Gå til innhold

Advarsel! Ullevål fullt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sprengt på Ullevål idag, ble sendt videre til riksen nå:( snakk om å gjøre de gravide stressa i sommervarmen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor tar de inn så mange når det ikke er plass....

Skrevet

uff!!! kankje jeg bør vurdere og flyttet født plassen til A-hus!!

Jeg har termin om 20 dager!!! er det mulig å gjør det?????

Skrevet

Selv fødte jeg på Ullevål en Januardag sist gang og det var sprengt kapasietet da også. Forferdelig oppfølging (glemte bl. a velkomstsamtale, ingen hjelp eller up backing i ettertid til tross for en komplisert føsel), og man følte seg som et nr på et samlebånd. Alt annet enn en hyggelig fødselsopplevelse....

Tviler ikke på at de har ekspertisen på sykehuset, men det hjelper ikke når personalet er overrarbeidet:0/

Så for de som har anledning, ville jeg søkt meg over til andre nærliggende sykehus...eller i allefall ikke deppe over å bli sendt andre steder selv om man hadde forberedt seg på Ullevål.

Skrevet

Det er vel ikke det at de tar inn for mange i forhold til kapasitet, men er vel et fåtall av babyene som kommer akkurat på termindato og da kan man vel ende opp med sprengt kapasitet i perioder.

Skrevet

Uffuff, bare bekrefter mine mistanker, har også hørt lignende historier i det siste.. Men samtidig var det akkurat det samme sist da jeg fødte i juli for 2 år siden, da fikk jeg plass og var kjempefornøyd med jordmødre, leger etc. Da sa de at det kan være stappfullt den ene dagen, for så å være mye roligere den neste..

Til HI: Kan jeg spørre hva du ble sendt videre for, altså er du i fødsel, eller skal du til en sjekk? (har forresten bare hørt positive ting om riksen, så ikke fortvil :)

Skrevet

Da jeg fikk lillegutt i juni for 2 år siden, fikk jeg beskjed om at det var babyboom, og at det var fullt. Fikk mange forksjellige beskjeder, alt fra at de selvfølgelig skulle finne en plass til meg til at de måtte sende meg til Fredrikstad eller Drammen. Men når tiden var inne, fant de en plass til meg - hadde ikke rukket noe annet. Så satser virkelig på det denne gangen også! Har termin på lørdag...

Skrevet

Hva skjer med oss som har plass på Riksen da? Hvis de fyller opp med Ullevål'ere risikerer vi da å bli flyttet til Ahus, Bærum eller Drammen? Håper virkelig ikke det...

Skrevet

Det er godt mulig, jeg ble sendt videre da jeg var i fødsel - 4cm åpning, førstegangs og dritstressa.

Fødte natt til torsdag, 2 juli,, og da var det fullt på barsel avdelingen på riksen (jeg var eneste på fødeavdelingen) så vi ble liggende på fødestua i 6 timer før en ambulanse kom å kjørte oss til barsel på ullevål.

Fram og tilbake ja... Det var unødvendig og slitsomt, følte ikke at vi ble tatt vare på av "systemet". Klart det kan skje, men det er IKKE hyggelig for de det skjer med..

Skrevet

Var først skuffet over å ikke få fødeplass på ullevål, men kanskje jeg bare skal være glad jeg fikk på bærum:)

Skrevet

Det er veldig sjeldent at de må sende fødende videre ved både Ullevål og Riksen.

Men husk hvor lite riksen er i forhold til Ullevål også.Riksen har ikke mer enn 4 fødestuer og Ullevål har landets største fødeavdeling.

Men skulle det være slik at det er mange fødsler som innimellom skjer blir man sendt videre.Er jo ikke akkurat lett å forutse på forhånd da.

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe gøy ut. Håper jeg slipper det. Er det et sted jeg ikke ønsker å være så er det barsel på Ullevål. Da foretrekker jeg både Bærum og sykehushotellet på Ullevål.

Skrevet

Men det forandres vel fort om hvor fullt det er. Det er jo ikke mange liggedøgn man har som flergangsfødende i alle fall og da forandres det vel fort om hvor fullt det er

Skrevet

Var der i går ikke fullt=)

Skrevet

Samme her, fødte på søndag, kom rett inn, fikk plass på hotellet og er nok en gang kjempefornøyd med fødselsopplevelsen på ullevål =)

Skrevet

Må også si at jeg var veldig fornøyd med Ullevål og hotellet der sist gang. Håper virkelig jeg får føde der og ikke blir sendt videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...