Gå til innhold

Solkrem og mulattbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt debatten om solkrem her inne, men det er jo snakk om lyse, nordiske barn. Ungen min er kvart søramerikaner, jeg er halvt. Jeg har selv aldri brukt solkrem, aldri vært solbrendt, aldri blitt rød, stiv eller øm.

Ikke brukt solkrem på ungen min hittil.

Lurer på om jeg skal begynne å smøre litt, men det må da holde med solfaktor 10-15, maks 20? Hun er i utgpkt ganske lys, men er blitt ganske brun nå i sommer.

Skrevet

jeg hadde ALLTID brukt solkrem på mine barn,om dem var mørke eller lyse i huden..........

Skrevet

Jeg smører med solkrem,selvom hun er blandet.50 og 30 faktor.Jeg velger å ikke finne ut om hun blir brent uten.Huden er ikke vant med sterk sol selv om den er mørkere enn andres.

Skrevet

Poenget er jo å beskytte mot UV-stråler. Og er strålingen sterk bør man også smøre barn som er mørke i huden. At de ikke blir brente er i seg selv ikke en beskyttelse.

Skrevet

Eh.. hallo?? Så klart du skal smøre ungene dine selv om de er delvis mulattbarn. Folk med mørk hud kan faktisk bli solbrente de også. Det at du ikke har blitt det - flaks for deg. Smør ungen din med 30 eller 50 du.

Mine er kvart neger og halvt søramerikanse, og jeg skal love deg at de blir smurt.

Man kødder ikke med solbrenthet og hudkreft skjønner du.

Bedre føre var prinsippet - du har hørt om det?

Skrevet

Mitt barn er halvt neger og halvt hvit og de kan bli solbrente.. Erfarte det i fjor sommer da jeg ikke smurte han saa ofte som jeg skulle for jeg tenkte at han har jo god beskyttelse fra foer.. Saa naa kjoerer vi faktor 50 el 30 ogsaa for aa beskytte mot uv straaler.

Skrevet

De er like utsatte for hudkreft de, som andre barn.

Skrevet

De som sier at mørkhudede folk trenger like høy solfaktor som lyse vet rett og slett ikke hva de snakker om. Mørkhudede har en naturlig beskyttelse mot uv stråler. Det er derfor Afrikanere og Sør Amerikanere omtrent aldri får hudkreft, selv om de er eksponert med UV stråler konstant.

Grunnen til at Australere får så mye hudkreft er at de egentlig er utvandret fra Storbritania og ellers i Europa.

Uansett. Din datter er jo bare en kvart mørkhudet. Vil tro hun trenger nesten like høy faktor som de fleste andre, selv om hun antakeligvis vil tåle sola ganske godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...