Gå til innhold

Vi har litt stort vanlig oppblåsbart basseng (2x3 m ca) - hvor lenge kan man ha vannet i, uten å bytte det?

Anbefalte innlegg

For dette er såpass stort, og vannet blir veldig kaldt om man skal skifte vann hver dag... Så det er deilig att vannet kan stå der, da bruker vi basseng overtrekk om natten. Men jeg tenker på bakterier osv, og kan man bruke slike basseng midler i ett slik vanlig basseng?

Hva gjør dere andre?

Bare ute etter noen tips jeg ;)

Fortsetter under...

Vi tømmer ut vannet hver dag, det blir fryktelig mye bakterier fort.

Vi kobler vannslangen til kjøkkenkranen og fyller opp bassenget med lunket vann. Da er vannet passe temperert umiddelbart =)

Min grense er 2 dager, men foretrekker å bytte hver dag. Det finnes jo bassengrens du kan ha i med tanke på bakterier ol, men synes det er litt overdrevent for et såpass lite basseng. Vi fyller ikke så mye i det heller, bare 15-20 cm, holder lenge det hos oss.

Annonse

Dette her tar lang tid både og tømme, og en halv dag å fylle ja, så d er slitsomt å skifte vann for ofte.

Tror jeg skal sjekke med butikken, om man kan bruke pumpe og kjemikalier oppi dette...

Vi har et som er enda større (5000 liter) og det har vi pumpe på, og bruker oksygentabletter til å rense med, i tillegg til middel mot alger osv. Er tilsammen 3-4 produkter en bruker for å rense..

I følge produsenten kan bassenget da stå med samme vann hele sesongen, men det synes jeg er litt ekkelt, så vi bytter vann ca hver 14.dag.

Hør med de i butikken om du kan kjøpe renseproduktene uten å ha pumpe, hvis du kunne ha pumpe i det hadde du visst det, da må det jo være to hull i bassenget som du kobler pumpen på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...