Gå til innhold

flere med babyer på 7 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hvor mange ml gir dere totalt i døgnet til en på 7 uker?

- hvor stor er hver porsjon? f.eks 150 ml x 4.

- vet at man skal ta utgangpunkt i 15% av babyen sin kroppsvekt. Eks. 4000 gram gir 600 ml melk i døgnet. Overskrider dere denne mengden? Vil babyen ha mer melk bør han vel få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

15%-regelen er bare ment som en rettningslinje. Noen spiser mindre og noen spiser mer. Det eneste man skal passe på er at man ikke går over 1 liter i døgnet. Av og til går greit, men ikke som vane. Men dette er vel foreløbig ikke noe problem ved 7 uker da :-)

Husker dessverre ikke lenger hvor mye som gikk her ved 7 uker. Sikkert noen andre som kan bidra ;-)

Skrevet

Hei :)

Jenta mi er 6 uker. Hun veier ca 4300 g og skal ha ca 630 ml i døgnet etter 15 % regelen. Hun spiser oftest mindre enn dette men av og til litt mer. F.eks i går spiste hun 610 ml. Dattern min begynte faktisk å sove gjennom hele natten forrige uke og mistet derfor måltider. Jeg vekker henne hver natt nå for å gi henne mat slik at hun får i seg det hun skal. Hun spiser skjeldent mer enn 100 ml pr måltid. På kvelden småspiser hun hele tiden....blir mye flaskesterilisering :))

Synes det er litt stress med disse milliliterne jeg :o) blir liksom litt opphengt i det :)

Jeg bruker Dr. Brown flasker og der skal smokken byttes ut ved 3 mndr alder. Håper hun kommer til å spise mer ved hvert måltid da. Men da er det ikke lenge før hun får smake på fast føde da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...