Gå til innhold

Puppenekt og drikker lite MME

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som gutten min ikke er så intressert i melk lengre. Han nekter pupp, og han virker ikke så innmari intressert i MME heller. Det hjelper at jeg tilbyr flaska ofte, da drikker han litt nå og da, men ikke i nærheten av hvordan han tok pupp eller flaske tidligere. Har fått i han ca 150 ml nå på morgenkvisten (i 5 omganger i løpet av en time). Sist han drakk var ca kl 22, da drakk han 180 ml (han drakk bare 20 ml før han sovnet for kvelden, så jeg gav han et ekstra måltid). Han legger seg i bro og hyyyler hvis jeg prøver puppen. Han drikker ca 50 ml- 100 ml 2-3 ganger resten av dagen.

Nå får han ca 3 måltider per dag, to med grøt, og ett måltid med grønnsaker + at han drikker bittelitt vann + frukt fra nett eller purè. Han spiser ganske godt synes jeg.

Han er 6,5 mnd, og jeg synes det er rart at jeg må "tvinge/lure" i han drikke, og vet ikke hvorfor han så absolutt ikke vil ha pupp lengre. Før ville han i allefall ha "kosepupp", men ser ut som han ikke vil ha det heller i sommervarmen.

Er det normalt å slutte med amming allerede når han er 6,5 mnd? Jeg pumper meg et par ganger om dagen og blander i mat / gir fra flaske. Har lyst til å opprettholde ca 2 ammemåltider om dagen slik at han skal få i seg antistoffer, men kan ikke pumpe i evighet eller tvinge puppen på han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i lignende situasjon. Min gutt er seks måneder, og i løpet av de to siste ukene har han nektet puppen på dagen. Det var ganske fortvilende. Han får grøt om morgenen og om kvelden. Og til lunsj og middag pleide jeg å gi han pupp i tillegg til frukt og middagsglass. Men i denne "nekteperioden" så har det faktisk blitt fire faste måltider.

Han har alltid villet ha pupp en gang om natten, men det gikk noen dager der han også nektet å ha pupp på sengekanten før han sover for kvelden og han nektet også pupp tidlig på morgenen. Så da ble det kun mm en gang i døgnet, men nå har han begynt å ville ha om morgenen før vi står opp og på sengekanten om kvelden, så da får ha mm tre ganger i døgnet.

Jeg ringte helsesøster for å høre om jeg måtte gi mme i tillegg når han var så liten, og hun sa at hvis han får pupp morgen og kveld så behøver jeg ikke gi mme, men hvis han begynner å nekte da også, bør jeg gi mme. Så de dagene han ikke vil ha pupp om morgene og kvelden pumper jeg meg og prøver å gi det i løpet av neste dag, eller gir mme.

Nå har jeg faktisk sluttet å tilby pupp på dagen. Er så lei av at han begynner å hyle bare han ser den, så vi har i grunnen sluttet å amme på dagen. Jeg håper bare han vil fortsette å ha pupp på kvelden og morgenen, men sånn som lillegutt er fortiden, krysser jeg fingrene hver kveld når jeg tar frem puppen og håper at han vil ta den.

Skrevet

Godt å høre at det er flere i samme situasjon! Jeg visste faktisk ikke at de ikke trengte melk på dagen, jeg har gitt to ganger i løpet av dagen i tillegg til mat og vann.

I de siste dagene har han ikke ville ha pupp i det hele tatt (forrige uke fikk jeg lurt inn litt på kvelden og morgenen og kanskje bittelitt på dagen hvis han var trøtt, men nå er det full nekt). Argh.. det er så utrolig irriterende! Han får MME 4 ganger om dagen, så pumper jeg meg og bruker melka i mat/grøt. Jeg hadde tenkt å amme til jeg gikk tilbake til jobb, men ser nå at det kan bli vanskelig.. Jeg tror ikke jeg gidder å pumpe i evigheter heller.

Jeg prøver å gi pupp til hvert måltid, men det hender jeg bare ikke orker, som du. Er så fælt å se at han legger seg i bro og hyler bare jeg tar den fram... :-(

Håper at din gutt fortsetter å ta pupp, iallefall på kveld og morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...