_ThEoMaMmA_ Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 jeg har gått til innkjøp av jordnøttolje og skulle i går kveld begynne å smøre med den...men...hvordan skal man gjøre det for best virkning??bare smøre mellomkjøttet??gni??massere??skal man inni skjeden og tøye??trenger en litt detaljert beskrivelse her av hvordan dere andre gjør/har gjort det!!!hehe.....jo flere svar og smøremetoder jo bedre!!!:)jeg har i grunn veldig trua på at denne oljen fungerer.....hvis man smører og gjør det riktig:)
juli-jenta Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har brukt å smøre meg inn morgen og kveld, ikke massert for jeg har rett og slett ikke lange nok armer til å nå ordentlig fram nå Har kjøpt fødselsforberedende olje og på flasken så står det at man skal massere ti min 4 ganger pr uke...men som sagt...jeg smører inn hver dag jeg da...kan i alle fall ikke gjøre noen skade. Om det hjelper gjenstår å finne ut av.
lillevennen0709 Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Dette lurer jeg også på. Har kjøpt mandelolje og skulle teste dette ut her om kvelden, men ? Ble plutselig så usikker på hvordan og akkurat hvor den skal brukes, og hvordan man skal tøye... Så jeg håper flere skriver inn om sine erfaringer, gjerne detaljert :-)
I+B Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Hvor får man kjøpt fødselsforberedende olje og når bør man starte å bruke det?
juli-jenta Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjøpte på vanlig helsekostbutikk, det merket som heter Wedela. Du kan lese mer om denne her: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/weleda_produkter/foedselsforberedende_olje_fra_weleda
madremia Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Hei! Vask hendene godt Sett deg på kanten av senga Hell olje i begge håndflatene Gni tomlene dine inn med olje - gni dem godt inn Plasser hver tommel i skjedeåpningen Kjenn etter den runde sirkelen der Dra tomlene ned over masser og gni godt Jeg får ikke til mer enn fem minutter maks per kveld, men det kommer nok godt med!
Snabeltann Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 jeg smurte meg nedentil hver dag i en måned før fødsel, og revnet hvertfall ikke sist, ikke et sting en gang. jeg helte (etter oppskrift fra mor) litt olje i hånden, ikke mye- det blir bare klin så brukte jeg tommel og langefinger til å massere henholdsvis bittelitt inn i skjedåpningen med tommelen og med langefingeren på mellomkjøtte i et "klypegrep".. poenget er så å "tøye" skjedeåpningen nedover på en måte, mot rompa:) kan også anbefale jordnøttolje som øyesminkefjerner (bare putt noen dråper olje på en våt pad) for sensitiv hud og som sololje oppå et lag med ønsket solfaktor. man ser smekrere ut og blir fortere brun.
Rugekassa til nurket Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Her er det mannens jobb å forebygge revning. Spurte jordmor om fremgangsmåte. Hun sa man skulle tøye nederste halvdel av skjedeåpningen. Mannen bruker to fingre, pekefinger og langfinger og tøyer ut og masserer til begge sider, og bakover mot mellomkjøttet. Skal ikke dypt i skjeden. Hvis man skal gjøre det på seg selv, er tommelen best å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå