heleneogde2gutta Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Angrer på at jeg har "lest rundt" her på bim. Jeg var skeptisk til hormonspiral i utgangspunktet, men fant ut at det var det beste av alle onder..... men etter å ha lest her virker det som om majoriteten der ute HATER spiralen, har blødd i 6uker, gått opp i vekt ( noen som er HELT utelukket nå!!)....satt den inn i dag og venter liksom på ferie.... er det noen der ute som lever bra med spiralen eller?? håper inderlig det, var jo ikke akkurat festlig å få den inn heller...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Tja, har ikke hatt den så lenge enda jeg da, men enn så lenge trives jeg godt, ikke noe blødning, ingen smerter og helt utrolig økt sexlyst, aner ikke hvorfor. Har ikke gått opp noe ennå, bare ned, er på slankern. Grunnen til atman går er faktisk pga økt matlyst og at man spiser mer, så er kanskje bare å værelitt forsiktig. Ikke noen vonde ord her altså, men får se om noen mnd kanskje. Merket ikke den ble satt inn jeg, han sa bare : nå er det ferdig, jeg ante ikke han hadde begynt;)
Hilde_85 Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har hatt hormonspiral nå i 9 mnd og kan ikke klage. Fungerer helt fint. Har ikke hatt vektøkning. I begynnelsen var jo mensen litt rar da, kom og gikk med få dagers mellomrom. Men de 6 siste mnd har det vært stabilt, kommer på nesten samme dag hver mnd
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Hadde ingen problemer med den.. Blødde ett par dager bare.. Gikk opp noen få kg i vekt, men det må man jo regne med..
*Rutletutt* Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Hmmm...har ikke det inntrykket i grunn...alle jeg kjenner irl som har hs er veldig fornøyde i hvertfall. Jeg fikk satt inn hs for nesten to år siden, og har ikke angret et sekund:o) Jeg var veldig plaget med mense-og el smerter før, blødde mye under mensen gjorde jeg også. Jeg haddevel en uke maks i mnd jeg ikke var plaget med smerter....og nå har jeg ikke hatt mensen i det hele tatt siden den ble satt inn, jeg har heller ikke så mye smerter lenger. Kjenner litt av og til, men på langt nær så ille som det var før! har ikke gått noe opp i vekt og jeg blødde vel i et par uker rett etter jeg satt den inn.
Minnie Mom Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Jeg er kjempefornøyd, satte inn i oktober. Hadde ikke fått tilbake mensen etter fødsel i januar 2008 og har ikke fått den etter at jeg satte inn spiralen. Ikke hatt mensen på over 2 år!! ) Merker ikke noe til den og er kjempedeilig å slippe å tenke på prevensjon. Skal ha hormonspiral så lenge den ikke gir meg noen komplikasjoner.
erteposen + 4 Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har et heeelt annet inntrykk enn deg. Konklusjonen i nesten alle innlegg er at hormonspiralen er det beste av alle onder. Mange som ikke tåler hormonprevensjon godt som tåler hormon, og en slipper blødningene som kobberspiralen kan gi. Jeg tåler ikke p-piller selv, og bortsett fra at jeg føler at spiralen er et fremmedelement i kroppen brukte jeg den i flere år og slapp unna mens i samme periode:)
2søtesmåh Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har telt opp. Vet av/kjenner 17 stykker + meg med HS....Kun jeg har uregelmessig blødnig, alle andre "mistet" mensen etter innsettelsesblødning var over. Og 6 stykker har brukt det mellom to unger, og ble gravid rimelig kort tid etter uttak.. Men nå er det jo litt sånn at her inne lager man ikke inlegg for å fortelle hvor fornøyd man er med ting,- så derfor litt ensidig fokusering kanskje?? Og selv om jeg sliter veldig i forhold til "alle andre" så er det bedre enn de andre prev.middel jeg har prøvd. Og jeg MÅ bruke hormoner da jeg blør som en "foss" i nesten to uker hver mens, samt at jeg aldri vet "Når det begynner"...Sterilisering er defor heller ikke aktuelt, da det mest trolig vil gjøre slike ting verre:o( SÅ da er HS det beste jeg kan leve med pr.dags dato... Mulig det blir sterilisering og minipiller etterhvert...Minipiller for redusert bløding og regelmessige ankomster, sterilisering for å sikre at jeg ikke blir gravid..JEg har fått to barn, og vi likke ha fler uansett ) Lykke til med ditt valg.. Fikk høre av legen min etter at jeg kom med mine "småproblem" med HS, at hun syntes man måtte berenge et år før blødninger ble regelmessig/stoppet opp....(men igjen, ingen av de 17 jeg kjenner trengte å vente så lenge)Før den tid må man regne med småblødnigner når og da..Men gjerne bare en dag eller to om gangen og så lite at det ikke "blør gjennom "noe..Et truseinlegg tar det de gangen man "Lekker" litt.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå