Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen her med erfaring med ridning og kjøring i svangerskapet? Eller flere som meg som er førstegangsgravid og usikker? Jeg har hest, men har ikke tort å ri siden jeg fikk positiv test. Vi har slitt i over 5 år og dermed ønsker jeg ikke å risikere noe. Er nå 10+3. Ble advart mot kjøring også, trodde ikke på dette men etter å ha kjørt en KORT økt så begynte det å knyte seg/kramper i magen. Opplevde det samme når jeg sykler på ujevn vei.

Legen mener det bare er å ri og kjøre så mye jeg ønsker, men unngå de villeste galopper samt bare ri rolige hester (og min er ikke helt rolig for å si det slik.....)

Er jeg overforsiktig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140323374-ridning-kj%C3%B8ring-med-hest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg er 11+0 nå å jeg har også hester til både kjøring og ridning, jeg har veldig lyst til å å gjøre begge deler men må si jeg er redd for om det skulle skje no som skulle gjøre at jeg skal dette av osv... men vi som eiere kjenner jo hestene våre best så da er det opp til oss hva vi tørr ta sjansen på og gjøre, så følg mage følelsen din og gjør det du mener er mest forsvarlig og gjøre.

Jeg er førstegangsgravid og har et par hester selv. Bruker dem kun til turridning, og den ene hesten kommer jeg nok til å ri så lenge jeg kommer meg oppå..

Så lenge du har en hest du stoler på og du føler deg trygg er det bare å ri, er jo veldig god trening for bekkenmusklaturen også;) Er 12 eller 13 uker på vei i morgen, Ikke helt enig med legen min der..., er noen uker siden sist jeg var på ridetur fordi hestene står på sommerbeite, men jeg kommer til å ri så lenge jeg føler meg konfortabel og trygg på det jeg gjør.

Men, føler du deg ikke trygg på hesteryggen er det ikke verdt det. Det skal jo være gøy å ri, og en hest merker fort om en har en nervøs rytter på ryggen eller ikke.

Takk for kommentarer. Veldig greitt å vite at man ikke ar helt alene med å kutte ut. Hadde vi ikke slitt så lenge hadde jeg nok både ridd og kjørt, men er ikke aktuelt nå nei. Men vi får stelle det beste vi kan med dyra likevel :-) (min skal til bedekning på søndag og er så satt bort på for fram til påske. Har ikke samvittighet til å ikke la henne bare gå til pynt her hjemme he he)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...