Gå til innhold

iq-qi naturlig progesteron-krem - Et effektivt preparat for de som strever med å få barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt prangende overskrift, men da lykkes jeg kanskje i å få noen tilbakemeldinger :)

Kremen heter egentlig iq-qi® ultimate feminine care. Jeg har fått den anbefalt både av biopat og akupunktør, og har nå tenkt å prøve denne. Noen som har erfaring med denne eller lignende progesteron-kremer? Den skal visstnok hjelpe for mye, både stabilisering av sykluser, PMS og tynne slimhinner, som er mitt største problem. Det finnes en lignende krem på markedet, men denne skal visstnok være mye bedre :)

Noen som har innspill eller erfaringer?

Skrevet

Har ingen erfaring med denne dessverre,men vil gjerne prøve alt!!!! Fant dette på nettet da jeg googlet:

iq-qi® ultimate feminine care

Kremen som kan hjelpe mot:

PMS og menstruasjon problemer

Ustabil psyke

Hetetokter

Væskeansamling

Tørre slimhinner, svie og ubehag

Blodsukker i ubalanse

Dårlig søvn

Urinveisplager og inkontinens

Cellulitter

Håravfall

Beinskjørhet

Ufrivillig barnløshet

Betennelsestilstander

Hormonelt betingel hodepine

Kviser

Stoffskifeproblemer

Høyt kolesterol

Hjertebank

Lurte på om det er den samme kremen...finns visst nok flere med lignende navn, men på denne står det at hjelper mot barnløshet...

http://partner.iqqi.no/?200&0&124523000236

Skrevet

Det er den kremen jeg mener ja, og som jeg har fått anbefalt :) Har bestilt den! Jeg har sparsom menstruasjon, kort syklus, kort lutealfase og tynn livmorslimhinne. Kan ikke gi opp før man har prøvd alt! Selv om det er helt utrolig at en krem skal hjelpe mot så mye. akupunktøren jeg pratet med sa at hun hadde hatt flere pasienter som hadde hatt god hjelp av denne kremen. så jeg mener at det er verdt et forsøk!

Skrevet

Enig med deg...og det er tross alt billigere enn IVF :-) :-) :-)

Jeg har ingen av disse plagene, men jeg har endometriose...står ikke her at det hjelper mot det, men dete er sikkert verdt å prøve...

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd, hvis jeg var deg. Det verste for meg er å gå og vente på neste forsøk, og ikke kunne foreta meg noe som helst for å bedre situasjonen i mellomtiden. Ved å prøve akupunktur eller denne kremen føler jeg at jeg bidrar på en måte, og det hjelper meg psykisk. Og er man positiv psykisk, så hjelper det ofte på det fysiske også :) Tro kan flytte fjell, som det heter! Lykke til du også :)

Skrevet

Hei! Leste at du har problemer med tynne slimhinner. Et tips til deg. Har du prøvd Slimhinnekuren som kommer fra Danmark? Du får kjøpt det hos www.helseriet.dk

Slimhinnekuren består av:

Biorto Total A vitamin 10 stk. pr. dag

Biorto Total B 1 stk. pr. dag.

Biosym Symbioflor 2-3 stk. pr. dag.

Dette skal tas i to uker.

Skrevet

Åååååå! Tusen takk! Jeg blir så glad når noen gir meg slike tips!!

Det skal jeg prøve :)

Skrevet

Ehhhh.... er det i det hele tatt noe denne kremen ikke fikser??? Når det høres for godt ut til å være sant er det gjerne det.... det er nå min mening. Naturpreparater lover gjerne gull og grønne skoger men det er vel få som har noen dokumentert virkning.

Skrevet

Hei søkenhåp for Edvart :)

Skjønner at du er skeptisk. Greia er vel at alt som nevnes er hormonelt betinget. Denne kremen skal visst stabilsere hormonsystemet og da hjelpe mot "defekter" forårsaket av ubalanse i hormonsystemet.

Men som du sier: Når det høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det :) Likevel: Jeg skal prøve den! Om ikke annet så hjelper det psykisk å føle at jeg "gjør noe".

Skrevet

Skjønner det.... blir jo gjerne sånn at man vil prøve alt men man blir jo da samtidig et "lett offer" for å si det sånn for alt av alternative metoder og naturpreparater. Har prøvd akupunktur, humeopati (som nå vel er avslørt som verdens største bløff), og naturpreparater både for andre ting og i forb. med ivf, ikke noe har gitt noen effekt så jeg bruker ikke lenger pengene mine på det. IVF er dyrt nok fra før for å si det sånn.... En annen ting er at jeg er skeptisk til å tilføre enda mere med hormoner i tillegg til det som foreskrives av legen. Tror ikke det er lurt å "overdosere" og heller ikke alltid kombinere forskjellige behandlingsformer som skal stimulere det samme. Var en artikkel i vg i fjor hvor faktisk naturleger og "skoleleger" var enige om at ved IVF behandling så var det ikke lurt å kombinere nettopp på grunn av dette. Par som strevde med å få barn som IKKE gikk til IVF behandling kunne gjerne få effekt av aku. osv. men de som holdt på med IVF ble rådet til kun holde seg til medisinene.

Skrevet

Hei Søskenhåp...

Jeg har også lest om det samme som du nevner her, men jeg har også lest artikler som sier det motsatte, så det er ikke lett å bli klok på dette. Jeg vet i alle fall at de gangene jeg har "fått lov til" å sette inn egg fordi slimihinnen har vært over 6,5 mm, så gikk jeg til akupunktur-behandling i forkant. Så jeg tør ikke ta sjansen på at det ikke hjelper. Mitt tilfelle er jo litt spesielt da, hører ikke om så mange her inne som sliter med tynne slimhinner...Når jeg har spurt på St. Olavs om det finnes noe som helst i hele verden som hjelper, så har de anbefalt akupunktur. De har også hatt et nært samarbeid med en akupunktør i forbindelse med en studie vedr ivf og akupunkturbehandling, så det virker som de er åpne for at det kan ha effekt.

Når det gjelder å benytte seg av alternativ behandling samtidig som man er under ivf-behandling så er vel de fleste enige om at det skal man ikke gjøre. Da kan vel det ene slå ihjel det andre. Jeg har tro på akupunktur-behandling når man har "pause" mellom to forsøk for å stabilisere kroppen igjen. Akupunktøren jeg går til nå har behandlet kvinner tidligere som har tatt akupunktur mellom ivf-forsøk, og de har lykkes. -Så jeg velger å tro på dette :) Det viktigste er å forsøke å beholde troen og motivasjonen, slik at man får litt guts til å stå på videre :)

Har fulgt deg litt på sidelinjen, veldig leit å høre at det gikk galt, det så jo så bra ut nå :( Jeg tror og håper at vi vil lykkes til slutt :)

Skrevet

Hei

Vi har vært på St. Olavs i snart 3 år nå og har hatt probleme med tynn livmorslimhinne.

Nå er vi omsider på vei 9 uker + 5 dager :-)

Jeg forsøkte akupunktur selv, men dette gjorde det bare verre.

Slimhinnen ble faktisk tynnere da, det hadde de aldri hørt om før.

Vi har ikke blitt anbefalt akupunktur ved St.Olavs.

Jeg prøvde også Bringbærblad kapsler, som skal hjelpe mot tynne slimhinner.

Det de endte opp med å prøve på siste fryseforsøket var noe som heter "embryo glue".

Det har visst ikke vært forsøkt i Norge før, men har gode resultater fra Sør -Europa. Selv om vi nå er gravide etter mange forsøk så mener de på St. Olavs at det ikke er pga "embryo glue". Vi mener selvsagt at det var dette som gjorde at vi nå er på vei.

Skrevet

Hei Trondheim 74!

Gratulerer så mye!! Moro å høre om jenter som lykkes :)

Dette var interessant! Mener de at du prøvde dette ved St.olavs, og at det var de som foreslo det? Hvilken lege brukte du der? -Og hvor tykk var slimhinnen din ved innsett?

Hvor tykk har slimhinnen din pleid å være ved tidligere innsettinger?

Håper på svar, for dette opptar meg selvfølgelig mye... :/

Skrevet

Hei igjen lightblue!

Jeg er på rugedag 8 og i dette 2.icsi forsøket prøver jeg babyklister som man kan få kjøpt i Danmark.

Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tendens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling for å styrke livmoren. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendens til å miste uten tydelig grunn.

Dette er et homeopatisk legemiddel som er helt ufarlig å bruke. Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f. eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (en del tyggiser og tannkrem), og alkohol.

Du finner mere info når du søker på babyklister. Det skal gjøre det lettere for egget å feste seg.

Skrevet

Hei Hege72 :)

Her kommer det mange tips som kan være aktuelt å prøve :) Sliter du også med tynne slimhinner? Har du prøvd slimhinnekuren som du beskriver ovenfor? Det jeg stusset litt på, var den store dosen med A-vitaminer som man helst ikke skal ta for mye av siden det kan være skadelig... Men 14 dager er jo ikke så lenge, hmmm...

Du hører til St. Olavs, ikke sant? Vet ivf-legene at du bruker babyklister, og hva sier de om det?

Skrevet

Hei igjen, jeg fortsetter min "anti-alternativt" kampanje he he..... Jeg har heller ikke overvettes tykke slimhinner naturlig. Ligger på mellom 7-8. Jeg har brøvd dette såkalte babyklisteret, den gangen jeg brukte det var slimhinna TYNNERE enn de to andre gangene jeg ikke brukte det. Og den skal liksom bli tykkere av det. Jeg fikk målt alle 3 gangene i fryseforsøk. Så, ikke gidd å bruke tid og penger på dette er mitt råd.

Skrevet

Hei igjen Søskenhåp!

Hehe, bra vi får ulike synsvinkler her, det blir det bra debatter av :)

Tynne slimhinner er noe herk, og så vanskelig å gjøre noe med da, tydeligvis... min har ikke vært tykkere enn 6,7 ved noe forsøk...

Skrevet

Hei!

Nei, jeg hører til Ullevåll. Jeg har ikke pratet med dem om babyklister. Frøyaklinikken anbefaler dette, de har mere tro på alternativ medisin. Har lest at flere skriver det. Jeg vet ikke hva Ullevåll mener, men de er sikkert negative til homøopatiske midler. Nei, jeg sliter ikke med tynne slimhinner og har ikke prøvd slimhinnekuren. www.helseriet.dk De sendte jeg mail til ang kuren og kanonkuren. Du kan jo høre med de ang den store dosen med A-vitamin. Det er sikkert derfor man skal ta den i to uker og så gå over til kanonkuren. Blir jeg ikke gravid nå, (vet over helgen) så skal jeg kjøpe Mercurius bijod. comp, det er et dyptvirkende utrensningsmiddel, kanonkuren og babyklister.

Skrevet

Utrolig for hva den kremen hjelper for..

Cllulite er hormonelt betinget og ikke noe man kan fikse med en krem.

Stofskfite problemer kommer ikke av progesteron,dher er det helt andre faktorer med i bildet.

Blodsukker har noe med hormoner å gjøre, nemlig isulin som er et hormon. Dette er igjen ikke progesteron og hvis man har blodsukker problemer, må det fikses ved tabletter/ kosthold/ sprøyter.

Det kan kanskje hjelpe mot pms men gi meg progesteron og jeg får ti ganger så ille pms, du snakker om hormontroll...

Progesteron blir stort sett gitt vaginalt elelr som depot sprøyter fordi det vaginalt kommer dit hvor det trenges

naturpreparater kan love gull og grønne skoger mens legemiddler må bevise det...

Naturpreparater kan ha bivirkninger som ikke er til å spøe med.

Det er mye tull ute og går og ikke tro alt og ikke kjøp alt.

Fremdeles sverger jo folk inne på bim om at hostesaft gjør susen...

Finn ut om dere har for korte lutealfaser, en enkel blodprøve er alt soms kal til, har dere det, få sikkelige medikamenter av legen...

Skrevet

Hei Lightblue

Dette er ikke "baby-klister".

Slimhinnen har vært rundt 5,5.

Så det vil si at mine har vært veldig tynne.

Egentlig så setter de ikke inn når den er under 6.

Det var ett prøveforsøk fra legene ved St Olavs.

Forslaget kom fra legene etter at de hadde vurdert vår situasjon.

Dette produktet har ikke gode nok nordiske forsknings resultater til at de vil benytte det.

Vi har vært innom alle legene ved Fertilitetsklinikken på St. Olavs (kjenner de etter snart 3 år der). Men mest hos overlegene.

Jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon, søkte tips overalt jeg også ;-)

Stå på det er mulig selv om at det tar tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...