trolly Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Vi pleier å skrive ned hvor mye melk vi har gitt i døgnet, dette fordi jeg ammer i tillegg og må derfor ha en viss oversikt. Bruker NAN. F.eks gir 150 ml vann og 5 skjeer pulver 165 ml ferdigblandet melk. Dumt spm kanskje.., men skriver man da at han har fått i seg 165 ml? Det er jo 150 ml væske, men 165 ml melk. Vi har skrevet 150 ml til nå, men ser at det blir litt misvisende. Han har altså fått i seg mer melk enn det vi har regnet ut til nå. Litt detaljer dette, men er jo viktig å vite hvor mye han har fått i seg. Babyen vår gikk lite opp i vekt en stund så vi må passe på.
blomstre Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Hm, ja, det har jeg jammen ikke tenkt på før :-) Vi gav de ferdigblanda boksene i starten, så hvis man skal sammenligne så må man vel bruke mengden for melken da (etter blanding) og ikke mengde vann... Og med tanke på denne literen som ikke skal overstiges, så er orlyden fra mattilsynet slik: "Som hovedregel bør et spedbarn ikke få mer enn det som anbefales på pakken med morsmelkerstatning; som regel en liter ferdig blandet morsmelkerstatning i døgnet." Så da er jeg ganske sikker på at når man snakker om mengder så er det hele tiden ferdig blandet morsmelkerstatning som er det riktige å forholde seg til. Men for dere er vel kanskje det viktigste at dere er konsekvente?...
Mor Løvehjerte Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Du må nok regne det babyen spiser av ferdigblandet mme, ja. : ) Så flink du er som gir begge deler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå