bruker-dere-p%C3%A5-vogna-og-annet-babyutstyr/#findComment-140369134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå