*Mamma09* Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Jeg fikk modningsakupunktur tidligere idag, kl 10.00 for å være eksakt. Har hatt flere "perioder" med sammentrekninger idag, de er vonde, jeg får følelsen av å måtte stå, men de varer ikke lenge bare 30 sekunder ca. Dett har gjentatt seg 3 ganger idag, er gjerne to-tre sammentrekninger med kort mellomrom også slutter det. Noen som har hatt det slik selv? Er det mulig at det kansje er igang med åpningsfasen?
Lykkelig med nr. 2 i magen..:) Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Jeg starta med aku i uke 33, var i går og da var det første gang hun stakk nåler som hadde med livmor å gjøre, er 36 fullgåtte uker nå. Da stakk ho nåler i korsryggen og på begge sidene, altså rundt bekkenet. Er det samme område hun setter nåler på deg? Jeg merka ingenting i går i hvertfall. Nå sa hun at hun skulle ha ferie fra 10.juli også, jeg har termin 25.juli, jeg trodde det var ukene rett før termin som var viktigst mtp igangsetting av fødsel.. vet du noe om det?? Må jeg finne en ny akupunktør til siste ukene frem til termin? Skal gå to ggr i uken frem til hun skal ha ferie nå da, så hun mente selv at jeg ikke trengte flere timer....
*Mamma09* Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg fikk min første modningsakupunktur igår, jeg er 36+4 (ul termin) og 37+2 (mens termin). Jeg fikk en nål i hodet, en mellom overleppe og nesa, en i hver underarm, en i hver legg og en på hver lilletå Jeg merket endel til disse sammentrekningene igår, hadde endel av de, og det har forstatt idag Vet ikke hvilke uker som er viktigst å sette nåler, men jeg skal bare ha en gang i uka. Om hun sier du ikke trenger fler enn de hun kan gi deg, så må man vel nesten bare stole på det ? Får håpe denne modningsakupunkturen har virkning på oss begge
*Mamma09* Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2009 Fant nettopp dette på babyverden. no: Åpningsfasen kan deles i en passiv og en aktiv del - DEN PASSIVE DELEN kan være skjult (latent) og forløpe gradvis. Sammentrekningene kan være korte, de varer ofte ikke lenger enn 30 sekunder. Denne fasen varer til mormunnen er ca. 3 cm. Ettersom denne fasen kan være lang, er det en fordel å ta det rolig og hvile mye. Den kan kreve stor tålmodighet, og det er fint om du bruker tiden til å konsentrere deg om det du nå skal gå inn i. Denne fasen, som noen kvinner nesten ikke merker, kan for andre vare i opptil 20 timer. Riene er som oftest ikke spesielt smertefulle, heller ikke særlig lange. De kan komme med 5–20 minutters mellomrom og gir deg derfor en god mulighet til å hvile mellom hvert tak. Hvordan din latentsfase blir, kan du ikke vite første gang du venter barn, kanskje ikke senere heller. Er du uthvilt, rolig og trygg, har du imidlertid et godt utgangspunkt! - DEN AKTIVE DELEN har derimot kraftigere sammentrekninger (rier) som kan vare fra 45–90 sekunder. Men husk at dette varierer fra kvinne til kvinne. Kanskje vil du ikke merke noen forskjell på fasene i det hele tatt. I disse timene vil barnet virke som en kile som tøyer utgangen til ønsket størrelse. Barnets hode egner seg best til dette arbeidet. Livmormunnen åpner seg til 10 cm, full åpning og kalles da utslettet.
Lykke X 4 Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Har vært "plaget" med dette etter at jeg var til første time med modningsakupunktur. Har fått vondere sammentrekninger og de er nokså regelmessige, nesten så jeg kan tro noe er i gang, men så blir det ikke noe mer av de. Akupunktøren sa til meg at man kunne få masrier av akupunkturen. Se det an, og ring føden dersom det tar seg opp
*Mamma09* Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2009 Ja, hadde endel igår og det har bare fotsatt idag, er ikke veldig vondt, men ubehagelig. Det virker ikke som om det blir noe av de jeg har heller :/ De kommer og går, er jo ikke regelmessig i det hele tatt. Men men.. får vel bare vente da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå