*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 25. juli. Hvordan er formen? Har svangerskapet gått greit så langt? Selv har jeg hatt et langt og tungt svangerskap med fare for tidlig fødsel. Er heldigvis i uke 37 i morgen, så nå trenger vi ikke være redd for det lenger. Synes det er tungt i varmen nå. Og begynner å bli klar for å føde- mentalt. Har enda litt som skulle vært gjort i huset før babyen kommer, men det ser ikke ut til at jeg får gjort alt jeg hadde satt meg som mål å gjøre. Er ikke motivert for husarbeid i denne varmen. Så jeg får heller ta i bruk regnværsdager når høsten begynner å nærme seg. Har dere lagt på dere mye? Selv har jeg lagt på meg rundt 23 kg. Det er mye, men jeg la på meg det samme sist og klarte å gå ned alt. Så håper det går greit denne gangen også. Har mye vann i kroppen og veldig hovne ben nå, så det er vel kanskje det som plager meg mest om dagen. Ønsker alle lykke til videre i svangerskapet.
juli-jenta Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 4. juli, og skal føde på A-hus, forhåpentligvis i nærmeste framtid:) Svangerskapet har gått ganske bra, lite plager med kvalme og slikt, kun forferdelig trøtt første tre mnd. Men, jeg fikk bekkenløsning i vinter, så det har plaget meg en del. Har ikke orket å gå turer så jeg føler meg litt fanget i egen kropp her. Det er første babyen her i huset så vi er veldig spente på hva som venter oss i dagene framover, vi går begge bare på vent nå. Her i huset er det mannen som må fikse alt nå, ryggen min streiker helt etter en liten straks. Er veldig spent på dette med vekten etterpå, jeg har også gått opp 23 kg...og det gjenstår å se hvordan jeg skal få bukt med de i etterkant, men det skal nok gå:=)
Snufselure Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 24 juli. Begynner å nærme seg, men syns tida går så utrolig sakte! Også er det så utrolig varmt. Er tungt å gå høygravid i denne varmen. Svangerskapet har gått veldig bra egentlig, bare litt kvalme i begynnelsen. Ikke noe vann i kroppen eller noe. Bare ryggen og hoftene som plager meg nå om dagen, pluss veldig tungt å puste til tider. Jo, også dårlig nattesøvn. (Blei litt klaging alikevel nå, hehe) Jeg har vel lagt på meg 16-17 kg trur jeg, og de kiloene har lagt seg bare på magen, puppene, låra og rumpa. Vi skal flytte 1 august, og som nevnt har jeg termin 24 juli. Blir litt stress, så tenker mye om dagen.
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Har termin 24.juli... Formen er bra, men sliter litt med halsbrann (takk og lov for melk!!) samt har litt vann i kroppen. Var på sjekk hos lege idag og de fant sukker i urinen min og var redde for at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Så blodprøver er sendt avgårde for å sjekke et eller annet og jeg må kanskje ta glukosetest. I denne varmen orker jeg ikke ta sorgene på forskudd så jeg tar det som det kommer! Lagt på meg 21kilo hittill.. Tenker ikke så mye på vekten egentlig, regner med å kunne ta permisjonsåret til hjelp med å gå ned til normalvekten min igjen. Har vasket hele huset og har alt jeg trenger av babyutstyr - så nå prøver jeg bare å slappe av mest mulig til den store dagen er her! Masse lykke til videre
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 jeg har termin 28 juli... Formen har dalt de siste dagene...føler meg tung og stor, sliter med bekkensmerter og vonde bein. Har ikke vann i kroppen og har "kun" lagt på meg 10 kg...men det sliter på selv om.. Er trøtt om dagen og sover dårlig om natten, hodet verker og jeg går rundt med mensmurringer og uggenhet i kroppen....Håper hun kommer før termin...
mer enn bare mor Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 jeg har termin 25.juli:) har egentlig hatt et veldig greit svangerskap, hatt lave symfysemål hele veien, så har gått til ekstra kontroller hos jordmor for å følge opp det.. har vel innsett at jeg i utgangspunktet har bekymret meg mer enn nødvendig over det, men sånn er det å være førstegangs har vært sykemeldt f.o.m mai, pga at gutten ikke vokste så enormt, og vi prøvde da å roe ned tempoet for å se om det hjalp.. den første måneden hadde jeg sinnsykt dårlig samvittighet for å være sykemeldt, men så har jeg innsett at det ikke var jeg som sykemeldte meg, men legen (krevende jobb også), og at det ikke er så ofte man er gravid!! nå begynner permisjonen uansett, så nå gleder jeg meg, og er begynt å vente allerede!! har vel lagt på med 11-12 kg, og er ikke så stor i utgangspunktet, så folk tror ikke på meg når jeg sier at jeg har termin om 3 1/2 uke:) hodet ligger nedover, men er ikke festet... har deres barn festet seg?? ellers ja, hatt et veldig ok svangerskap, foruten trøtthett og hormoner, litt bekkenløsning nå på slutten, men skal ikke klage:) men så har jeg også fått lettet mye ved å være sykemeldt såpass lenge også... lykke til alle sammen
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Har egentlig termin 26. juli, men om ingenting starter av seg selv blir jeg igangsatt to uker før. Venter tvillinger så det er normal prosedyre. Har hatt et fint svangerskap, store barn estimert til 2800 g 36+0 noe som er normal str for single babyer i den uken. Har slitt med bekkenløsning så nattesøvn er det nå totalt slutt på. Sover litt på morgenen og litt på ettermiddagen. Merker det har blitt veldig mye tyngre de siste dagene ja, så skal innrømme det er godt de snart kommer nå Har lagt på meg 20kg bare og er fornøyd med det. Har endel vann - og gleder meg til en kjøligere uke til uka, før denne varmen dreper meg. 32 grader i skyggen her i dag. På kontroll om fredag hadde jeg en cm åpning og var moden. Ny kontroll med ctg på fredag. Mye kynnere og om natten også murringer. Må jo snart skje noe nå. Satser på stripping til mandag og fullmånen på tirsdag
♥tosmåtroll♥ Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Har termin 18 juli, lagt på meg 20 kg--->forferdelig tungt, så jeg gleder meg til å trille turer når han lille kommer ut! Har hatt bekkenplager hele svangerskapet, og gikk på krykker en stund her....men har blitt bedre i bekkenet etter hodet festet seg faktisk!! :-) Ellers kan jeg nesten ikke vente med å få slengt meg ned på sengen med magen først, og kunne gå normalt uten å vogge som en and! Og selvfølgelig gleder jeg meg ihjel til lillegutt kommer ut og tar over min verden :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Termin 22.juli her. Kasta opp flere ganger daglig til uke 20 ca. Mye sliten og mange smertefulle kynnere tidlig i svangerskapet. Mye trøtt, men har overlevd på et vis. Har lagt på meg en 11 kg tror jeg. Føles tungt nå. Er veldig lei, spesielt nå i varmen. Hun kan gjerne få komme før denne jenta altså
Lykke X 4 Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin den 17. juli. Og jeg er veldig drita lei!!! Orker ikke følge med på vekta, får ta det etter fødselen Lykke til videre alle damer, dette er vår måned!!!!
Mammarama=) Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 6 juli.så det nærmer seg=) Formen har vært nokså god hele svangerskapet.Var kvalm de tre første mnd.har hatt bekkenløsning, men har fått behandling hos manuellterapeut og har nesten ikke hatt noen problem med det dette svangerskapet... Har hatt det travelt den siste mnd med salg av bolig, og skal flytte innen 13 juli..Så det er nok å henge fingrene i... Har lagt på meg ca 9 kg, men har hatt litt dårlig matlyst de siste to mnd..For jeg la på meg mere de to forige svangerskapene.. Gleder meg nå til å møte den lille jenta i magen.. Var hos jordmor i går og var da moden og hadde 3 cm åpning..Og i dag er jeg kvalm,løs i magen og har en rar følelse i kroppen..Så kanskje noe snart er på gang.. Lykke til alle dere andre=)
Countess Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Har termin 3 juli.. Så det er bare 1 hel dag igjenn Hadde ingen plager første trimester,men hadde litt blødninger i starten av andre. Ble da bedt om å holde senga i en uke (kun opp på do eller for å dusje..KJEDELIG) Var visst stressrelatert og mormunnen hadde åpnet seg litt. Men det ordnet seg da I uke 30 sa jeg i lykkerus at jeg skulle ønske jeg kunne være gravid for alltid,i uke 35 sprakk den bobla og jeg kom tilbake til meg selv igjenn Har i de siste ukene vært plaget med vann i kroppen..eller mest fotene da. Får ikke på meg skoene mine,og det ser ut som ballonger med små tær på Har også hatt mye stikking i underlivet,sjikkelig press nedover,og vondt i høyre side med ribbeina. Men for å si det sånn er jeg utrolig gla jeg kun har hatt de plagene. Kunne vært værre Har lagt på meg 15-16 kilo,men det eneste JEG ser av det ekstra er på magen. Fornøyd med det Så nå har jeg da fått vite at hodet er festet,og at jeg er moden Jeg tror hver dag at det vil skje noe,så regner med jeg går etpar uker over termin Lykke til alle sammen
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 22 juli, hatt litt kvalme og oppkast i begynnelsen av svangerskapet. Greid å vært i jobb helt til disse siste to ukene da jeg ikke gjorde annet hjemme enn å sove. Begynte også å få vondt i magen og bekkenet etter endt arbeidsdag. Har endelig overskudd til å være et menneske igjen utenom arbeidet. De siste ukene har derimot halsbrannen begynte å dukke opp uansett hva jeg spiser, så nå går jeg på link tabletter hver kveld før jeg legger meg. Ikke at jeg får sove så mye i denne varmen uansett. Lagt på meg 10 kg, hadde litt fra før av da, så kjenner at jeg er tung i oppoverbakkene, spesielt i stekende sol. Så her blir det turer kun etter at solen har gått ned! Håper ellers at poden holder seg der inne ihvertfall 2 uker til, da kommer pappaen hjem. Kunne jo vært greit om han kom like etter. Tror ikke jeg orker tanken på å gå ikke bare 3 uker, men 5! puh..
Icerus Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Termin 25 juli De første 5 ukene var kjempe, men uke 6 - 28 var pyton. Kvalme, høy puls, hodepine, svimmel, ikke matlyst eller noe. Så det var først etter uke 28 at jeg "ble gravid".. er vel kanskje derfor jeg ikke er lei... Men i uke 30 kom bekkenløsningen for fullt, og de to siste ukene har det vært vann og kramper i beina og null nattesøvn... Men er ikke klar for noen fødsel enda, så ungen må bare klamre seg fast til jeg blir litt mer mentalt forberedt. Hode ligger nede men enda ikke festet... å jo... har lagt på meg ca 13 til nå...
småmåsen Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 18. juli.. har vært i fin form stort sett hele svangerskapet foruten litt spying i førrste trimester... Har jobbet og studert 100% helt til permisjonen startet nå for en uke siden og er veldig fornøyd med det. Merker nå at jeg sover litt mindre og magen er litt mer i veien. Har vel lagt på meg en plass mellom 15-20 kg men har slitt med undervekt etter amming så stresser ikke med det. Er ikke lei enda, og storesøstrene har ferie fra barnehagen, så den får komme når den kommer!
Evila FØDEKLAR Skrevet 1. juli 2009 #16 Skrevet 1. juli 2009 Termin 22. juli. Er tredjegangsfødende og har masse veldig vonde maserier. Slitsomme når de er helt regelmessige og med 3 min mellom hver, men har null effekt på åpning. Vært på sykehuset i natt og fått hjelp til å sove. Jaja...bare 3 uker igjen, eller i verstefall 5 uker...blæh
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 1. juli 2009 #17 Skrevet 1. juli 2009 termin 20 juli. formen har vært fin hele tiden(har hatt våkennetter og halsbrann, bekkenutvidelse eller hva man kaller det, men klager ikke) jobbet hver dag frem til permisjonen som startet på fredag. bare 2,5 uke igjen nå.. gleder meg!!!!!!!!!!! lagt på meg ca 20 kg, lille gull har festet seg
Anita*født* Skrevet 1. juli 2009 #18 Skrevet 1. juli 2009 Termin 8 juli...Har en datter på 12 år,svangerskapet har vært bra.Men merker jeg er sliten nå....Babyen kan komme nå assa... Skal føde på Ullevåll.
elita82 Skrevet 1. juli 2009 #19 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 12 juli og sliter som dere andre i denne varmen.. Dårlig nattesøvn og halsbrann har jeg hatt av og på i flere mnd. Skal bli deilig og slippe og drikke sååååååååååå mye melk selv hver natt og heller kunne kose seg med amming av babyen istedet :-) Badet på stranden i går for leste at så lenge man ikke har fødselsrier kan man det.. men ble litt usikker nå i og med at noen av dere har åpning alt osv.. Noen som vet noe om det ? Bader dere på stranden nå? Pappaen er i USA i 3 uker nå så får ikke vært med på fødselen dessverre.. :-( men det går allikevel.. mms og mobil er kjekt og ha!!!!
*Mamma09* Skrevet 1. juli 2009 #20 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har termin 26 juli Formen er bra den Svangerskapet har gått stort sett greit. Begynner å bli veldig klar for at han skal komme. Bkkenet begynner å bli endel ubehagelig, har stadig vondt i korsryggen og blir utrolig fort sliten. Det kommer litt nå på slutten. Har ordnet det meste i hjemmet, rommet er klart (ikke at han kommer til å sove der den første tida) vogna er i hus, bilsete er i orden, sengetøy er vasket og lagt på plass og stellebordet har funnet veien inn til badet Har lagt på meg 9 kg, så er fornøyd med det, er min første så får håpe det forsvinner fort hadde vært deilig å fått tilbake den kroppen jeg hadde før, eller ihvertfall noe i likhet Har fått enormt hovne ben de siste dagene, hendene, føttene og anklene hovner opp.. får så å si ikke på meg ett eneste par med sko Men men.. gleder oss enormt til han kommer :) <3 <3 <3
Lykkelig med nr. 2 i magen..:) Skrevet 2. juli 2009 #21 Skrevet 2. juli 2009 Termin 25. juli, vært stort sett i fin form hele tiden. Lagt på meg ca. 10 kg til nå. Var mer med førstemann. Syns alt er så annerledes denne gangen, mye bedre form, mindre mage, ser bedre ut og føler meg bedre. Har jobbet hele veien (glad for det, for dette svangerskapet har gått så VANVITTIG fort!, tok ut en uke ferie før permisjonen tar til 8.juli. Kjenner mer og mer på menssmerter nå, men det leser jeg er mange som gjør lenge før.. Nå er det straks klart for ny time med akupunktur! Spennende, ha en strålende dag alle flotte gravide jenter!!
Stine? Skrevet 2. juli 2009 #22 Skrevet 2. juli 2009 Hei alle julidamer:) Har termin 6.juli, så bare 4 dager til termindatoen. Innstilt på å gå over, så kan fort bli enda en uke til. Svangerskapet har gått som en drøm! Ingen spesielle plager tidlig i svangerskapet. Gått opp 12 kg, med 2 kg bare den siste uka, men det skyldes nok en del vann i beina. Gleder meg veldig til å hilse på mageboeren nå ja Blir superkoselig å få sin førstefødte:) Lykke til alle damer
Kazaya er fødeklar Skrevet 2. juli 2009 #23 Skrevet 2. juli 2009 Hei alle sammen. Jeg har termin 22 juli. Var plaget med kvalme og oppkast til uke 18. I andre trimester var jeg i god form. Nå er jeg som de fleste her inne slått ut av varmen. Får ikke en gang på meg crocs, så jeg går bare barbeint..masse kynnere og menssmerter. Føles nesten som om fødselen er i startsfasen hver kveld...
Duggfrøken Skrevet 2. juli 2009 #24 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har termin 11 Juli. Svangerskapet har gått kjempe fint, har ikke kastet opp en gang, men har heller fått plagene med bekkenløsning som har vært helt forferdelig. Har gått opp ca 18kg + - Det er ganske tungt nå i varmen. Egentlig så håper jeg å føde i helgen når det er meldt 13grader i stede for i 40grader hehe PS! Juli forumet vårt er veldig stille... hint hint..
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 3. juli 2009 #25 Skrevet 3. juli 2009 Terminen er 27 juli å går å vakler med 19 kilo mere enn vanlig asom har fordelt seg, men er bare glad til at det ikke vises så veldig.... Dette svangerskapet har vært totalt så ulikt mitt forrige som det går an å komme, har slitt mye med bekkenløsning, kvalme, svangerskapsmigrene å mere til etterfulgt av kynnere fra 5-6 måneders tiden... Denne siste tiden har igrunn gått bedre, har blitt mere vant til situasjonen å bruker tiden på hun som snart skal bli storesøster, reder litt her inne i huset med nytt til bebyssen, å fått totalt ryddedilla.... Nå går jeg egentli bare å venter på at noe skal skje her for er veldig mange indikasjoner på at det kan skje når som helst... Murrer der nede, det stikker her å der, kynnerne er hardere, magen kan bli plutselig steinhard uten at jeg har kynnere, slimproppen har gått så jeg går nå her da................................ Gud, denne ventetiden her er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang :0PPPPP Å denne varmen hjelper strengt talt ikke på heller..... Hehehe Min store omtanke til dere andre høygravide :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå