Chaiemae Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 http://www.dinside.no/788348/gravid-med-allergipille
b77h Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 velidg bra artikkel - spennende. Og mye av det samme som dr Beer jobbet utifra.
MammaHåpet Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Chaiemae! hvordan kan man få resept på dette??? veldig interessant!
Chaiemae Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2009 Jeg fikk resept fra fertilitetsklinikken jeg bruker. Det var de som foreslo at jeg skulle bruke det.
b77h Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 samme for meg - fikk det også av klinikken ved første forsøk. Da var jeg veldig skeptisk til det, men i etterkant (lest mye om dette og lignende) ser jeg jo hvor rett legen hadde.
MammaHåpet Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 wow, så bra, da skal jeg ringe dem å spörre dem om jeg og kan pröve det:) for man kan ikke kjöpe det reseptfritt? jeg har jo hatt et forsök, det ble negativt, og de vet ikke hvorfor. så verdt å pröve, tenekr jeg..
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Hei Chaiemae! Gratulerer så mye med graviditeten:) Lurer på om du har blitt gravid på noen av de forsøkene du ikke brukte Prednisolon? Leste i artikkelen at Prednisolon hjelper de som har blitt gravide men som aborterer. Jeg har hatt 4 innsettinger så langt av tilsammen 7 egg av god kvalitet uten antydning til festing. Lurer derfor på om dette kan være noe for meg pga autoimmun sykdom og matallergi?
b77h Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Hei Du spør jo Chaiemae, men jeg tillater meg å svare det jeg tror. Og det er at antistoffer man har i kroppen pga autoim.sykdommer el allergier også kan påvirke eggproduksjonen, samt når egget blir satt inn. Så i prinsippet kan det angripes før det får sjanse til å feste seg. Var jeg deg ville jeg forsøkt prednisolon + si at du også ønsker å gå på det etter innsett (og helst lenger var jeg deg, i mindre doser). Første gangen tok jeg det kun m sprøytene, men denne gangen fortsatte jeg frem til testdag på 10 mg, og etter det har jeg gått ned til 5 mg. Skal gå på det frem til uke 12. Jeg har tro på at det hjelper kroppen å akseptere "det fremmede" som blir satt inn. Lykke til med neste forsøk :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Hei b77h:) Godt å høre at det går bra med deg og spiren:o) Hvis det er sånn at antistoffene kan angripe egget ved innsett sånn at det ikke får mulighet til å feste seg, og at Prednisolon kan motvirke det, kan det absolutt være noe for oss. Virker jo ikke som om eggproduksjonen har tatt skade, fikk ut 16 modne egg på kort regime og 13 totalt ble befruktet. Fikk også på frys. Tenker å ta en tur til Hausken vi også etterhvert. Vet jo at han har tro på Prednisolon, virker ikke som så mange andre steder i Norge bruker det... Tenker da 10 mg fra sprøytestart tom testdag, og deretter trappe ned dosen til 5 mg og så 2,5 mg evt. Har du forresten merket noe bivirkninger av Prednisolonen? Ellers har jeg tenkt litt på om assisted hatching kunne være noe. Men det får man vel uansett ikke gjort i Norge..
b77h Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Hei :-) Lurt dere skal ta en prat med hausken. Han vet mer om dette enn meg ;-) og tror de er flinke å vurdere hvert tilfelle hver for seg. Det er jo kjempebra dere har fått ut så mange egg - og ikke minst som ble befruktet. Forstår så godt frustrasjonen når de da ikke vil feste seg... Bra dere har noen på frys, så du slipper å gå gjennom hele hormon-karusellen igjen... Jeg vet ikke helt hva bivirkninger jeg har kjent av prednisolonen, fordi det har vært så mange andre medisiner også. Og denne gangen gikk jeg på ekstra høye doser hormoner før innsett. En av bivirkningene er jo at man kan legge på seg. Derfor er det ekstra viktig å passe på kost og trening. Jeg har ikke vært så flink med treningen, men kosten har liksom kommet "av seg selv" fordi jeg holder meg unna gluten, melkeprodukter og egg + minst mulig sukker. Syntes tidligere at jeg fikk litt mer "pølse" på magen enn jeg pleier å ha, men de siste ukene har jeg faktisk gått ned i vekt... Ellers syns jeg kanskje jeg har fått litt mer hårvvekst i ansiktet. Ikke kjekt i det hele tatt! Men det er ikke mye...føler bare kanskje at hårene har blitt en smule lengre, ikke mørke. Men akkurat nå så er min egen forfengelighet verdt det å få et barn ;-) Ellers så tror jeg at de kjente bivirkningene av kortison ikke gjelder like mye når man går på så lave doser, over en kortere periode. Lykke til videre!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Ja, er det med individuell behandling som jeg synes virker så bra hos Hausken:) Glad vi har fått ut mange egg og på frys ja, men hvis de ikke vil feste seg så hjelper det jo lite og skulle gjerne hatt svar på hvorfor! Det som kanskje kan være positivt er at jeg ble gravid på naturlig måte for ca 7 år siden, men det var ikke med min nåværende kjærste. Det er også en grunn til at jeg tror at matintoleranse som jeg fikk for 2 år siden kan være en grunn til at jeg ikke blir gravid nå. Var veldig flink og nøye med min diett både før og under forrige forsøk, men altså ikke tegn til festing allikevel.. Men har stor tro på at kostholdet er viktig uansett, så kommer til å fortsette med det. + La heller ikke på meg ved forrige forsøk som jeg har gjort tidligere:) Kanskje hårveksten har med graviditeten å gjøre også? Men skjønner jo at det ikke er så morro! Takk for utfyllende svar og ønsker deg lykke til videre med svangerskapet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå