Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

CD30 alt? så spennende da.. Irriterende å ikke vite sikkert når ikm er ja, vet alt om det. Fikk du el sist pergo?

Jeg tester ikke etter el nei. Har ikke giddet å kjøpe tester til det. Burde kanskje gjort det, men redd jeg bare blir for opphengt i det. Enda mer opphengt..

Er på CD13 idag og venter fortsatt på el. Ikke noe tegn til det heller. Så får bare se. Hvis jeg fikk el sist var det på dag 16. Og da fikk jeg mye el slim så venter egentlig litt på det..

Er det fint sommervær der du bor da? her er det nydelig for tiden. Har vært ute i sola i hele dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på CD 31 i dag ja ;)

har fått testene i posten, så blir nok en billigtest i morra tidlig! :)

Jeg vet ikke om jeg fikk el forrige pp, testet jo fra CD 10-16, men bare negativt! Men siden mensen kom allerede på dag 22, så kan jeg ha hatt el før jeg begynte å teste..

Har merket litt stikking i høyre side i dag da, men vet ikke hva d betyr..hehe! Er redd det bare er psykisk ;)

her er det også strålende vær, har vært sånn i over en uke nå.. så begynner faktisk å se frem til en dag med regn snart! Her vi bor så er det sol på stuevinduene hele dagen, så temp ligger på 30 grader inne.. å d blir litt slitsomt i lengden! Puuh.. Men jeg skal ikke klage, for liker sol og sommer ;)

Du trenger jo egentlig ikke å bruke penger på el tester du da, som skal ta blodprøver!? Du vil jo få svar på om du har hatt el hvertfall ;)

Så får du bare kjenne godt etter og lure med deg mannen til sengs når du tror du har el ;)

Skrevet

Såå spennende.. Håper virkelig du får et kryss imorgen!:)

Helt utrolig hvor psyken kan virke inn ja, men håper det stemmer med deg. I begynnelsen av prøvinga trodde jeg at jeg var gravid pga alle symptom,men det var nok bare tankene, hehe.

Jeg merker ikke noe til el ennå. Imorgen er jeg på Cd14 tror jeg. Så håper den er like rundt hjørnet. Kommer ikke til å si noe som helst til kjæresten. Sist jeg sa det fikk han så utrolig presentasjonsangst. Hehe. Og jeg ble deppa for at det ikke gikk, og det gjorde det ikke lettere for han stakkar. Så tror jeg holder tett om det:)

Vet akkurat hvordan du har det med høy innetemperatur. Her er nærmere 28 nå. Vi bor i øverste etasje så tør ikke ha opp vinduene så mye heller for er så redd for at lillegutt skal klatre opp på noe og ramle utfor. Har lagt han nå med vifte på rommet. Ikke lett å sove i slik varme gitt. Elsker sol og sommer selv så kan ikke klage nei, men kunne godt vært noen grader kaldere inne;)

Sant det med el tester da. Skal jo ta blodprøve, så håper jeg får el før det. Har jo lest om de som ikke har fått el før dag 26 på pergo. Blir såå skuffa hvis det viser seg at jeg ikke har hatt el;/

Krysser fingrene for deg imorgen:)

Skrevet

Hmm, lurer på om jeg kan være en av de som ikke får el før rundt dag 26 på pergo.. for testen var negativ i dag, å jeg har ikke fått tanta! Blir gal av dette her jeg altså ;)

Jeg har ikke sagt noe til gubben jeg heller, vi har sex når vi har lyst, så tar vi d derfra! Orker ikke å legge press på han, for da blir d enda mindre sex på meg..hehe

Får håpe du får el snart da, så du slipper å komme i samme situasjon som meg.. for dette her er nervepirrende ;)

har kjent litt stikkinger i noen dager nå, men el kan da ikke komme så sent som på dag 32.. Gyn sa til meg at el mest sannsynlig ville komme på CD 14, eller rundt der.. så da skulle jeg jo vært over IKM nå..

Angrer meg for at jeg ikke har testa etter el nå ja..

men får bare fortsette å vente å teste jeg..hehe ;)

Når skal du inn å ta blodprøver da?

Skrevet

Hvordan går det med deg? ikke tegn på noe som helst? Håper du har hatt el da. Jeg begynner å bli sikker på at jeg ikke kommer til å få el denne mnd. Er vel på dag 17 nå tror jeg. Måler også basaltemp og den har vært et par grader lavere enn sist jeg tok pergo. Ligger på rundt 36,3 og sist lå jeg på 36,5.

Blir vell ny pergorunde da. Tipper han vil sette meg på trippel kur. Virket som det sist jeg snakket med han. At hvis jeg ikke fikk el nå så måtte jeg ta flere tabletter. :/

Kunne ønske det klaffet før jeg skal begynne å jobbe igjen. Tar sånn på alt dette her.

Skulle ta blodprøver på dag 21, men ser ikke akkurat vitsen. Tempen min viser jo at jeg ikke har hatt el.

Blææ;/

Ellers har vi hatt en nydelig dag ute. Begynner å få litt farge tilogmed! kunne bare ønske jeg hadde gravidmagen å sole:)

Skrevet

Hei, trodde mensen skulle komme i dag! Fikk en del menssmerter, men vips så var de borte..å ingen mens! Så jeg venter enda.. Har igjen en pergokur jeg da, men vet ikke om jeg gidder ta den, for tror ikke jeg få el av enkel kur..:( Så da får vi bare vente til vi skal inn til utredning i august!

Tror jeg hadde tatt blodprøve uansett jeg, selv om tempen din sier du ikke har hatt el.. er jo flere her som sier el kommer sent med pergo..

Jeg har jobbet i dag jeg da, så ikke vært ute i sola! Men jeg er ikke tålmodig nok til å ligge ute uansett.. løper bare ut og inn.. og etter min mening så er d altfor varmt til å ligge ute nå ;)

Må hvertfall ha hageslangen i nærheten, hvis jeg skal klare å være ute i sola..hehe

Skrevet

Så bra.. hørest lovende ut:) blir spennende å se nå da. Jeg tar dobbel kur denne gangen også,. så føler det er litt verre å ikke få el av det:/ men kan ikke gi opp ennå. Er bare dette med tempen da. Er ikke lenge til august nå. Dere får bare slappe av og glede dere til det=) Tenker du er litt lettet på en måte for at det snart nærmer seg.

Ja idag har det vært ekstremt varmt. Trodde ikke det kom til å være så varmt idag. Er ikke så veldig solemenneske av meg jeg heller, men elsker å være ute. Blir så irritert av å være inne i dette fine været. Spesielt når det er så varmt inne. Ikveld har jeg spist en hel pakke med m&m og etter det syklet jeg på trimsykkelen min en time, hehe. Snakk om dårlig samvittighet:) Er tynn, men alt legger seg på magen. Spesielt etter jeg fikk barn. Men men, gjør det gjerne igjen likevel:)

Skrevet

Er litt kjedelig å ikke få el av dobbel kur ja! :/

Får satse på at det funker bedre på trippel da :)

vet du hva som skjer med dere videre da? Hvis pergo ikke virker..

Kjenner jeg gruer meg litt til videre utredning også.. men jeg er alltid sånn når jeg ikke vet hva jeg går til! ;)

I dag er det endelig blitt litt kjøligere her da.. så nå er det godt å sitte inne faktisk ;) Sitter å ser litt på tour de france! mange spreke mannfolk der gitt..hehehe

Skrevet

nei vet ikke hva som skjer videre.. jeg har gått til privat gyn nå for ventetiden var så lang på sykehuset. Håper ikke det gjør at jeg må vente enda lenger på videre utredning?:/

Neste blir nok trippel pergo regner jeg med. Men får bare se nå da om det skjer noe.

Forstår at du gruer deg litt, men det går nok fort over når du ser at dere kommer et stort skritt nærmere det nye familiemedlemmet:)

Tror jeg må legge meg nå. Regner med jeg må opp tidlig (lillegutt sitt valg, ikke mitt;)

Ha en god natt så snakkes vi:)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med utredning og privat gyn jeg..:/

Kan han sende henvisning til sykehuset eller må legen gjøre det?

Legen min sendte henvisning til sykehuset i desember, å jeg fikk time i februar! Så litt ventetid var det jo her også, men sikkert verre andre steder!

Har dere sjekket dere begge to? Eller bare du?

På første timen min på sykehuset tok han Innvendig ul og fant en del cyster.. så jeg har pcos! :/ Så jeg fikk pergo, og beskjed om at jeg ville få ny time etter 3 mnd! Men siden mannen min jobber mye borte, så utsatte jeg timen til august. Sånn at vi får prøvd pergo i 3 sykluser..

Å når vi skal inn igjen i august, så skulle mannen være med! Så regner med de skal teste spermen hans da :P

Blir en spennende høst!

Skrevet

Håper han kan sende videre henvisning og at denne prøvetiden vi har nå teller.. Lurer på hvor mange pergokurer han vil sette meg på.

Fortsatt ingen el idag..

Har sjekket meg med innvendig ul og masse prøver. Har vært på sykehuset en gang og den legen sa jeg hadde litt pco symptom på eggstokkene, men han jeg går til nå (privat) syns ikke det. Prøvene har også vært normale. Ble satt opp på ny time på sykehuset i juni, men glemte helt av den siden jeg gikk til privat i mellomtiden pga den lange ventetiden:/ Trodde at det ikke var nødvendig å dra dit også siden jeg fikk pergo på privat klinikken. Men det var kanskje dumt å ikke dra på den timen på sykehuset selv om jeg fikk pergo.

Samboer har også tatt sædprøve og den var heldigvis normal. Så er nok min manglende eggløsning som gjør det vanskelig for oss.

Rart hvis jeg fikk el på den første pergokuren men ikke den andre da. Har lest at mange har pausemnd men det sa ikke legen min noe om. Har du hatt pausemnd? '

Har du noen murringer idag foresten? :) positive murringer vel og merke.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så ville jeg nok fått ny time på sykehuset! For da kommer du videre i utredningen :) Kan jo ikke gå på pergo i all evighet, å hvertfall ikke når den ikke gir deg el ;)

Jeg fikk ikke beskjed om å ha pausemnd, men vet om mange som har det! Er jo litt rart at du fikk el av første kur og ikke andre da.. får satse på at alle gode ting er 3 ;)

Jeg har fortsatt mensmurringer ja, men ingen mens.. får se om jeg tar en billigstrimmel i morra tidlig! Hvis jeg husker det ;)

Skal på jobb i morra, så da kan det hende jeg glemmer det..hehe

Skrevet

Får ta og ringe legen i neste uke kanskje. Tenker jeg må vente å se hva som skjer nå. Har hatt litt småstikking nederst i magen idag, men tviler på at noe er på gang. Bare lett å tenke over alt når man prøver. Kommer til å ta en kur til etter denne ja, men får vel ikke mensen engang nå så da må jeg vel på provera igjen:/ kunne ønske jeg bare ble gravid nå i sommer så jeg slipper å tenke på alt dette her når jeg begynner og jobbe igjen. Blodprøver og ditt og datt.. sukk. Men den gang ei;)

Si fra når du har testet da=)

Skrevet

Huff, begynner å bli lei dette her jeg nå.. testet negativt i dag igjen! :/

Og i dag har jeg vært sååå sikker på at mensen skulle komme, hatt ganske mye menssmerter.. men ingen tr enda! Kan ikke bare tr komme, så jeg blir ferdig med denne syklusen! :/ Er på CD 37 i dag!

Har litt humørsvingninger kjenner jeg..hehe

Klikka på sambo i går for den minste ting.. å gikk å la meg til å gråte etterpå..:/

Men det er vel mensen som er på tur! Har ikke no håp om at jeg er gravid!

Vurderte å ringe legen i dag, for å høre hva jeg skal gjøre.. kan jo være at mensen ikke kommer og jeg må på provera igjen.. men legekontoret her har visst stengt i 3 uker pga ferie! Så da får jeg bare vente..

Hvor lenge har dere prøvd på nr 2? Mulig du har sagt det før, men husker ikke..hehe! Ring legen din du, så får du ny time på sykehuset! Også kan du jo bare fortsette med pergo frem til den timen :) Da går tiden litt fortere.. også kommer dere igang med videre utredning til høsten kanskje :)

Klem

Skrevet

Så kjedelig da å ikke vite om du har hatt el eller ikke.. Kjenner til den fra tidligere. Men bruker du å ha tegn på el eller?

Er i slike stunder man angrer på å ikke ha brukt el tester.. men er jo ikke alltid de slår ut selv om man har el heller. Har du ingen oppfølging av pergokurene du? Har sikkert spurt om det før jeg også, men husker ikke=) hehe

Ferie ja. Regner med de fleste tar ferie nå når fellesferien starter så blir nok bare venting hele sommeren. Kanskje jeg skal ta å ringe legen imorgen å høre hva jeg bør gjøre jeg også.

Vi har prøvd siden slutten av okt 08 så 9mnd blir det vel:( Dere da?

Skrevet

Og det med humørsvingninger er du ikke alene om. All denne prøvingen går veldig utover humøret mitt også. Er i tilegg en veldig følelsesladet person med mange tanker så det gjør vel ikke saken noe bedre.. Ikke alltid lett for disse mennene våre tror jeg. Prøver så godt de kan å forstå, men er jo vår kropp så tror nok det er verst for oss. Hvordan har kjæresten din det denne prøvtiden da?

Skrevet

ingen oppfølging her nei.. skulle ønske jeg kunne tatt blodprøver jeg også.. men det nevnte han ikke i d hele tatt! Vi har prøvd i 17 mnd, så begynner å bli en stund! Når det gjelder symptomer på el, så hadde jeg kjempe vondt i magen og underlivet når jeg hadde el før jeg starta på p-pilla for 8 år siden.. men etter jeg slutta på pilla så har jeg jo verken hatt el eller mens da.. så vet ikke hvordan jeg ville merket d nå! har ikke merket noen smerter rundt el på pergo heller.. så mulig den ikke gir meg el da.. tror jeg bare dropper den siste pergo kuren jeg, også venter til timen på sykehuset i august! Så får vi høre hva gyn sier da!

Sambo han tar det ganske så med ro under prøvingen han da! Han er en type som ikke viser så mye følelser, å sier ganske lite om hva han tenker osv.. men han vil veldig gjerne ha en baby! Det var han som foreslo at jeg skulle slutte på pilla ;) Men han vet det kan ta tid, og jeg fortalte jo at jeg hadde prøvd i 2 år med x'n, uten at det klaffet! Så vi var begge forberedt på at det skulle ta tid denne gangen også! Så blir spennende å se hva som skjer i august! ;)

Skrevet

Dumt at du ikke skulle ta blodprøver da. Hadde vært greit å vite om du har hatt el eller ikke så du i det minste slipper og gå og lure hele tiden. Lett å få forhåpninger også når mensen aldrig dukker opp.

Men når det er sagt så blir jeg bare irritert av å tenke på at jeg skal ta blodprøver imorgen. Er jo bombesikker på at jeg ikke har hatt el så blir bare mer deppa av å tenke på at jeg skal ta de prøvene. Er bare bortkasta..

Kjenner jeg begynner og tenke mer og mer på baby nå. Er så dritt lei av å lete etter el tegn. Har gjort det siden vi begynte og prøve. Hadde jeg bare i det minste hatt el. Føler det er så utrolig håpløst nå.

Min kjære er også en mann av få ord. Ihvertfall når det gjelder prøvingen. Men tror han ser at jeg sliter litt med det. Sier at han gjerne vil gi søsken til gutten vår og er helt med på sengekos nå.

Du har jo egentlig prøvd ganske lenge du da. Så håper utredningen kan gi resultater. Kanskje du bare ikke har el og at du trenger noe annet enn pergo. Men har du snakket med legen om trippel kur? det sa jo legen til meg at jeg kunne ta neste gang..

Skrevet

Har ikke snakket med gyn siden jeg fikk resept på pergo, å da sa han 3 enkle kurer! men hvis jeg ikke har fått mensen eller positiv test når legen kommer tilbake fra ferie, så ringer jeg! Prøver å tenke minst mulig på det om dagen, men kjenner at d ikke er lett! Jeg går jo å håper at jeg kan være gravid! Men syns d er rart at alle testene er like blenda hvite..hehe

Er vel bare kroppen min som lurer meg! ;)

Men har ferie fra i morra av, så da skal jeg bare slappe av og kose meg!

Så får tanta bare komme ;) Gubben reiser bort på fredag, og blir borte en uke! Så da skal jeg bare nyte fridager og kose meg maks! Å drømme om en positiv test ;) hehe

Jeg tenker også masse på baby for tia! Nesten alle jeg kjenner er gravide eller har fått baby.. så kjenner jeg blir misunnelig ja! Skulle bare ønske jeg kunne bli gravid, så jeg også kan få en liten baby å kose med! ;)

Men samtidig så tenker jeg at jeg er nok ikke så heldig! Jeg må vel gjennom masse undersøkelser og kunstig befruktning før jeg blir gravid!

Så kan bli litt frustrert av denne prøvinga ;)

Skrevet

hmm.. kan jo hende at enkel kur ikke er nok for deg til og få el. Veldig mange som ikke har el eller mensen i det hele tatt må ha dobbel tror jeg. Men de ville vel at du skulle prøve med enkel først.

Idag har jeg vært å tatt blodprøver. Lite vits, men. Tar å ringer legen i neste uke for å høre hva jeg skal gjøre videre. Skal jeg bare fortsette å vente på el liksom, for virker jo som om kroppen min ikke har reagert på denne dosen slik som sist. Men vet jo aldrig. Er på cd22 imorgen og har jo lest om andre som ikke har fått el før cd 26.

Veldig mange rundt meg er gravid med nr.2 så det gnager litt da. Unner dem det jo, men unner meg selv det også. Tror nok du forstår. Babyene våre er så ønsket at de kommer til å få et veldig fint liv når de kommer til=) det er så koselig å tenke på syns jeg.

Jeg har også ferie nå så det er deilig da. Håper det fine været kan holde seg. Er så mye og finne på når det er fint vær. Vært mye på stranda med lillegutt i det siste. Har til og med fått litt farge:)

Skal du sove alene en hel uke? det er jammen lenge siden jeg har gjort. Hehe. Har bare godt av det. Er så godt å se hverandre igjen og alle har godt av litt alene tid:)

Film og smågodt imorgen frister veldig her i gården:) Du får låne deg en skikkelig jentefilm, hehe.

Skrevet

Her har d vært regn noen dager nå, men det er bare godt!

Jeg er vant til å sove alene jeg da, ettersom gubben jobber på sjøen! Men nå har han vært hjemme siden påske, så blir rart å ligge alene igjen.. kan ikke si jeg liker å sove alene, men det er blitt en vane det også ;)

må innrømme jeg gleder meg litt til å kose meg hjemme alene noen dager, det kan bli litt for mye tid sammen noen ganger.. Han har jo ikke no jobb når han er hjemme, å jeg har ikke full jobb! Så vi går en del oppå hverandre her..hehe! Men kjenner jeg meg rett så er en uke alene mer enn nok ;)

Har vært å handla inn litt mat i dag, + smågodt ;)

Også har jeg en del filmer her jeg ikke har sett.. så skal virkelig kose meg!

Skrevet

Sjømannsenke du altså;) Ser ikke for meg at jeg hadde klart det, men er nok bare vanesak ja. Er mye mer sosial av meg nå en før så skulle nok fått tiden til å gå. Kjæresten min jobber mye sene kvelder/natt så sover alene jeg også i perioder=)

Tipper derer går litt oppå hverandre når han er hjemme ja. Er vel en del uker han er hjemme også. Lett å bli småirritert;p

Jeg tenker jeg snart skal handle. Har ikke noe middagstips vel? Hjemmelaget pizza er oppe til vurdering:)

Er så sinnsykt lite på tv så lurer på å låne film her også. Kunne tenkt meg å sett max manus, men vet ikke om jeg er i det humøret som man bør ha for å se en slik film..hehe. Har du sett den?

Skrevet

Mannen er hjemme i 7 uker når han har fri, så det er lett å bli litt småirritert ja..hehe ;)

Har sett litt av den filmen, men skal nok se hele etterhvert ;)

Middagstips er det dårlig med her også.. men jeg handla inn det jeg hadde lyst på i går, og som mannen ikke liker...hehe! Må benytte muligheten når han er borte ;)

Hva med gratinert nachos?? Det er livretten min for øyeblikket ;)

jeg skal spise lasagne i dag, har igjen litt fra i går..hehe

Har du lest boka P.S I love you??

Jeg har lest boka, å sett filmen etterpå.. det er nok en av de beste bøkene jeg har lest! Selv om den er veldig trist! Anbefales på det sterkeste :) Jeg gråt i bøtter og spann både når jeg leste boka og så filmen ;) Det er en typisk jentefilm! hehe..

Skrevet

7 uker er ei stund ja:)

Ble ikke film her i dag, ta det imorgen tenker jeg.. Har ikke lest p.s i love you men husker jeg så på den filmen tidligere i uka når jeg skulle låne film. Men lånte en annen. Leser svært lite egentlig. Men hvis jeg først begynner på ei bok så blir jeg som oftest hekta:) kanskje jeg skal ta og låne den boka først og se filmen etterpå jeg også. Forfatter da?

Nå har vi spist hjemmelaget pizza og smågodt. Har vært en veldig avslappet dag, så må nok bevege meg litt mer i morgen tror jeg:)

Skrevet

Forfatteren heter Cecelia Ahern! *google er lurt* ;)

Jeg ble hvertfall hekta når jeg leste den boka, klarte knapt å legge den fra meg! Men så leser jeg hver dag også da.. MÅ lese på senga før jeg sovner, uansett hvor trøtt jeg er ;) hihihi

Men det går for det meste i krim her da, og noen serier :)

Jeg har spist løvstek og pommes frites i kveld jeg, også litt snop da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...