Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokk i 13 etasje, og har en jente som nettop har fyllt 2 år. Det som bekymrer meg er om hun en dag skulle komme seg ut på altanen og på en eller annen måte klare å klatre opp på rekkverket. Det er mitt mareritt! Vi har lås på altandøren, men det kan jo skje en gang at vi foreldre kan glemme å låse den, og selv om jeg ikke har møbler som er lett å klatre på, så vet man aldri hva en liten 2-åring kan finne på?

Er det noen som har erfaring med dette, og som bor i blokk?

Jeg tenker også mye på at jeg er redd for at hun skal finne ut hvordan den standard barnesikringen på vinduene virker (den som er på de fleste vanlige vinduer) . Vi holder jo øye med henne hele tiden, men noen ganger er hun f.eks på sitt eget rom og leker en liten stund alene. Der er det også vindu med vanlig barnesikring. Finnes det andre sikringer for vindu so er mer sikre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt barnesikring til vinduer i enkelte jernvarebutikker som er beregnet for gamle vinduer uten innbygget sikring. Denne kan du montere i tillegg til den vanlige sikringen for å være tryggere.

Når det gjelder balkongen er det ikke så mye å gjøre annet enn å være veldig obs på å låse døren, helst ikke ha møbler nær balkongrekkverket hun kan klatre på.

Hvis blokken deres er relativt ny er gjerne balkongrekkverket "barnesikkert", men bor dere i en eldre blokk kan standarden variere. Er det for eksempel mulighet for å klatre kan dere kanskje montere en plate på innsiden.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har nå bestilt ekstra sikring på altandøren.

Det er ikke egentlig mulig å klatre på altanveggen, men jeg er redd for å bli for trygg, barn er kreativ!. Altanveggen er glatt og ikke noe å klatre på i seg selv som sagt, men viss hun hadde flyttet noen møbler bortil, som er høye nok, så kunne hun nok klart det. Heldigvis har vi vært veldig bevisst på å kjøpe lave møbler til altanen, så da måtte hun isåfall satt møblene opp på hverandre.

Skal også kjøpe ekstra sikring til vindu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...