Gå til innhold

Isak og Samuel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om disse navnene på brødre? Blir takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bibelsk - jeg ville lurt på om dere var Jehovas Vitner eller lign.

Skrevet

Synes begge er fine navn, og bra sammen. Selv om de er tydelig bibelske. Begge navnene har jo lang tradisjon i landet.

Pluss at Samuel er mindre brukt enn de andre bibelske navnene som Lukas osv

Skrevet

Jeg er stor tilhenger av å følge opp på den bibelske navnefronten når man har gitt førstemann et bibelsk navn, synes det vitner om at foreldrene har tenkt nøye gjennom navnene og har litt "peil" for å si det på den måten.

Synes Isak og Samuel var veldig fine sammen, men min absolutte favoritt er Isak og Abel i kombinasjon.. *sukk*

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Jeg synes også det er artig å følge opp med bibelsk navn på resten av søskenflokken, men vil IKKE ha noe poppisnavn. Isak er nok poppis for å si det sånn. Jeg har fallt pladask for Samuel! Ønsket det på Isak også, men da var ikke samboeren min enig. Meen nå har jeg fått han på gli! Im proud:) Abel er vakkert! Men synes likevel Samuel er hakket bedre:)

Flere meninger?

Skrevet

Nyyydelig kombinasjon :-)

Skrevet

Ja, ikke sant! :-) :-)

Skrevet

Flere meninger? :D

Skrevet

For meg blir det alt for bibelsk.

Alene er de veldig fine. Men sammen høres det sikkelig religiøst ut.

Skrevet

Synes det var kjempefint! To av mine favorittnavn!:)

Skrevet

Takk for masse positive tilbakemeldinger :) Vi har falt pladask for navnet Samuel denne gangen, men var redd folk der ute synes det klinger altfor bibelsk. Da gjenstår det bare å se hvilket kjønn det blir :)

Skrevet

Har dere navn klart på en eventuell jente, også? :-)

Skrevet

Jepp, har det vettu;) hehe. Ettersom dette antageligvis er siste barnet vi skal ha/har planlagt, har vi tenkt på et navn som ligner Samuel, nemlig Selma:) Synes det er et vakkert navn, og ikke for mye brukt her i området. Har også tenkt på Hanna, Adele, Amelie, men Selma står desidert sterkest. :)

Skrevet

Men Selma er vel ikke bibelsk...?

Skrevet

Det MÅ ikke være bibelnavn. Liker ikke så godt bibeljentenavna, såå der tror jeg jeg må velge et ikke-bibelsk ett ja gitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...