Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere morsmelken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å begynne å pumpe litt, slik at småtten kan få fra flaske av og til, men hvordan (i hva) oppbevares melka? Og hvordan tines den opp? Varmes? i mikro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Medela engangsposer som kan festes over pumpa slik at man kan pumpe rett oppi dem. De putter jeg rett i fryseren. Tiner i kjøleskap eller vannbad. Varmer opp i vannbad. Mikro bør vel egentlig ikke brukes. Kan ødelegge noe av antistoffene, og vil varme melka ujevnt. Melka må i såfall blandes godt før man tester om den er passe varm og gis til barnet.

Skrevet

Jeg brukte bare noen litt store urinprøveglass (fåes kjøpt på apoteket)- men Avent har noen egne mm-begere i plast som også skal være bra. Det fine med dem, er at man kan bruke dem til å fryse hjemmelaget babymat i seinere=) Mm skal ikke varmes i mikro, helst skal den tines opp i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg har kjøpt Avent sine oppbevaringsbegere på apoteket. Putter pumpa rett på de og hiver de rett inn i frysen hvis jeg vet jeg ikke skal bruke melka innen 2 dager. Melka skal tines i kjøleskap i ett døgn før de brukes... Varmer melka opp i mikro selv om jeg vet at de ikke anbefaler å gjøre det...Minsten har nemlig ikke tid til å vente på melka hvis den skal varmes i vannbad.... Er veldig nøye på å riste melka godt for å blande den slik at den er jevnt varm.

Skrevet

Jeg fryser melka i isterningsposer. Slik kan man lett ta opp så mye melk man trenger. Bruker et par terninger til å blande ut/spe hjemmelaget middag etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...