Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor er babyen deres?

på sist UL i uke 33. var jenta mi 24% større enn normalen, ca. 4500g ved termin.

men jordmor sa at alt innom 25% va normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei har hvert på ultralyd for noen dager siden å da ble han målt til 3260. Er i uke 38. Blir ca 3600g ved termin. var akkurat gjennomsnittlig.

Beskymrer meg ikke så mye for vekten, men heller for at hode omkretsen skal være stor. Nå var han litt under snittet i forhold til uker på vei. Så er veldig glad for det.

Skrevet

Var på UL i uke 36. Da ble han målt til å være ca 3,5 kg. Vet ikke hvordan dette blir sånni forhold til % da :) Men kommer nok til å bli over 4 kg ved termin ja

Skrevet

Ved 27+0 fikk jeg vite at hun er ca +16%, så blir ca 4100-4200g ved fødsel. På kontroll i dag (uke 35) mente JM at det ikke var den største magen/babyen hun har kjent på, men at hun også ble overrasket om jenta blir under 4 kg til termin. Hun tippet på 100-200g over, så da måtte ejg jo smilende fortelle at det matchet helt med hva vi var blitt estimert noen uker før, tror hun ble litt stolt da, for hun kjente jo bare utenpå magen ;-) Jeg har med andre ord kun handlet inn klær i str 56, minstegutten var 4440g og gled rett inn i den størrelsen og brukte den i 5-8 uker sånn ca.

Skrevet

så spennende.. skulle ha skrevet en tråd senere for å se hva som stemte..

Jeg skal på vekstkontroll i morra.. er veldig spent.. har på megefølelsen at denne babyen er også stor.. er litt nervøs, men prøve å skyve det unna, til jeg får vite i morra.. gravid magen er stoooor.. har fått høre "ja, du har ikke lenge igjen"..

Skrevet

Hva gjør dere for å få komme på slik vekstkontroll? Ber legen om en ekstra UL?

Skrevet

Var på ultralyd mandag og var da 36+3. Jenta ble estimert til å veie ca 3800gram ved termin. Det er samme vekt jeg hadde når jeg ble født det :)

Noeimagen --- Grunnen til at jeg var inne til ultralyd var fordi de måtte sjekke hvor morkaken lå da den ved tidligere ultralyd lå lavt nede.

Spurte han som tok ultralyden om han kunne estimere vekten samtidig og han var så snill at han gjorde det.

Skrevet

Min i uke 27 var 3D UL som vi selv betalte for. Med mindre det er noen medisinsk grunn til det, så får man ikke UL gratis etter den ordinære, så da må en betale selv. Jeg fikk sene med alle de andre 3, men da var det grunner til det, som veldig avvkiende SF-mål, større blødning, misstanke om svk.forgiftning ol og da vekstestimerte de i samme slengen.

Skrevet

Jeg var på UL i uke 36+5. Fikk da målt baby til å være ca 2700g. Noen som vet ca hvor mye de legger på seg i uka den siste tia??

Har på følelsen at jeg kommer til å gå lenge på overtid også...:-(

Skrevet

Her saa legen at baby var rundt 3500 g naar jeg var 37+ 5. Vet ikke hvor stor han blir naar han er ferdig inni der. Legen sa ogsaa at det ikke var hennes spesiale aasjekke storrelse, saa vi maatte ta det med en klype salt. Men er jo goy aa ha litt ca maal da! Jeg var inne paa sykehuset i forbindelse med antatt fostervanngang, og ble grundig sjekka. Spurte ogssa om hun ikke kunne vaere snill aa sjekke naar hun forst drev med Ul.

Skrevet

De legger vel på seg ca 150-200 g i uken inne i magen. Gjennomsnittsbarnet er 3500 gram ved fødsel.

Vi var på UL i uke 37+2, for å sjekke leie, og det viste seg da at vårt barn var - 16% i forhold til normalen. Dvs at h*n var ca 2500 gram på det tidspunktet, og de forventer at h*n ikke vil være stort større enn 3000 gram til termin.

Dette ses på som større grunn til bekymring enn plussvekst, og derfor var vi på ny UL i uke 38+2 for å se om barnet hadde vokst den siste uken. Ettersom avviket var det samme (ikke blitt større), hadde h*n det.

Skrevet

Ved 36+5 var min gutt ca 2850 g. Det var visst akkurat på gjennomsnittet, og han er estimert til ca 3500 ved termin.

Min har vokst ganske ujevnt - både ligget langt over og litt under snittet - så derfor har jeg hatt jevnlige tilvekstkontroller.

Blir spennende å se hvor mye han legger på seg de siste snaue 3 ukene.

Skrevet

Bare for å korrigere litt her. De legger ikke på seg så mye pr uke før de site 4-5 ukene. Gjennomsnittsvekten er heller ikke lenger 3500g, men ca 3600g for jenter og ca 3700g for gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...