wonki Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 har en baby på 3mnd. han er stor og har alltid krevd sitt og vi har gitt flaske i tillegg fra ca 1mnd. særlig på dagtid da er det akkurat som jeg ikke har. den siste tiden nå er det bare skrik og hyl ved hver amming. er klar over at d kan være fordi han er intr i ting rund seg ( har vært igjennom alle de kjente punktene fra forrige mann:) ), men d hjelper ikke å gå inn og roe ned på annet rom heller. eller ulike stillinger osv... puh så jeg er ganske sliten mistet melken sist når minsten var 4mnd. har trodd så lenge at jeg skal holde mye lenger denne gangen, men nå er d bare en kamp. har nok heller ikke den beste produksjonen og får nesten ikke ut noe når jeg pumper. den første mnd fikk jeg ut mye når jeg pumpet også, men nå er det så vidt det pipler ut. prøver også å pumpe når han ikke vil ta.. vet d er ond sirkel med flaske men han må jo ha mat. visst jeg ammer på begge bryst drikker han gjerne 110 med mme i tillegg etterpå.. så har ikke lyst til å slutte å amme. kjenner at det er et sårt punkt, men jeg er helt utslitt... trodde jeg skulle holde til han var 5-6mnd og så er han bare 3 når ting begynner å skjære seg. ja ja...noe synspunkter her:)
sparkebukse Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg føler meg litt i samme båt. Jenta mi er snart 5 mnd, og den siste uken har hun ikke vært særlig interessert i puppen, så jeg må ha gått over til flaske og mme. Jeg får heller ikke pumpet meg, kommer 20 ml maks. Før klarte jeg 110 ml. Men når jeg klemmer på puppen så kommer det jo melk ut..så jeg skjønner ikke helt hva som skjer..har jeg for lite melk? Hun vil ta puppen på natt/morgen og litt fra og til, men gir fort opp da det ikke kommer fort nok ut fra puppen. Fra flasken så kommer det jo så mye fortere og lettere. Jeg vil gjerne fortsette å amme, men man kan jo ikke tvinge de til å ta pupp om de ikke vil eller om det ikke er nok melk der. Så jeg tror jeg må slå meg til ro med at det blir mer og mer mme - så får man bare være glad for den tiden så lenge man har klart å amme! Det er også er sårt punkt for meg, så jeg fortstår deg godt!
Nemlig Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Ikke morsomt! Prøv synticinon nesespray, da kommer melken med en gang. Kanskje han lettere godtar puppen da? Dette er hvis det er utdrivningsrefleksen som er treg da, og han er irritert pga dette.
sparkebukse Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Ja, nå har jeg prøvd denne nesesprayen i fire dager , og hun tar litt- men alikevel er det ikke lenge hun orker å ligge ved brystet, og det virker som det er altfor lite melk igjen. Så det ser ut som ammingen går mot slutten for denne gang. ..Litt trist men jeg må være fornøyd med å ha fullammet så lenge jeg har klart..
lille sprelle Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Fikk ikke begynt å fullamme før ved 5 mnd. Før det var det amming, pumping og flaske ved hvert måltid pga svak baby. Ammer fremdeles - 16 mnd. Vet jo ikke noe om andres situasjon, men vi brukte trege smokker (slow flow fra boots - 3-pakk med flasker) hvis man vil avvenne flaske - bruk kopp. Blir litt hyl og vræl, men puppen blir veldig populær etterpå lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå