mamma til Isak Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Hva synes dere om disse navnene på brødre? Blir takknemlig for svar:)
Vipsenmamma Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Veldig bibelsk - jeg ville lurt på om dere var Jehovas Vitner eller lign.
Blomstersara Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Synes begge er fine navn, og bra sammen. Selv om de er tydelig bibelske. Begge navnene har jo lang tradisjon i landet. Pluss at Samuel er mindre brukt enn de andre bibelske navnene som Lukas osv
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Jeg er stor tilhenger av å følge opp på den bibelske navnefronten når man har gitt førstemann et bibelsk navn, synes det vitner om at foreldrene har tenkt nøye gjennom navnene og har litt "peil" for å si det på den måten. Synes Isak og Samuel var veldig fine sammen, men min absolutte favoritt er Isak og Abel i kombinasjon.. *sukk*
mamma til Isak Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2009 Tusen takk for svar dere! Jeg synes også det er artig å følge opp med bibelsk navn på resten av søskenflokken, men vil IKKE ha noe poppisnavn. Isak er nok poppis for å si det sånn. Jeg har fallt pladask for Samuel! Ønsket det på Isak også, men da var ikke samboeren min enig. Meen nå har jeg fått han på gli! Im proud:) Abel er vakkert! Men synes likevel Samuel er hakket bedre:) Flere meninger?
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 For meg blir det alt for bibelsk. Alene er de veldig fine. Men sammen høres det sikkelig religiøst ut.
Izelin Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Synes det var kjempefint! To av mine favorittnavn!
mamma til Isak Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2009 Takk for masse positive tilbakemeldinger Vi har falt pladask for navnet Samuel denne gangen, men var redd folk der ute synes det klinger altfor bibelsk. Da gjenstår det bare å se hvilket kjønn det blir
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #15 Skrevet 6. juli 2009 Har dere navn klart på en eventuell jente, også? :-)
mamma til Isak Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2009 Jepp, har det vettu;) hehe. Ettersom dette antageligvis er siste barnet vi skal ha/har planlagt, har vi tenkt på et navn som ligner Samuel, nemlig Selma:) Synes det er et vakkert navn, og ikke for mye brukt her i området. Har også tenkt på Hanna, Adele, Amelie, men Selma står desidert sterkest.
Nå kommer lillebror:) Skrevet 7. juli 2009 #18 Skrevet 7. juli 2009 Men Selma er vel ikke bibelsk...?
mamma til Isak Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 7. juli 2009 Det MÅ ikke være bibelnavn. Liker ikke så godt bibeljentenavna, såå der tror jeg jeg må velge et ikke-bibelsk ett ja gitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå