Gå til innhold

etterrier med nr 3'?

harlekinia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg ingen etterrier men med nr 2 hadde jeg kraftige etterrier i nesten 14dager. Var totalt uforberedt på disse og at de kunne være så vonde og ofte (hadde hver gang jeg reiste meg eller rørte på meg max 5 min mellom hver).

Nå gruer jeg meg mer til etterriene enn selve fødselen.. hvordan har dere med 3 eller flere barn opplevd etteriene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! er etterriene jeg også gruer meg mest til nå, og at jeg var helt fotløs etter siste fødsel. hadde ikke hørt om etterrier før. ihverfall ikke som jeg hadde tenkt noe over. varte i litt over en uke her da. brukte ganske mye smertestillende sist. Naproxen er best i forhold til etterrier. har hørt det bare blir verre og verre, men er jo ikke noe fasitsvar heller. får bare ta det som det kommer:-/

masse lykke til! når har du termin ? jeg har sept.

Skrevet

Har termin 27.aug.

Etterrier må være værdens mest idiotiske "oppfinnelse", fatter ikke poenget med de. Joda vet jo funksjonen men når man ikke har smerter med første hvorfor må man da ha det med de som kommer senere??

Skrevet

Etterriene med nr.2 var desidert de værste ja. Med nr.3 kjente jeg ikke så mye til dem...hun kom prematurt, så vet ikke om det har noe å si...at jeg ikke var like stor som med de andre tenkte jeg på, ikke like mye å jobbe med som skal på plass igjen. Men gruer meg også til dem nå, hadde nesten glemt dem helt til dere snakket om det nå.

Skrevet

Jeg har 3, venter nr 4 i januar. Mine etterrier har vært moderate, hadde ikke etterrier med nr en, noe med nr to, og en del med nr tre. Men jeg har ikke tatt noe smertestillende mot dem, så de har nok ikke vært så ille. Har stort sett kun dukket opp når jeg ammet, og varte 3-4 dager etter fødsel tenker jeg. :) Det sies at de blir verre og verre, men det finnes da smertestillende, snakk med føden om det! Skriv brev eller noe. :)

Skrevet

Min nr 2 var liten (rett under 3kg) så tror ikke str har så mye å si?? Huff gruer meg noe voldsomt. Spiste smertestillende, prøvde homøopat med. og healing. Jeg er ikke en person som sverger til alternativ med. menå gå med noe som minte om press rier i 14 dager og like tett som under en fødsel begynte jeg å bli rimelig desperat..

Vet ikke om det var tilfeldig eller om homopat faktisk virket som etter to "behandliger" som skulle rense opp livmoren samt få den til raskere trekke seg sammen så ble jeg kvitt riene men med tanke på at de hadde vart i 2 uker så ville de vel stoppet da uansett..

HMMM tro om det er mulig å få med seg ei flakse lyst gass hjem etter fødselen :P

Skrevet

Hei :) det er klart, at etter man har født noen ganger kan etteriene bli ganske vonde. Men hos meg kommer de heldigvis kun når jeg ammer. Hadde bare lyst til å nevne det med homeopat mediciner. Jeg har brukt det både før, under og etter fødsel. Jeg kan anbefale det på det varmeste! Jeg har nesten ikke revnet under fødsel, og etteriene har vært helt "ok" De har iallefall ikke vært så ille at jeg gruer meg til dem! De par, tre første dagene har jeg hatt litt, men så er det over. Jeg tror personlig det er pga homeopatmedicinene. Jeg kjøpte det til min første fødsel, for 8 år siden, og har masse masse igjen. God holdbarhet på de!

De med. jeg tar skal hjelpe til å modne livmoren, gjøre den myk og tøyelig for å unngå rifter, og få livmoren til å trekke seg godt sammen etter fødsel, samt redusere smertene på etteriene... Bare et lite tips, om du gruer deg fryktlig :)

Skrevet

uff... jeg hadde også grusomme etterrier når jeg fikk andremann. hver gang han gråt, og hver gang jeg ammet han kom dem. gruer meg litt til det nå og...

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Hadde ganske vonde etterier med førstemann, trodde det kom en tvilling!! Men med nr to drakk jeg masse bringeblærblad-te. Det skal visst nok hjelpe livmoren med å trekke seg sammen. Drakk det også masse før fødsel med begge to; to lette og fine fødsler. Men med nr to drakk jeg masse etterpå også. Det virket som om det ble mindre og kortere periode med etterier. Vet jo ikke om det egentlig hjalp, men verdt et forsøk. Så satser på bringebærblad-te denne gangen også ( skal bare bli gravid først....;-)). Lykke til!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva slags medisin var dette? Må man til homeopat for å få det, eller kan man kjøpe det i helsekostbutikker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...