Gå til innhold

UVI i 13 uker, ingenting ser ut til å hjelpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden uke 20 blitt behandlet for urinveisinfeksjon. Hatt 6 Selexid kurer og står nå på Furedantin i 9 dager. Er super sliten av hele greien. Får vonde kynnere bare jeg beveger meg en smule. Var inne til kontroll på KK for 10 dager siden og da var livmorhalsen fin og ikke påvirket av kynnerene. Har ikke merket noe ved de to andre svangerskapene når jeg har fått åpning. Med nr 1 kom jeg inn med 7cm og med nr 2 kom jeg inn 36+6 med 3cm. Hadde ikke merket noe annet enn myyyyye kynnere.

Legen min sa på fredag at jeg skulle dra til kk dersom jeg fortsatt hadde vonde kynnere med noe nedpress, men det har jeg jo hatt i mange uker allerede... Er bare usikker på om jeg er hysterisk om jeg drar på kk for en skjekk, er jo bare 33+1...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt kronisk UVI i 8 år og var helt imun mot alle kurer. Det som hjalp meg tilslutt var akupunktur. Nå er jeg helt kvitt UVI (4 år siden sist). Bank i bordet....

Nå vet jeg ikke hvordan slik behandling er i forbindelse med graviditet, men jeg ville i alle fall ringt og hørt med en akupunktør.

Skrevet

Jeg må få lov til å spørre deg, har de sjekket at du ikke har nyrestein?

Skrevet

Nei du er ikke hysterisk! Man skal ta uvi alvorlig, da det kan føre til nyrebekkenbetennesle som igjen er en enda verre variant. Det kan også føre til for tidlig fødsel. I følge min jm er det faktisk mange som opplever å føde før tiden nettopp pga av uvi.

Jeg har selv gått på 5 antibiotika kurer i dette svangerskapet, hos meg går det alltid rett i nyrene og dermed nyrebekkenbet. Jeg har fått tett oppfølging av lege og jm, samt at jeg ble 100% sykmeldt tidlig.

I tillegg har jeg siden uke 20 gått regelmessig til akupunktur for å styrke imunforsvaret samt forebygge for uvi, har gått på 2 kurer siden oppstarten. Men har nå ikke hatt noen ny bet siden uke 30 og er nå i uke 35. Så nå satser jeg på at jeg er kvitt "spetakelet". I tillegg til akupunktur har jeg tatt c- vitaminer og melkesyre tab for å gjennvinne balansen i mage tarm etter mange kurer.

Så akupunktur anbefales på det sterkeste selv om det koster en del...

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar:)

Er jo mest redd for å føde prematurt pga kynnerene som kommer pga UVI. Har hatt problemer med nyrene i årevis, nyrestein, nyrebekkenbetennelse og alt som hører til... Var til UL av nyrene på mandag og da var det ikke tegn til stein, men en noe forstørret nyre.

Tror jeg skal be om å få en skjekk av livmorhalsen på kk imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...