gutt + knøtt i magen Skrevet 1. juli 2009 #1 Skrevet 1. juli 2009 Hei! Håper nokon tar seg tid til å sjå her og svare... Eg er gravid med gutt(etter ul). nr 2. Min første gutt var 4340g. Den gangen var magen så stor at eg fikk 3 ul for å sjå størrelsen på barnet. Denne gangen er magen normalt stor, kan barnet likevel være like stor som forrige? Er det normalt at eg er så liten denne gangen? La på meg mykje meir sist men trudde ikkje det hadde noko å seie for magen. Ka kan eg gjere eller sei for å få ein ny ul slik at eg veit kor stor babyen er? er forresten i veke 31 no. Sikkert tåpelig å bekymre seg, men dersom babyen er så stor som forrige vil det jo være uheldig å gå på overtid. Håper virkelig nokon veit og tek seg tid!!!
småeinsteins Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Da jeg var gravid med nummer 1, lå magemålet mitt helt i øverste percentil (er det ikke det det heter da?) - babyen ble 4010 gram. Da jeg var gravid med nummer 2, var magemålet godt under snittet, ikke helt ned på nederste percentil, men ikke langt unna. Jeg fødte 12 dager før termin, og gutten var 3500 gram - hadde jeg gått til termin ville han nok vært omtrent på størrelse med nummer 1. Baby nummer 3 lå midt i laget hele veien, og veide 4080 gram. Min erfaring er dermed at magemålet ikke er en klar indikator på størrelsen på babyen.
gutt + knøtt i magen Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2009 Med andre ord kan eg rekne med like stor baby denne gang, sjølv om eg ikkje har like stor mage. Tusen takk Håper berre legen min vil skjønne det og ta ein ul for å sjekke størrelsen. Å gå på overtid med baby på godt over 4 er vel ikkje bra.? Vert jo borti 5 kg og kanskje meir og. Familien min har fått mange store babyer. så bekymrer meg litt for overtid som alle snakker om. Håper eg slepp det. Tusen takk for at du svarte!!
Kazaya er fødeklar Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 nr 1: 4170g. nr 2: 3610g. nr 3: gjenstår å se, tror denne blir over 4 kg. er kjempestor i uke 37...
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Alle mine er født til termin +/- 2-3 dager. Gutt 1: 3900g og 52 cm. Lå stort sett 1-4 ruter over hele det grønne skjemaet på SF-mål. Gutt 2: 4070g og 52 cm. Lå stort sett i øverste kant med eller 1-2 ruter over det grønne feltet. Gutt 3: 4440g og 54 cm. Lå stort sett slik som med nr 2. Venter nå jente, og hun er jo ikke født enda. Nå ligger SFmålet mellom den røde streken og toppen av det grønne eller opp i kanten på det grønne. Vekstestimering osv tyder på at hun blir ca 4100-4200g ved termin.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Hos meg har det vært slik! :-) Nr. 1 jente 3960 g og 53 cm. Nr. 2 gutt 3710 g og 49 cm. Nr. 3 gutt 3350 g og 50 cm. Nr. 4 gutt 3230 g og 49 cm. Spent på nr. 5 som kommer om ca 5 uker! :-)
Lykke X 4 Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Førstemann veide 5020 g. Andremann 3700 g. Nr. 3 er estimert til rundt 3000 g ved termin, så her blir de mindre og mindre Magen og SF-målene var størst med nummer to..... Nå ser magen veldig liten ut, men SF-målene er som på nummer 1.
gutt + knøtt i magen Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2009 Tusen takk for svar alle sammen!! Er det noken som veit om og kor det er mulig å få ul for å sjekke størrelsen? Evt ka det koster? I Hordaland; Bergen eller Voss distrikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå