:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 trenger inspirasjon til nå står boller høyest på listen og jeg skulle ønske jeg hadde noe sunnere og toppe listen med... hehe
"Frostpinnen" Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Sist vi var på stranden lagde jeg foccatia som jeg smurte med kremost naturell, ruccula, spekeskinke og fetaost. Byttet halve hvetemelet ut med grovt mel...ble veldig godt. Hadde også med kylling snurrer som barna elsker!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2009 kyllingsnurrer? hvordan lager du det? jeg har masse kylling... hehe også har jeg bare mel, bygg og havre til og lage noe ut av. er litt gira på og bruke bygg for det er så digg. byggmelsgrøt til frokost er tingen
Tommage♀♂ Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Grove ostehorn, lunsjmuffins, grove vafler, pastasalat, tortillas med kylling og salat
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Da jeg var liten og jeg og mamma bodde på stranda i sommerhalvåret var standard mat skive/rundstykker. I boks ved siden av hadde vi hardkokt egg eller jordbær som vi knuste med gaffel og hadde på skiva (hadde med salt til egget og litt sukker til jordbærene). Nammenam! Forutsetter jo at man liker det da, hehe. Har du kjølebag, evt kjøleelementer? Ta med oppskåret vannmelon - uslåelig i varmen. Eller melon/frukt generelt, men det gjør seg best om det er litt kjølig, derav kjøleelementet ) Grillkylling med godt brød og evt agurkpinner er også godt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2009 altså mel = vetemel skrives det hvete? eller vete?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2009 jeg har kjølebag, eller jeg har en stor plan om og kjøpe en i morgen... haha.. men jeg har jo med flasker med fryst vann i og det funker jo fint som kjøleellement men groverundstykker er også en god idee!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2009 ditt syke syke menneske. bacalao du liksom. har du sett for mye på Elias nå eller?
"Frostpinnen" Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Jeg bruker denne oppskriften som jeg fannt på matogdrikke.no for lenge lenge siden...kjempe bra oppskrift Ingredienser: Deig: 1 pk. gjær (50 g) 3 dl vann 4 ss olje 2 ts salt 2 egg ca. 1 liter hvetemel egg til pensling Fyll: 1 liten boks tomatpuré 1 liten, finhakket løk 4 ss maiskorn kjøtt av 1/2 grillet kylling ca. 2 dl revet ost (f.eks. jarlsberg) eller du kan bruke annet fyll som vanligvis brukes på pizza Fremgangsmåte: Løs opp gjæren i lunkent vann (37 °C). Tilsett olje og egg. Rør inn mel til passe deig. Sett deigen lunt og la den heve til nesten dobbel størrelse, ca. 1/2 time. Kjevle ut deigen til en firkantet leiv, ca. 5 mm tykk. Smør tomatpuré utover deigen. Bland eventuelt inn litt vann for å få den litt mer smørevennlig. Dryss finhakket løk og maiskorn over. Skjær kyllingen i passe store biter og fordel kjøttet utover leiven. Dryss revet ost over til slutt. Rull deigen sammen til en pølse. Skjær tykke skiver av pølsen, ca. 3 cm, og legg dem på et stekebrett. La skivene heve i 20-30 minutter. Pensle med sammenvispet egg og stek ved 225 °C i 20-25 minutter. Kyllingsnurrer egner seg svært godt som picnic-mat, fordi de er enkle å spise uten å søle. I tillegg er de barnevennlige I foccatiaen brukte jeg hvetemel, bygg mel og rugmel... Jeg tar alltid det jeg har i skapet når jeg lager brødmat. Havre, hvete og bygg blir sikkert knallbra!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2009 takk kanskje jeg skal tørre. tør jeg prøve? hihi
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. juli 2009 hehe... kanskje det er det som forklarer det.... hihi
prekæs Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 spekemat, potetsalat og eggerøre. Viktig med salt mat i varmen og spekemat burde dekke saltbehovet. Er vel muligens ikke så sunt, men du har kropp til det;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2009 takk prelæs spekemat er dødsgodt! jeg slår et hardt slag for spekemat og rømmegrøt. falt over en oppskrift av rømmegrøtt på byggmel i stedet for hvetemel (også eneste forskjell) tenkte jeg skulle prøve det en dag sammen spekemat, for da blir det jo nesten sunt jeg prøver nå på grovt brød der jeg fant opp oppskriften selv i farta... hehe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2009 prelæs var nesten et litt kult navn.. hihi.. mente selvsakt prekæs
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2009 vannmelonen står i kjøleskapet og venter på i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå