mamma fra vest Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Er det noen som har et godt tips om hva jeg kan gi i gave til pappaen etter fødselen? Etter fødselen til vår første gutt gav jeg han en bok om det å bli pappa. Nå er jeg imidlertid helt tom for ideer....
Lilli med småtrolla Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Vi venter vårt første barn i August. Til min samboer har jeg kjøpt en T-shorteder det står "Pappa" med store bokstaver. Den er kjøpt på nettbutikken www.lilletordivel.no. Hilsen en annen mamma fra vest
Lilli med småtrolla Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Vi venter vårt første barn i August. Til min samboer har jeg kjøpt en T-shorte der det står "Pappa" med store bokstaver. Den er kjøpt på nettbutikken www.lilletordivel.no.
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Her er en super side, der du kan velge et ferdig produkt, eller designe ditt eget. http://www.spreadshirt.net/no/NO/T-Skjorter/Spreadshirt-1342/
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Gave til pappa...?skal vel heller være gave FRA pappa?? Jeg kjøper ingenting til min etter fødsel,det er han som kjøper til meg Det er vi som sliter å fortjener noe fint,så min får ingenting...stakkars Fikk alliansering med en diamant første gang, etter andre fødsel fikk jeg to diamanter til.Denne gangen har jeg lyst på noe annet så blir spennende å se hva han kommer opp med
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Jeg gir da ikke gave til far fordi han har slitt slik som meg, men for å symbolisere en gratulasjon til den nybakte pappaen Det blir ikke noe store dyre greier her, jeg får sikkert blomster.. Til han gir jeg en flaske konjakk - fordi han er så glad i det og fordi det i gamle dager var vanlig at far satt og tok seg en klunk med kompiser fremfor å sitte på fødestuen - mens min ikke får den sjansen, for han er jo med meg. Selvom han heeelt sikkert heller ville sittet og klunket med gutta...
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Jeg må si meg enig med Dipsy her jeg at den fineste gaven far kan få må være et nydelig barn som er født å det er da flott at far vet å verdsette det hele med en liten oppmerksomhet til mor... Er vel det som er sånn se og bør å tror jeg for helt ærlig så er det tross alt vi som har måtta lagt om mye av livsstilen vår innenfor graviditeten, mens far fremdeles har hatt disse mulighetene vi har måtta lagt vekk............. Far har her i huset fått konjakken på forskudd han for han har jo kunna nytt alkohyler å ikke jeg å min gave til han blir en sønn eller en datter, så jeg syns sannelig det fortjener en liten oppmerksomhet :0P
b10na&lillegull Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har kjøpt noen kule bodyer til babyen som appellerer til han og nye joggesko =) Trilleturer blir det nok masse av Fant de på halv pris også! Syns det er koselig å gi noe fordi han har vært så snill og forståelsesfull, men vil ikke bruke så fryktelig mye penger.
MღM Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 He he, jeg synes også det er JEG som fortjener en gave. Skjønner jo hva dere andre mener da, men har allerede kjøpt en liten truse og t-skjorte hvor det står ett eller annet med pappa på. Samboeren min er ikke av de mest romantiske akuratt eller oppmerksomme, så tror ikke jeg kan forvente noe gave i det hele tatt... men jeg synes virkelig det er jeg som har ofret noe og at det er jeg som fortjener noe
Tøssa Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 mannen min får en baby har ikke tenkt å kjøpe noe som helst...ikke forventer jeg å få noe heller. Derimot har vi kjøpt ny leilighet og bil i forbindelse med at lillegutt kommer da.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Bortsett fra et nydelig barn, får pappan her i huset ingenting. Men så er det den fineste gaven jeg kan gi ham. Eller det er ikke helt korrekt. Vi er ferdige med å få barn, så han skal få seg et lite "klipp klipp" - i veldig nær fremtid - hehe. Derimot har jeg bestilt to nye steiner på allianseringen. Fikk den som morgengave da vi giftet oss, med èn sten, så fikk jeg to nye når eldste datteren vår ble født. Da nummer to kom fikk jeg ørepynt i samme stil, og nå når nummer tre kommer, får jeg to nye stener til på ringen. En for hver i familien :-) Men ikke for det, han blir sikkert glad for en oppmerksomhet. Håper han skjemmer deg litt bort også. Du gjør faktisk en fantastisk jobb vettu :-)
juli-jenta Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Nei, pappa får ingen gave. Det får jaggu meg holde at jeg går å bærer barnet i denne varmen og skal føde ut et stort barn med masse verking og vondter, og alt det som følger i ukene etterpå.... Og når han ikke vil hjelpe til med å sette i gang fødsel ved å rulle litt i køya så får han ihvert fall ikke noe fra meg;)
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 Når førstemann kom, kjøpte jeg en god flaske cognac, og en vin som heter det samme som datteren vår. Lagde et hjemmelagt kort, og gjemte alt i sengen hans før jeg reiste på sykehuset. Han ble kjemperørt og utrolig glad
gutt06&09 Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Jeg ga han en ring hvor det står "til pappa fra -guttens navn- +fødselsdatoen" gravert inni. Vi hadde ikke bestemt navnet heeelt og vi kunne jo ikke vite datoen, men jeg kjøpte ringen og fikk la den ligge hos gullsmeden. Dag 2 på sykehuset hadde vi jo blitt enige om navn og søstera mi hastet til gullsmeden og fikk den gravert og kom med den på sykehuset. Det ble faktisk felt både en og to tårer av far da han fant den liggende sammen med gutten i plastkassa:) Søstera mi har gjort dette med sine to barn og jeg syns at det er en fantastisk ting å gjøre! Starten er vanskelig nok for far også så han fortjener jo virkelig en liten oppmuntring, samme hva det er. Tror ikke jeg kommer til å stresse like mye denne gangen med å overraske han på dagen, men en ny pappa-ring blir det!
litenjente-litengutt Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjøpte en ny flott klokke til samboeren min når jenten vår kom til verden,denne gangen tenkte jeg at han skulle få en puls klokke siden han er blitt så flink til og trene masse....jeg vet at jeg får en diamant ring,eller en til diamant i ringen min. Jeg fikk en diamant da vi forlovet oss,så to diamanter for de to barna vi har sammen,og nå kommer tredjemann så da blir det enda en diamant i ringen! Jeg hadde ikke trengt og kjøpe noe til ham og han hadde trengt og kjøpe noe til meg...men jeg synes det er koselig jeg. Det er jo bare en unnskyldning for og kjøpe en gave til hverandre. Men det at mannen kjøper ring,smykke eller øredobber er vanlig i våre familier. Mamma,mormor og bestemor på begges side fikk dette da de fødte. Jeg synes dette er en koselig "tradisjon" jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå