Gå til innhold

Var på ultralyd i dag... Ikke hoppende glad akkurat.

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Var på første UL i dag i dette som nå teller mitt 5 svangerskap. Utifra egen utregning skulle jeg være 6+2 i dag. Temmelig nervøs gikk jeg inn til legen og tok plass i gyn.stolen. Desverre fant ikke legen ett lite bankende hjerte. Huun fant en fostersekk med antydnin til et foster i uke 6 (5+1).... Fikk ny tid neste torsdag for å se om det har vokst eller ikke, med beskjed om å fortsette med både fragmin og trombyl.

Jeg ble helt kald og ekstremt kvalm. Hadde bare lyst til å skrike og spy. Det fins kanskje en liten sjanse for at jeg har hatt sen eggløsnin, men med min historikk er jeg dønn negativ. Helvete!!! Der begynner å kjennes som en illusjon at vi skal få et ban til.

Skal til Italia i morgen. Skulle ønske jeg hadde bedre nyheter i baggasjen, og ikke behøve å uroe meg får å få en spontanabort...

God sommer...

Klem fra en deppa

Fortsetter under...

Huff, stakkar - dette er absolutt ikke de nyhetene man vil ha på første ultralyd! Man håper så inderlig å se et hjerte som banker, og da man ikke gjør det, begynner tankene å rase rundt i hodet. Men ikke ta sorgene på forskudd enda! Syklusen min etter de to første mislykkede svangerskapene mine forandret seg totalt! Før fikk jeg eggløsning etter nøyaktig 14 dager (kjente på livmortappen), mens etter svangerskap nr. 2, fikk jeg eggløsning etter 19-21 dager. Og etter det 3. svangerskapet ble syklusen min fem uker i stedet for fire. Jeg tror rett og slett så mange aborter "føkker" opp syklusen litt - det er i hvertfall min erfaring. Men skjønner så godt at du ikke har det bra akkurat nå, ut fra din historikk er det ikke rart at du reagerer slik!

Håper uansett at du får en kjempefin ferie, og at du klarer å sette de negative følelsene til side og gi dem en ferie også:) Klem

Åhhh, det var ikke det vi ville høre :-(

Uff - vi må jo bare håpe at du hadde sen EL, og at spiren er 9 dager eldre/større ved UL neste uke.

Dette er jo litt for spennende, og jeg skjønner godt at du blir negativ. Det eneste jeg kan si er at du er gravid inntil det motsatte er bevist (det prinsippet har hjulpet meg gjennom mange vanskelige stunder), og så får du prøve å ikke ta sorgene på forskudd.

Håper, håper at du får gode nyheter neste uke - og at dere klarer å kose dere i Italia tross alt.

Takk for positive svar begge to.

Jeg håper inderlig dere har rett - om sen EL og endringer i syklus - men jeg er som sagt sterkt tvilende.

Går og kjenner på formen hele tiden, og syns jeg har litt mer vondt i magen nå, men det kan jo bare være psykisk.

Ja, ja. Kan ikke gjøre noe annent enn å vente. Kryss fingrene for meg!

Klem fra

Ånei, så trist at du skulle få en slik beskjed i dag når alt du ønsker er å få roet nervene og få beskjed om at alt ser bra ut! Jeg vet alt om hvordan det føles... og jeg føler sånn med deg nå! Skulle du ønske du slapp dette.

Jeg håper ikke jeg gir deg falske forhåpninger heller nå, men i mitt tilfelle så så de jo faktisk ikke noe som helst da jeg var på ul 6+1. De så ikke anydning til noe foster engang, og langt i fra hjerteaktivitet. Så en oppklaring i livmoren, ikke plommesekk heller. Legen sa han trodde det ville bli en abort.

Men så 5 dager senere var alt plutselig der. Med hjerte og normal størrelse. Legen (ny lege) kunne ikke forklare hvorfor de ikke hadde sett noe tidligere.

Jeg krysser fingrene for deg og håper i det lengste at ting skal gå bra likevel. Det føles nok lenge til neste torsdag for deg nå.... skal tenke på deg!!

Annonse

Å nei! Håper virkelig spiren din har vokst mer neste gang, og at du bare hadde sen EL.! Ble selv satt 9 dager tilbake ved forrige svangerskap, ble satt tilbake til 5+3. Og det er helt jævlig! Vi så jo et bankende hjerte, men jeg skjønte egentlig hvordan det kom til å gå. Håper du slipper det samme, og at neste ul viser en spire med bankende hjerte!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...