Gå til innhold

overtidsvurdering ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen om vet hva som skjer på overtidsvurdering? Og når settes man eventuelt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 8 dager over termin nå, og ikke fått time til kontroll på ullevål før 2 uker over.... Først til CTG registrering (måling av bevegelser etc) og så time hos lege etterpå, der sjekker de gjerne åpning, modning etc, og muligens ul også.

Så ser de sikkert an både tilstand og ikke minst kapasitet på føden (.....la ut en annen tråd her i går om sprengt fødekapasitet...) før de avtaler tid for igangsetting.

Krysser fingrene for at ting starter før den tid!

Lykke til :)

Skrevet

takk for svar:) Da vet jeg litt mer om hvordan det foregår. Kjipt at man må vente så lenge da...jeg synes det er skummelt å gå så lenge over. Redd for at det ikke skal være bra med babyen. Men, men; de vet vel hva de gjør når de lar oss gå så lenge over..

Skrevet

Vil det si at du ikke følges opp hos din vanlige fastlege heller før dette - og at første kontroll er 2 uker over termin? Det er kanskje det som er vanlig.

Jeg har 7 dager igjen til termin i dag. Gikk 6 dager over sist. Synes det er skummelt å gå for lenge på overtid..

Skrevet

Joda, man skal til jordmor/lege både i uke 40 og 41. Var der i dag faktisk, og alt stod heldigvis bra til.... Dvs ikke moden enda, så må nok vente en stund til, men alt bra med babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...