meandmylittle Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Ja,da har jeg grad 3 i ødem på bena,og har noe i helsikes vondt! Det sprenger,verker og de er knall røde,spesielt på ettermiddagene og kveldene.. Er da oppe og tisser 10 ganger om natta og er da som å gå på tegnestifter..auuu.. Har termin neste lørdag,så skal tilbake til legen om en uke,da rett før termin, og kan da hende hun ordner så jeg blir i gangsatt på termin om ikke ting blir bedre eller lillegutt kommer..Sykehuset her setter nemlig normalt ikke gang før 17 dager over tiden,noe som er UAKTUELT for min del. Flere som sliter med ødemer som er vonde nå på slutten? Og hvordan er fødselsopplevelsen i forhold til det å bli i gangsatt kontra normal fødsel?
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har 5,5 uke til termin og 2-3 i ødem nå. Ikke så behagelig nei. Med nr 1 endte jeg på 3++ i ødem, det var ekstremt, klarte ikke engang å bruke en boksåpner eller sitte på kne. Rant fort av igjen etterpå da ;-) Jeg ble igangsatt med min første fordi jeg utvikler svk.forgiftning. Ble satt i gang på termindagen med modningspiller siden jeg ikke var mer moden enn 6 av 10 poeng på en sånn skala de bruker. Har etter dette født 2 ganger til, og for min del kan du si det slik at jeg heller går rundt med 3++++++ i ødem og ekstreme bekkensmerter 2 uker over termin enn å være dum nok til å takke ja til igangsetting igjen ;-) Fødselen er jo et minne man bærer på i evig tid etterpå, de siste ukene derimot glememr man. Vil heller ha det litt ekstra jæ*** de siste ukene enn å sitte igjen med et fælt fødselminne og en fæl fødselsopplevelse som igjen kanskje gir fødselsdepresjon (noe jeg fikk) osv. Vet mange andre har gode opplevelser med igangsetting også, men av tråder om dette på DB osv opp igjennom årene vil jeg påstå at det virker som om ca 90% av de som har prøvd begge deler føler at den igangsatte var 100 ganger værre enn den som startet av seg selv.
meandmylittle Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2009 Takk for svar.. Ja,det er i grunn det jeg har fryktet litt da,at det å bli satt i gang er 10 ganger værre enn å la alt gå sin naturlige gang. Jeg ser for meg at grunnen til det er fordi kroppen i utgangspunktet ikke er klar for å føde,og at alt det kunstige rundt det gjør det værre...Hmmm,men er jo også inmari redd for dette med risiko for babyen med å gå så lenge over tiden da,17 dager er jo lenge synes jeg..har under hele sv.skapet vært redd for dette å måtte gå mye over termin.. men jeg får bare håpe på at kroppen ordner opp selv i løpet av denne uka eller neste,er jo tross alt det beste:-) Overlever så klart ødemer og smertene rundt dette,men virker fælt å måtte gå sånn da i kanskje nesten 1 mnd til!
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Det forstår jeg veldig godt! Du får invitere mannen til så mye sengekos som du bare orker, det er vel en av få ting som er bevist at _kan_ hjelpe på. Evt prøve modningsakupunktur og spørre om stripping dersom du er moden når det nærmer seg termin, dette funker veldig ofte. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå