Gå til innhold

Hvem er disse jentene? Assosiasjonslek!

Anbefalte innlegg

Hvem er disse jentene? Er de høye eller lave? Mørke eller lyse? Er de nysgjerrige, sjenerte, åpne, livlige, rolige, frampå, tilbakeholdne, sårbare, robuste, søte, ville ---- hva tror du?

Svar på de du "kjenner noe for", enten dete er alle eller bare en :-)

Klara

Iben

Una

Hedvig

Vilma

Liv

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte

Tja, vet ikke om jeg nødvendigvis tenker at navnet passer så godt til de jeg kjenner, men kan jo ta utfra de jeg forbinder med navnet.

Klara - Søt og livlig blondine, ikke særlig høy.

Iben - Krøllete og brunt hår, artistisk og vill - veldig lite søt. Høy.

Hedvig - Søt og morsom brunette. Ikke særlig høy.

Wilma - Masete kjerring men rolig... Blondine . Normal høyde.

Liv - En vaskeekte skrulle. Mørk blond. Sånn midt på treet høyde =p.

Kjenner ingen Una.

KLARA er pen på en naturlig måte - bare fordi hun alltid ler og smiler og får alle til å bli glade rundt seg! Dessuten har hun krøllete hår, og liker gøye skjørt med mønster og store øreringer! ;)

IBEN er litt mer nøysom og tilbaketrukken, mens Klara buser ut med alt hun tenker på, sier ikke Iben noe før det er veloverveid og nøye gjennomtenkt. Hun er nøye med at klærne skal passe til hverandre, liker det litt klassiske og elegante - også i hårveien.

LIV er langt lyst hår, hun er nett i figuren og alltid søt og blid. hun er hjelpsom, og stiller alltid opp for andre når de trenger det... En typisk engel ;)

De andre har jeg ingen umiddelbare tanker om... ;)

Jeg velger å svare ut fra slik jeg ser for meg den som bærer navnet, - ikke ut fra folk jeg kjenner.

Klara - vakker, dyp, intelligent, litt tilbakeholden, mørk

Iben - livlig, morsom, glad, uhøytidelig i utseende og væremåte

Una - kunstnerisk, høy, slank og grasiøs

Hedvig - tenksom, intelligent, kulturelsker, lesehest

Vilma - lettlivet, glad, åpen og utadvendt

Liv - sterk, klok og levende

;-)

Flott gjeng!

Om noen kjenner seg igjen i beskrivelsen - er sjansen STOR for at jeg kjenner nettopp DEG, hehe... Har forresten rangert navnene også etter hvor godt jeg liker dem.

Liv - Tankefull, veloppdragen, selvdisiplinert og intelligent uten å nødvendigvis gjøre noe ut av det. Har ansvarsfulle foreldre litt oppi årene med høy utdannelse og forkjærlighet for litteratur. Bosatt på Oslos vestkant, men ikke bortskjemt. Har lært å sette pris på ting til tross for at familien har nok av penger. Mørkt, kort hår, grønne øyne, rimelig høy. Bena godt plantet på jorden.

Klara - Høyt og lavt hele tiden, alltid en god vits og et smil på lur, lett omgjengelig og stort sett positiv mot alt og alle. Dessverre lett sjalu, spesielt når det kommer til hvem gutter retter sin oppmerksomhet mot. Har alltid assosiert navnet med brunetter, men hun jeg vet av er absolutt blondine, men gjerne litt fall i håret, og fregner og smilehull. Liker å spille på at hun er "blond".

Vilma - Lyshåret, knallblå øyne, livlig, samtidig som hun er sjenert overfor nye mennesker. Ikke spesielt skoleflink, men helt middelmådig. Har artist- eller kunstnerforeldre, og er selv glad i musikk.

Hedvig - avkom av en rikmann, naturtalent når det gjelder sang og musikk, men dessverre ofte overlegen i forhold til andre, har en uheldig tendens til å tenke bedre enn seg selv enn mange andre, for å si det slik. Driver aktivt med idrett, men mest fordi hun ble tvunget inn i idrettsverdenen av en sportsgal storebror. Brunøyd og mørke øyne.

Iben - middels lav, halvt russisk, blid og fornøyd med det meste, men har et gutteaktig preg over seg, noe som fører til at hun ofte henger med kompiser fremfor venninner. Festløve i tenårene, men med foreldre med solid utdannelse.

Kan ikke si noe om Una..

Annonse

Klara - en liten søt jente med mørke krøller. Nysgjerrig og livsglad!

Iben - innadvendt rolig jente, brune øyne og lyst hår

Una - lyse krøller, "normal" pike med mye energi

Hedvig - Lange musefletter og skjørt ;-)

Vilma - ei tøff, utadvendt jente med mange venner!

Liv - svigermor.. ;)

Klara - Lys, krøllete, bygdejente med mykje liv

Iben - Mørk og sårbar

Una - Mørkhåra og tilbaketrukken

Hedvig - Pipestilkete betrevitar

Vilma - Søt jente med raudt hår, krøller og frekner

Liv - Lyshåra, frampå og aldeles skjønn

Klara- nett og lys jente med rettferdgihetssans

Iben- lys jente med solveig-smil :)

Una- Mørk og litt vanskelig å vitet hvor man har.. mystisk

Hedvig- spretter omkring og gjør det hun har tenkt

Vilma- liten og litt tykk, men veldig søt og koselig

Liv-ser jeg ikke for meg..

Klara - Har staute, tradisjonelle foreldre, går fornuftig kledd og ingen barnetv tema på klærne sine. Nøstebarn, eller arvet. Men helt og pent, selvsagt. Mellomblond. Snill, stille og flink pike.

Iben: Foreldre over 30. Liker blanding av poppis og klassisk. Gjenspeiles i klærne på barnet. Mørkt hår. Rolig, følsom og sjarmerende jente.

Una: Et hundenavn for meg, ingen assosiasjoner.

Hedvig: Kan være unge foreldre, siden navnet er poppis. Klærne er alltid de "rette"; reflex regntøy, Reima dress, ingen HM klær. Ei vanlig jente med liv i. Blondt hår.

Vilma: Samme som Hedvig, men dyrere smak i klær. Tøff jente, med futt i.

Liv: Modne foreldre, nøkternt forhold til klær. Fornuftig og nøytralt. Snill jente, rolig og grei. Brunt hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...