Gå til innhold

hvis far til barnet røyker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at barnet da ikke skal samsove i samme seng, men er det "farlig" å ha barnet sovende på samme rom?

bør jeg innføre en sånn "ikke røyk de 2 siste timene før du legger deg"-regel?

eller er dette overhysteri??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I egen seng lengst mulig unna far går det nok bra skal du se. Google litt, så vil du finne mye forskning som viser at det er veldig helseframbringende for babyen deres at far slutter helt å røyke. For ikke å snakk om å være en god rollemodell. Man puster ut giftige gasser ganske lenge etter sist sigarett, og om babyen puster dette inn så får det jo gassene i seg. Selv når mor/far røyker utendørs så er barn av røykere mer utsatt for astma ol enn barn av ikke-røykere, dette kan du jo opplyse ham om. Å pusse tenner og vaske hender hjelper litt da. Er overhode ikke hysterisk å innføre noen regel dersom du tror han vil godta det, beste er jo om du klarer å få ham til å slutte helt :-)

Skrevet

Alle steder jeg har lest annbefaler de ikke å ha barnet sovende i samme rom som en røyker.

Den røykende puster ut store mengder av noe jeg ikke husker.. tenke.. tenke... Kommer ikke på det. Det er i allefall ikke bra for babyen å puste inn. Var det kullos???

Her i huset slutta mannen å røyke nå for en mnd. siden. Det er jeg veldig veldig glad for :D

Skrevet

Det stemmer at man ikke skal samsove med barnet dersom en eller begge av foreldrene røyker. Det spiller ingen rolle om det er mor eller far. Det er velforeløbig ikke konkludert med at man ikke kan ha barnet på samme rom som foreldrene (ved røyking), men jeg vet at det faktisk er vurdert som anbefalning... Greia er at man per idag ikke vet om det er utåndingsluften til foreldrene, eller giftstoffer gjennom huden som er så skadelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...