L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. juni 2009 #1 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi håper at vi har en spire i magen nå eller at vi blir gravide med termin i april... Uansett: Går på Yrkesretta attføring og vi har tenkt å gjøre det slik: Jeg er hjemme 3+6 uker (før/etter fødsel) og får da stipend fra lånekassen... (attføringspenegene stopper pga ikke tiltak lengre). Så tar mannen permisjon etter de 6 første ukene slik at jeg får fullført eksamen. Etter disse 6 ukene er jeg tilbake igjen på attføringpenger og har de frem til i septmber da HAN har hatt sine 22 uker som vi har tenkt. Så skal jeg ta perm gjennom lånekassen, tror da det er rundt 22 uker som jeg har krav på igjen da... DVS at i juni/juli/august så får vi begge være hjemme med full lønn, dette har jeg konferert med lånekassen i dag om.-.. Tromsøjenta har visstnok også skrevet innlegg om dette, (ikke om Y-A) slik at far tar permisjon gradert og mor fortsetter å studere... SPM mitt som jeg LURER PÅ er følgende: har jeg krav på engangsstønaden siden far tar ut deler av perm? Vet at hvis man tar 10 mnd gj lånekassen har man krav på det samt hvis man tar 52 uker perm fra Y-A (uten lønn)... men siden vi deler det slik er jeg usikker... Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140321139-ang-svangerskapspenger-og-es-kanskje-noen-kan-gj%C3%B8re-slik-som-vi-har-tenkt-y-a/
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 23. juli 2009 #2 Del Skrevet 23. juli 2009 Her skal far ha hele permisjonen mens jeg studerer, og han åfr foreldrepenger mens jeg har fått engangsstønad og fødsesstipend fra lånekassen.. Så ville anta at du har kravpå engangsstønaden du også hvis du ikke har foreldrepenger.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140321139-ang-svangerskapspenger-og-es-kanskje-noen-kan-gj%C3%B8re-slik-som-vi-har-tenkt-y-a/#findComment-140412802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå