Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Ser at det er mange av dere som har kjøpt det, er det noe man bør ha? Eller er det kjekt å ha? Er det pga at bleiene lekker?
Nangiliama Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har kjøpt det.. Er for å unngå at eventuelle ulykker trekker ned i madrassen.. Trenger ikke være fra bleia, men også gulp og oppkast og slik etterhvert..
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Har 3 barn og aldri brukt det. Føler det er klamt og ekkelt og vil ikke ha det i sengen til barna mine. Vi har hatt noen få "tisse-utenfor-bleien" situasjoner, men da er det ikke værre enn at vi vasker trekket på madrassen de få gangene det har skjedd.
Tuddeli Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Dytter på denne jeg, da det er noe jeg også har lurt på. Flere med erfaringer?
Fallerifallera Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Vi hadde endel "uhell" med førstemann, i perioder hver natt, så vi brukte tisselaken en stund. De ble litt pes å vakse overmadrassen hver dag liksom. Jeg tror jeg kjøpte på Princess, synes å erindre at de hadde i metervare? Jeg klippet det i alle fall opp slik at det bare var en stripe under rumpa/magen til babyen. Å ha i hele senga ville blitt innmari klamt ja. Vet ikke om vi får bruk for denne gangen da, man kan jo kjøpe ved behov.
amy09 Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Angående tisselaken, er det viktig å huske at det ikke skal ligge under barnets hode da det ikke puster. Det er heller ikke anbefalt å bruke i vogn, siden det gir et fuktig miljø i vogna
gutt06&09 Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Apoteket har noen papir-aktige (50x50cm?) vi har brukt under lakenet til pjokken, har vært til god hjelp de gangene han har gulpet, kasta opp etc! Man har jo ikke akkurat så mange ekstra madrasser i tilfelle uhellet er ute så det er greit å kunne kaste lakenet i maskina og tisselakener i søpla:) Spes litt etterhvert når de får f.eks omgangsyke... En annen ting jeg har brukt det til er under lakenet på min side av sengen, lakk veldig med melk på natta og ammet ofte liggende i senga så for å slippe å vaske overmadrassen hele tiden var det greit å bare kaste papirlakenet. Melka surner som vanlig melk for å si det sånn:(
ifie Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjøpte i metervare til meg selv fordi jeg lekket så fryktelig mye melk rett etter skatten var født. Det var utrolig ekkelt og klamt (enda jeg bare hadde en stripe under overkroppen), så det er bare når skatten har hatt omgangssjuke (og kan risikere å spy i senga opp til flere ganger pr. natt...) at han har brukt det. Det er myye dyrere å kjøpe et ferdig klippet laken i babybutikken enn en bit av rull i tøybutikken!
Nangiliama Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Oj.. EJg trodde tisselaken var noe man bare MÅTTE ha, og at det var noe alle brukte... Men etter å ha hørt deres erfaringer tror jeg at jeg skal forsøke å sove på det selv før jeg utsetter småen for det.. Takker!
Rugekassa til nurket Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er førstegangs og har ikke født ennå. Men jeg har testet det på meg selv slik du planlegger - og det er KLAMT, ihvertfall i denne varmen. Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre i barnesenga, har foreløpig redd opp slik at det ligger tisselaken på nedre halvdel og tøybleie på øvre halvdel under lakenet.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #11 Skrevet 2. juli 2009 Barn er jo veldig ulike da, ikke alle tisser gjennom "hele tiden". Mine gutter har gjort det i korte perioder noen få ganger, gjerne når vi ikke gikk fort nok opp i bleiestørrelse. Kg'ene som står på bleiepakkene er kun veilledene, vi har ofte måttet gå opp om natten før de har nådd "vektgrensen" på neste pakke. Kan jo være greit å huske på :-) De få gangene de har tisset igjennom har vi tatt av trekket på madrassen, vasket og tørket det, det har ikke tatt mye tid. Tror jeg ville ventet med å bruke tisselaken til du/dere ser om det er nødvendig. Kan veldig godt være det slett ikke er nødvendig :-) Jeg for min del har bare brukt en tøybleie under hode på babyen øverst i sengen (oppå lakenet) slik at evt gulp stopper der, så bare har vi byttet dette dersom det ble gulpet på, eller etter noen dager uansett. Har vært heldig og hatt babyer som har gulpet ganske lite. Se litt an hva som trengs.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 Kjøpte det til førstemann og det er til dags dato ikke pakket ut. Hun er 3 år..... Bleiene i dag er så gode at man ikke har bruk for tisselaken. Laknene blir ganske klamme også. Jeg hadde i vogna ei stund men det gikk bare ikke. Man har mer bruk for sånt når ungene skal slutte med bleier på natta.
entil :) Skrevet 2. juli 2009 #13 Skrevet 2. juli 2009 Jeg kjøpte også dette til 1. mann, men har aldri brukt det. Prøvde det på meg selv før hun ble født (lakk masse melk), og det var utrolig klamt. Gikk over til å legge håndkler under lakenet mitt i stedet. Vi har en sånn tynn overmadrass over den vanlige madrassen til datteren vår, og den suger til seg en del ved uhell (bleielekkasje og oppkast). Har aldri opplevd at det har gått gjennom denne og ned i den ordentlige madrassen (nå skal det sies at hun aldri har lekket store mangder fra bleie f.eks.). Den kan kastes rett i vaskemaskinen på 60 grader og tåler tørketrummel. Ville heller anbefalt noe sånt. Man kan jo evt ha to stk så kan man bytte på hvis man har uhell ofte. Tror jeg kjøpte vår på Jysk, kostet ikke al verden.
juli-jenta Skrevet 2. juli 2009 #14 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har kjøpt tisselaken på ellos som jeg skal bruke i barnesenga etterhvert som ungen blir større, selv om jeg er førstegangs så tror jeg nok at dagens bleier skal klare å holde tisseuhellene unna den første tiden i alle fall??? Jeg har også klippet opp en remse som jeg har lagt på egen seng tilfelle vannet går om natta, greit å ikke ødelegge madrassen heller...Det er litt varmt og klamt, men synes det går greit. Fikk tips om å putte håndkle inn i putetrekkene som følger med alle sengesett en kjøper, for å hindre at gulp skal ødelegge madrass i vogn og seng. Pute skal de jo ikke ha, så greit å kunne bruke putetrekket til dette:=)
meg & to små vampyrer Skrevet 2. juli 2009 #15 Skrevet 2. juli 2009 Vi brukte alltid overmadrass som man enkelt slenger i maskin vi da. Og så evt noen ekstra håndklær under der om man har en som tisser mye gjennom., Mye mindre klamt og tar det aller meste altså... Sover selv på tisselaken nå og syns det er døden.. uff. klamme greier.
anbefaler Skrevet 2. juli 2009 #16 Skrevet 2. juli 2009 Det er forskjell på merke/produsent på dette omeråde Anbefaler det Aliance apoteket og boots apoteket har da den ikke blir klam og har forskjelig suge evne.(kylie flergangskladd). Det blir veldig feil å ta alle produkter under en jafs her. Mange av "tisselaknene" på markede er dårlige,men noen er veldig bra. Kylie er laget av et medisinsk firma i England som hvet hva de driver med og har spesialisert seg under feltet. Kylie sengekladd kjøpes på apotek eller bandagist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå