Gå til innhold

Hva GRILLER dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger variasjon til pølsene og kyllingspyd! Gjerne tips til tilbehør også!

Fortsetter under...

Skrevet

Tja. det blir jo gjerne noe first price grillpølser til ungene og ganske mye indrefilet til oss selv. Sånn. Nå blir jeg skutt:))

Skrevet

Vi marinerer stort sett alt, he he - kjøper de ferdige marinadene- bla rødvin, allround og honey. Gjør STOR forskjell og kjøttet blir knallmørt og saftig. Laksefilet er også populært. Legges i folie, litt sitron, salt og pepper inni og legg på grillen.

Mais blandet med kesam er et grill-must! En god salat likeså. Potetsalat eller råstekte poteter + fullkornsris.

Skrevet

Minimaiskolber! Åhhh det er godt! Ellers er vi veldig tradisjonelle stort sett med sommerkoteletter, kyllingpølser, flintsteik og kylling. Evt laks i folie. Pleier ofte å skjære noen store poteter i båter og pakke inn i folie, bare har litt olje og grillkrydder over dem først, giller dem i ca 20-25 minutter, da blir de kjempegode. Ellers kan du jo grille absolutt alt av kjøtt, fisk, fugl og sjømat vil jeg tro, samt paprika, sopp, løk osv.

Som tilbehør synes jeg det er kjempedeilig med crisp-salat med avkjølt pasta i, tomater, reddiker og fetaost.

Skrevet

Rema1000 sin urte- og hvitløks-marinerte ørret fra frysedisken er snadder på grillen! Og det sier jeg som egentlig ikke liker fisk engang! :)

Skrevet

Elsker grillet kylling, marinert i chili eller hvitløks marinade (sånn ferdig fra butikken :D), fisk er også en stor favoritt, laks, ørret og torsk spesiellt (samt hval, men det er vel strengt tatt ikke en fisk!) Som tilbehør vil jeg si at mais kolber er ett must, grillet, med smør og salt. Eller så har vi i det siste laget focatia (?) og hatt til. Griller også grønnsaker som sopp, paprika, cherrytomater og brokoli. Ellers så er det jo salater og potetsalater og sånn da. Håper jeg kom med noen tips! :D

Annonse

Skrevet

Jeg spiser minst mulig grillbein, koteletter og kyllingfileter. Er altfor lei det! :P

Her griller vi grønnsaker, laks (og annen fisk, men laks er best), okse eller hjort!

Meg og en venninne har plutselig begynte HELT med hjortegrilling, det er knallgodt!

Skrevet

Maiskolber med salt, pepper og olivenolje.

Paprika, løk og sjampingjong i aluminiumsfolie (pluss litt olje og krydder)

Fisk i folie

Skrevet

Marinert svinebiff

T-bone

Maiskolber

Nye pølsene fra Finnsbråten med chilli og ungarnsk krydder ...nam=)

Skrevet

Pipfugl på dåse:

En halvfull ølboks putter du diverse krydder i.

(hele enebær, rosmarin, basilikum, estragon osv)

Så gnir du en fersk eller opptinet hel kylling inn med grillkrydder, salt og pepper. Ølboksen vaskes av med en klut med varmt vann også trer du rompa til kyllingen ned på ølboksen.

Sett boksen med kyllingen oppå rett på grillen så den ikke velter (det kan hjelpe å bruke kylling-bena som støtte) og grill deretter under lokk (eks en weber grill) i ca en halv time...

(du sjekker at kyllingen er ferdig ved å stikke den med en strikkepinne eller nål og dersom saften som kommer ut er helt klar er den ferdig!)

MUMS!

Skrevet

Jeg marinerer

-laksefileter

-sommerkoteletter

-indre/ytre-fileter

-kyllingfileter

-kalkunfileter

osv osv.

I tillegg bruker jeg kyllingkjøttdeig med krydder og lager karbonader til burgerne.

Som tilbehør liker jeg bakte poteter eller ris, eller hjemmelaget potetsalat.

Vanlig grønn salat er nesten alltid på bordet, og i tillegg griller jeg grønnsaker

(rødløk, paprika, sukkererter, babymais, tynne strimler av gulrot, broccoli etc i en aluminiumsform, enten med litt olje over eller en dæsj med sweet chilisaus)

Skrevet

Til bakte poteter er det forrsten veldig godt med mais i smeltet smør og piffi!

Maiskolber i smør, salt og pepper er også en suksess, ungene spiser rent da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...