Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker egentlig google ganske mye, ihvertfall for å finne ut om diverse graviditets greier;) hehe.

Lese på senga er gøy. Må bare prøve og legge meg tidligere slik at det går an. Er alt for lenge oppe. Alltid noe som plutselig må gjøres rett før jeg hopper i seng og plutselig er klokken mye.

Vi har nettopp sett en film nå, men likte ikke den så veldig. "The international". Var litt for mye som hendte på en gang for mitt hode på en lørdagskveld.

Du vet jeg tar tempen hver morgen.. Og nå har ff (fertility friend siden som jeg skriver inn kurven min på) funnet den dagen de tror el har funnet sted. Jeg har jo ikke trodd i det hele tatt at jeg kan ha hatt el pga manglende el slim, men har et lite håp nå siden temperaturen min har begynt å stige litt.

Du kan jo se charten min:

http://www.fertilityfriend.com/home/246fa4

Det røde krysset er den datoen ff tror jeg har hatt el. Vet ikke hvor mye du kjenner til temping? Alle temperaturer over coverline(den røde streken) er positive. Har surfet litt på nettet og funnet andre som har skrevet at pergo plutselig har ført til 0 el slim. Så tenk om jeg kanskje har hatt el likevel?

Uff, får sikkert bare falske forhåpninger om el her, men kunne virkelig ønske såpass jeg vet at pergo virker. Blir spennende og nervepirrende og se hva tempen er i morgen tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååååh, så spennende!!!! :D

Jeg tempet selv sist jeg var prøver, å brukte ff jeg også.. har tenkt på å starte med temping igjen nå, må bare kjøpe termometer ;)

Hvordan tar du tempen da?

Blir spennende å få svar på blodprøven også da! :)

falske forhåpninger er no dritt..hehe! Men de kommer hver mnd de..

Jeg har jo også forhåpninger, selv etter flere negative tester..hehe

like spent hver gang jeg tar en test! Å blir like skuffet når den er negativ!

Nei, nå skal jeg finne senga.. kommer meg aldri i seng når jeg er alene! Blir stort sett sittende med pc'n..hehe

Men nå har jeg jo ferie, så da gjør det ikke så mye ;)

God natt! Venter spent på tempen din i morra ;)

Skrevet

Dagen i dag har vært noe dritt..

For og gjøre en lang historie kort.

Jeg har hatt veldig problem med hard mage de siste mnd. Sorry detaljene men jeg har fått noen sprekker i endetarmen av det. Det er kjempe vondt. Og de siste 4 dagene har jeg brukt scheriproct stikkpiller. De skal jo ikke brukes de første 3mnd i graviditeten, men jeg trodde jo ikke jeg hadde hatt el engang og det var så vondt derfor brukte jeg det. Har tatt to stikkpiller hver dag i 4 dager, men ser nå på pakningen at det bare er første dagen man kan ta to, de andre dagene skal man ta en.

Nå blir jeg livredd for om jeg kan være gravid og at det kan skade forsteret. Har til og med tatt feil dose så dum som jeg er. Satt oppe lenge inatt og googlet og dette fant jeg om scheriproct.

Scheriproct:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets tre første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås. Overgang i morsmelk: Prednisolon går over i morsmelk. Ved topikal bruk anses systemisk eksponering å være liten, og risiko for å påvirke det ammende barnet er lite sannsynlig ved terapeutiske doser. Amming frarådes ved langtidsbruk og ved særlig høye doser.

Tempen idag var litt høyere. Dette skulle jo vært kjempe spennende, men blir istedet redd. Hvorfor kunne jeg ikke bare vente med de pillene eller i det minste tatt rett dose så hadde det sikkert ikke gjort noe:(

Skrevet

Huff, skjønner at du redd! Men jeg tror ikke det har så mye å si..

Har lest at du ikke deler noe som helst med spiren før du er 6 uker på vei.. så jeg tror det kommer til å gå bra :)

jeg ville nok sluttet på de pillene, og heller prøvd alt annet for å få orden på "problemet" ;)

Skal du inn å ta ny blodprøve snart, eller var det kun den ene?

Skikkelig spennende med den tempen din da :D

Du får prøve å tenke positivt, selv om det ikke er lett..

Evnt. ringe lege i morra, så kan nok han berolige deg litt!

Trøsteklem c'',)

Skrevet

Takk for et beroligende svar:) Håper du har rett! prøver og tenke positivt jeg også og glede meg over temperaturene.. Skal ikke ta flere blodprøver nei. Tenker å ringe legen på tirsdag, da har de nok fått svar. Og hvis jeg ikke har hatt el er det bare kroppen igjen som tuller. Begynner og få nok av det nå! Hvis ikke det kanskje er pillene som har gjort at temperaturene har steget? Skal ikke ta flere av de nå nei.. er såå lei av det magestyret.

Jeg som absolutt ikke trodde jeg hadde hatt el. Var heelt sikker. Men nå begynner jo jeg og lure. Litt rart at tempen stiger. Blir spennende og se imorgen da. Målte tempen min nå bare for å se hva den var (har vært i lite bevegelse idag) og den var høy. Det har den vært de siste kveldene.

Burde begynne og tempe du også, er jo ganske greit for å vite om el har funnet sted eller ikke. Og spesielt om en graviditet har funnet sted. Jeg har ihvertfall spart meg for mye unødvendig testing.

Nei nå skal jeg vaske gulv tenkte jeg. Kan ikke utsettes lenger:)

Ha en fortsatt fin søndag og takk igjen for fint svar:) klem

Skrevet

Skal begynne å tempe så fort som mulig :)

bare for å komme igang liksom..hehe

Skal jo på sykehuset igjen den 14 august, så hvis ikke tanta kommer snart så dropper jeg den siste pergo kuren! Så får jeg heller høre hva gyn sier.. om jeg får dobbel kur eller hva han vil gjøre!

Vært på jobb nå jeg da, men nå har jeg ferie i 2 uker ;)

skal bli godt å ikke gjøre no særlig..hehe

Så nå skal jeg hoppe i dusjen, på med kosedressen og sette meg godt til rette i sofaen :D Er vel ikke no særlig å se på tv i kveld, så da blir det sikkert en film eller 2 ;)

Klem c'',)

Skrevet

Er jo ikke så lenge til aug så får prøve og slappe av i sommer. Sikkert litt lettere når dere vet at dere snart får mer hjelp. Har du fortsatt menssmerter? Hvilken dag er du på nå?

Deilig med ferie! været i dag har vært fint også:)

Tempen min var litt høyere idag, men nå har ff flyttet el dagen. Er 3dpo nå ifølge den. Fikk mensen altfor tidlig sist så har litt nerver for at det samme skal skje nå. Da var det tegn på defekt lutefase eller hva det heter. Jeg fikk mensen så tidlig at et evnt egg ikke hadde rukket og feste seg. Hadde høye temperaturer noen dager da også.

Spent hver morgen nå. Har litt småstikking nederst i magen også, men det kan jo bare være tankene..

Skrevet

Spent på dine vegne jeg også :)

Fikk du el forrige pp da? og hvor mange dager etter el kom tr?

Spennende da..får håpe mensen ikke kommer nå da ;)

Jeg har fortsatt menssmerter sånn til og fra.. mest om morra egentlig! Og utpå kvelden blir jeg litt uggen liksom..

men det er vel bare noe jeg selv tror ;) hehe..

Jeg er på dag 43 nå :/ Så her går det unna skal jeg si deg!! ;)

Ringer legen neste mandag, hvis jeg ikke har fått tr enda.. da åpner de endelig legekontoret igjen etter ferien! Så får jeg ta en blodprøve for å bekrefte det testene sier.. regner ikke med testene lyver, men greit å få det svart på hvitt! Så kanskje jeg klarer å slutte å tenke på det, frem til vi skal på sykehuset igjen :)

Skrevet

Tror nok jeg fikk el forge mnd siden jeg fikk mensen for det har jeg jo ikke hatt på flere år. Blodprøvene var negative, men ifølge ff fikk jeg ikke el før noen dager etter jeg hadde tatt blodprøver:/

Og mensen kom vel 5 dager etter den dagen ff trodde jeg hadde el.

Har jo ikke hatt så høye temperaturer siden jeg begynte og tempe for flere mnd siden så tror at jeg har hatt el disse to mnd. Er jo litt rart hvis ikke.

Men det som er nå.. er at jeg tok blodprøver på dag 21 og ff har merket at jeg fikk el på dag 22 så da vil det vel ikke vise på blodprøvene?

Tenkte at jeg skulle ringe lege imorgen. Kribler i magen bare av og tenke på det.

Er legekontoret stengt altså? kjedelig. Men ta og ring da ja hvis ikke noe har skjedd innen da. Er jo sikkert litt frustrerende å gå rundt og ikke vite.. Men håper jo veldig at du får positiv test før den tid:)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med de blodprøvene.. hvis de sjekker LH verdiene, så er vel de stigende dagene før el.. så kanskje de ser at noe skjer.. blir spennende å høre hvertfall! :)

Legekontoret er helt stengt i 3 uker, men er et annet legekontor i samme kommune som er åpent da.. men gidder ikke ringe dit! Får sikkert bare beskjed om å vente til de åpner her alikevel ;)

I dag har jeg bakt sjokoladekake! Elsker å bake, så tenkte jeg skulle prøve å lage en sjørøverskute.. sambo er hekta på sjørøver bøker og filmer.. så da blir det sjørøverskute-kake til han kommer hjem ;) Nå har jeg laget seil til den, så skal sette den sammen og pynte den i morra! (han er jo bare 31 år så) hehehe

Gleder meg masse til å få barn, så har jeg enda større grunn til å bake figurkaker ;)

Skal krysse fingrene for deg i morra jeg, satser på positivt svar fra legen! :)

Klem c'',)

Skrevet

Åhh nå fikk jeg lyst på sjokoladekake:) er så mange gode kaker, men er ikke så veldig flink til å bake selv. Har fått skikkelig sansen for gullerotkake også.

Tøft å lage sjørøverkake til kjæresten da;) Blir sikkert kjempe glad for det. Kunne ønske jeg også klarte å lage det, hehe. Når kommer han hjem da? nå til helga?

Og jeg GLEMTE å ringe til legen:/ har vært ute lenge idag så kom ikke på det før litt siden. Tempen er like høy som igår og det er jo bra. Skal si fra når jeg snakker med legen imorgen:) Håper han er der da..

Skrevet

Han kommer hjem til helgen ja :) må si jeg savner han litt nå ja ;)

Men jeg VET at vi har hatt godt av dette her begge to, så nå satser jeg på at resten av ferie blir fin :)

begynte å tempe i dag jeg da, så gleder meg til å se fremover..

Tok også en test i dag, men den var som forventet negativ! Så nå blir d ikke no mer testing før legekontoret åpner!

Får satse på at du husker å ringe i morra da ;)

Men må du snakke med legen da? Trodde de helsesøterene kunne gi deg prøvesvarene jeg :S

Skrevet

Ja det kan jeg tenke meg at du gjør! trenger litt alenetid, men en uke er sikkert nok.hehe. Blir jo en kjempe koselig helg da. Får diske opp med en romantisk middag for to. Med sjørøverkake til dessert;)

Bra du har begynt og tempe du også. Det er jo veldig greit å se hvordan man ligger an. Har du laget deg chart på ff da?

Idag har jeg snakket med legen. Han sa at prøvene viste lave verdier så jeg har ikke hatt el. Men det kom ikke som noe sjokk siden jeg tror jeg kan ha hatt el etter jeg tok de prøvene.

Så ville han at jeg skulle prøve å få tatt en progesteron prøve i dag (viktig at jeg tok den idag eller så var det for sent sa han) så kunne jeg ringe han på fredag og få vite resultatene. Har også en time til ul på mand fra forige syklus som jeg ikke har avbestilt. Så vi skulle se hva prøvene viser på fred og se om det er vits og komme på den timen.

Rakk å ta blodprøve i siste liten. Rett og slett på minuttene før de stengte. Hehe. Ikke hadde jeg skjema heller, så først sa hun at det måtte legen skrive ut og at jeg ikke kunne ta prøve uten det, men da hadde jeg jo aldrig rukket å tatt de idag og fått svarene til fredag så hun gikk med på å ta de likevel! Heldigvis:)

Det med temperaturøkning er jo positivt, men klarer ikke å glede meg helt for er så redd for at det ikke er noe denne gangen heller.. ikke gravid eller eggløsning. Men får se nå da.. Må bare være positiv:) kjempe lett ikke sant?=)

Skrevet

har chart på ff ja.. kjekt å følge med der! :)

Blir spennende å høre svar på progesteron prøven da :)

Du må bare prøve å være positiv, selv om det er vanskelig! ;)

Hvorofr skulle du ta progesteron prøve i dag egentlig?

Er ikke helt sikker på hva det er jeg da..hehe

Skrevet

Tror det er progesteron prøve man tar for å se om el har vært. Håper det går an å se på prøvene om en eventuell graviditet har funnet sted da.. Men det er sikkert for tidlig.

Tror jeg har ikm tors/fred neste uke.

Igår hadde jeg mye hodepine og syns jeg har kjent stikking nederst i magen i flere dager så håper det er positive tegn:)

Legen sa foresten at jeg ikke trengte å bekymre meg for de stikkpillene jeg tok heldigvis.. det var godt å høre:)

Skrevet

Var godt å få den beskjeden fra legen da, så slipper du å uroe deg unødig!

Spennende med symptomer da :)

bare å vente på fredagen da, når du svar på prøvene:)

Skrevet

Optimist idag når jeg stod opp. Tempen fortsatt høy kl.07. Fikk snakket med sekretæren til legen og hun sa at prøvene hadde vist litt lave verdier så legen ville at jeg skulle komme til den timen på mand.

Men så gikk jeg på do netopp og da ser det ut som jeg har fått mensen:/ tempen har også sunket fra 36,8-36,5 på bare tre timer:(

Jaja får bare være glad for at det faktisk gikk 7 dager etter el denne gangen og ikke bare tre fire slik som sist.. For jeg har jo hatt el, det må jeg ha hatt, selv om prøvene var lave.. For jeg har jo ikke mensen til vanlig..

Men nå er jeg litt usikker da.. om jeg skal dra på den legetimen eller ikke. Er litt reise. Men bør vel kanskje dra dit for å snakke med legen. Hvis jeg har lave progesteronverdier bør det vel gjøres noe med det..

sukk

Skrevet

Uff, så kjipt da! :(

Du er sikker på d er mensen da, å ikke festeblødning?

Kanskje best å dra på den timen ja, sånn at du får hjelp med den korte lutealfasen din! Og evnt. andre ting som kan spille inn..

Her er det ingen forandringer, så har nok ikke hatt el.. ettersom mensen ikke dukker opp! Så da ringer jeg legen på mandag!

Huff, hvorfor kan vi ikke bli gravide snart! *krysser fingre for oss begge*

Kjenner jeg er litt "langt nede" om dagen.. vil ha baby NÅÅÅÅ! hehe..

Men håper humøret stiger når min kjære dukker opp iløpet av helgen ;)

Sender deg en trøsteklem

Skrevet

Har bare spottet idag så laangt inne har jeg et ørlite håp, men vet det ikke er vits å skape falske forhåpninger..

Er bare så ekstra kipt siden jeg trodde at det kanskje hadde gått denne gangen.

Syns ikke det er noe gøy å prøve lenger.. Hvis vi får det til denne gangen og vil ha flere barn kommer jeg nok til å grue meg veldig til prøvinga....

Har sånne skikkelige babydager jeg også! Det er så kjedelig. Grudd meg til hvert dobesøk og da jeg oppdaget at jeg spottet sank hjertet mitt i gulvet:(

Ring legen på mandag du, Det er sikkert lurt og hvis du skal ha flere pergokurer må du ta blodprøver så pass du ikke går rundt slik og lurer. Hva er neste steg egentlig? kunstig befruktning? Det går en eller annen gang uansett. Det er jeg sikker på!:) Du skal se humøret stiger når samboeren din kommer inn døren:) kos dere masse i helgen. Det fortjener du=)

Skrevet

Skjønner at hjertet ditt sank ja! Det er aldri no kjekt å få tr..

men du skal se det snart klaffer :)

Neste steg for oss nå er vel flere prøver av begge 2! Mannen har ikke tatt noen enda, men han fikk beskjed om å være med nå i august! Så da skal de vel teste svømmerne hans! Ellers så vet jeg ikke hva som skjer videre.. han gyn jeg var hos på sykehuset nå sist var visst bare vikar, så har fått en annen nå. En dame denne gangen, noe jeg er glad for ;)

Blir nok alene i helgen også jeg :( Hadde håpet sambo skulle komme hjem i morra, men på sms i dag så sa han enten søndag eller mandag! Så jeg ble skuffet og litt sint! Jeg har jo bare 2 ukers ferie, å nå er allerede den første uka gått! hadde jo ikke tenkt å sitte her alene hele ferien da..:( Men skal snakke med han senere i kveld, så får vi se!

han har jo 5-6 timers kjøring for å komme hjem, så ikke bare å dra med engang jeg ber om det heller..hehe ;)

Skrevet

Idag var tempen høy igjen, men burde absolutt ikke få noen forhåpninger. Er så lett å gire seg selv opp!

Kjæresten min har tatt sædprøve han, det ville legen når han skulle gi meg pergo. Den var heldigvis normal, men det hadde jeg nesten regna med. Vet jo at det er meg det er noe med.. Legen jeg går til nå er en mann, men jeg også syns det er best å ha en dame. De vet liksom litt mer hva vi går igjennom tror jeg.

Da drar jeg til lege på mandag men kom på igår at jeg ikke har skrevet opp klokkeslettet, ups. Det er veldig dumt for er litt reise dit så hvis jeg har time tidlig og ringer når de åpner er det ikke sikkert jeg rekker det. Men syns å huske det var i 12-13 tiden så håper jeg har rett. Får ringe med en gang de åpner.

Kommer ikke samboeren din? Så kjedelig da. Spesielt når du har ventet han. Forstår du blir skuffet, spesielt siden du bare har to uker ferie:/ Har dere tenkt å reise noe sted?

Prøv å gjøre no gøy for deg selv idag da. Shopping kanskje? En ny jentefilm? :)

Dumme forslag, men håper du får opp humøret litt=) Ikke vits å ødelegge dagen med å være lei seg (selv om jeg vet jeg hadde vært på samme måte).

Det beste er vel å dra på besøk eller noe såpass du ikke sitter alene. Da er det jo umulig å la være å tenke..

Klem til deg:)

Skrevet

Hvordan går det med spottingen din da?

Sambo kommer hjem i morra, så blir siste kvelden alene på en stund! :)

Nettopp spist, så blir det vel en film eller tv.. også snop da.. ;)

Skal nyte den siste kvelden alene..hehe

Skrevet

Spottet bare bittelitt igår.. Veeeldig lite. Tempen min steg idag også og det er jo positivt, men håper jeg ikke girer meg selv opp unødig nå da. Får vel dommen imorgen!

Ta en titt på charten min da:

http://www.fertilityfriend.com/home/246fa4

Bra han kommer hjem til deg idag da:) Håper dere kan nyte en fin ferieuke sammen, nyforelsket;) hehe

Jeg så litt på den "saving private ryan" igår på tv2. Og spiste alt for mye snop, hehe. Så tror jeg må ta meg en liten treningsøkt idag:)

Skrevet

Vet det er lett å gire seg opp, men sånn vil det alltid være for oss prøvere! Får bare krysse fingrene for at vi slipper å prøve så mye lengre :)

Veldig positivt at tempen steg mer da :) Blir spennende hos legen i morra!!

jeg får ringe legen min jeg også, hvis jeg husker det ;)

Nå har endelig gubben kommet hjem :) Godt å ha han i hus igjen..hehe

Blir vel en liten ferietur på oss denne uka tenker jeg!

Ellers så skal vi bare nyte ferien og kose oss!

Masse lykke til hos legen i morra!! *krysser fingrene*

Skrevet

Tempen gikk noe ned idag, men fortsatt over coverline så gir ikke opp håpet helt enda:)

Var til lege idag. Og det kom frem at jeg ikke hadde fått de siste prøveresultatene. Denne prøven viste at jeg absolutt hadde hatt el :D

Ble såå glad. Prøven var på 40,8 og det var bra sa han.

Hvis ikke jeg får mensen innen torsd tar jeg nok en test. Har en test liggende så vil helst vente å se.. Håper jeg klarer det:)

Bra han er vel hjemme da=) Noen spesielle steder dere vil reise? ser ut som det regner over hele landet omtrent:(

Har så lyst til syden men det får vi ta neste år tenker jeg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...