Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det vanskeligste med navnevalg er at en gjør seg så rare assossiasjoner og tanker.

Vi funderer feks på et navn. Det er et gammelt navn, men jeg har fra et minne om fra fjortisalderen.... en 3-4 år eldre bekjent av meg døde litt dramatisk og vi hadde en felles bekjent igjen med dette navnet. Klarer jeg å navngi sønnen min med dette navnet tro?

Liker navnet, det var ikke han som døde og han som heter det husker jeg som ganske så kjekk og mørk og positiv...

En annen ting er at en venninne har døpt sin sønn med et navn som er ganske likt, to bokstaver anderledes....

Vi har kalt opp storesøster etter en oldemor, uten at jeg går og tenker på oldemoren til daglig....

Og det er jo en såå perifer bekjent at han sannsynligvis ikke ville husket meg i dag....

Flere som tenker sånt når de skal finne navn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140322525-navn-og-assosiasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville "bekymret" meg mer over at din venninne har døpt sin sønn nesten det samme. Han gamle "kjærligheten" ville jeg blåst i! :-) Men - jeg ville hørt med venninnen din om det er ok å ta et så likt navn før jeg bare hadde gjort det.. :-)

Vår datter fikk et navn vi begge syns er vakkert og sterkt. Jeg forbandt navnet med ei som var litt eldre enn meg og som gikk på samme barneskole. Henne likte jeg ikke, men jeg likte navnet hennes. Nå er det min datter som "eier " navnet og "er" navnet, og hun dumme husker jeg bare på når dette temaet kommer på banen.

Men med nr to, la mannen min ned veto mot et navn han forbandt med en dumming,- så da ble det ikke det, og det er jeg faktisk litt lei for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...