Gå til innhold

Uke 35,og et lite spørsmål ang den lille :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor har ikke klart å kjenne på magen min om den lille liger med hodet ned. Fastlegen min har ikke spurt om dette engang. Nå er jordmor her gått i ferie,så blir kun timer hos legen her frem mot fødsel.

Men bør de ikke henvise meg til ahus for å finne ut av hvordan den lille ligger?

Sjekker de dette på en annen måte enn å kjenne rundt på magen?

Setter pris på svar! Kanskje ringe ahus og forklare selv.....? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre fastlegen din om han kan kjenne etter neste gang du skal dit da? Trenge jo ikke på sykehuset for å finne ut det...

Skrevet

Både fastlegen og jordmora mi har kjent på magen min for å sjekke leie. Pga noe legen sa som antydet seteleie sa jeg til jordmor at jeg var litt redd. Hun sjekket og var ganske sikker på hodeleie, men fikk en annen jordmor som var der til å kjenne også slik at de var helt sikre. Den eneste måten de sjekker det på på kontroll er å kjenne på magen.

Dette er ikke noe sykehuset tar seg tid til så lenge ikke lege eller jordmor henviser deg dit.

Jeg ville spurt legen neste gang du er på kontroll om han kan kjenne etter :)

Skrevet

Er ikke det så at man skal henvises videre i uke 36 dersom barnet ligger i seteleie eller om man er i tvil om hvilket leie barnet ligger i!? Du kan jo få fastlegen din til å sjekke leie, evt. ringe fødeavd. på AHUS selv. Det er jo viktig at du finner ut av dette så snart som mulig, for en henvisning kan ta litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...