Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mi er snart 7 mnd og hun får fortsatt pupp på natta. leste ista på mammanett at man ikke skal gi de pupp på natta etter 6 mnd?? hvoror ikke? gjør jeg noe galt jeg da...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de sier det på helsestasjonen, men jeg har ennå ikke klart å avvenne min 11 måneder gamle jente.

Skrevet

Her er mini 9mnd og får pupp om natta. Vart tilråda å ikkje avvenne på natta enno av helsesøster.

Skrevet

Dette er da ikke noe helsesøstre og annet "babyfagpersonell" bestemmer, men foreldrene selv?!

Ja, jeg vet at mange sier at babyene ikke skal ammes om natten etter 6 mnd fordi de da får nok mat i seg på dagen - men mange babyer har fortsatt behov for mat på natten. Og de som ikke har behovet, trenger kanskje denne ekstra kosestunden/nærheten på natten?

Jeg ammer Bo på 8 mnd 1-2 ganger pr natt - han får bestemme selv når han ikke lenger vil die om natten. (dersom det ikke drøyer unormalt lenge)

Skrevet

Jeg fikk også råd om å nattavvenne etter seks måneder, eller når man var oppe i to fulle måltider på dagen (noe vi var ved seks mnd). Men poden spiste bare en gang om natta på den tiden så var likssom ikke noe stress synes jeg. Og tre uker senere begynte han plutselig å sove natta igjennom og har gjort det siden. Sååååååååååå glad jeg ikke stressa med å nattavvenne med skrik og hyl noen uker tidligere :-D

Så lenge du ikke synes det gjør noe å amme om natta så skal du bare fortsette med det!

Skrevet

Jeg har fullammet til omtrent nå, hun er 6 mnd. Vi driver å øver på å spise grøt. Jeg kan jo ikke avslutte nattamming, når hun ikke spiser ordentlig enda.

Ammer ca 2 ganger om natta. Kommer selvfølgelig anpå hva som regnes som natta da;-)

Ammer i 2330 tiden, så 0430 tiden står opp før neste måltid.

Eldste nattavvente vi når han var ca 8 mnd og spiste bra på dagen.

Gjør det som føles riktig for deg selv. Så lenge du ikke blir sliten av å amme om natten, er det vel bare å fortsette.

Tenker vi kommer til å nattavvenne når frøkna skal inn på rommet til broren og spiser bra om dagen.

Har bare 2 soverom, så barna må dele. Da er det greit for hans nattsøvn at hun sover natta igjennom.

Skrevet

Jeg nattammet til han var over åtte mnd - vi sluttet for fire dager siden. :) Helsesøster sa det ikke var noe problem å nattamme så lenge jeg ville, så lenge jeg selv ikke ble sliten av det.

Skrevet

Tulla mi er 8 mnd og jeg nattamment for inntill en uke siden. Da sluttet hun av seg selv. Men i natt våknet hun, og ville ha pupp.. Er jo ikke akkurat mye mat jeg får i henne på dagen nå når det er så varmt, så da ga jeg pupp.

Du gjør det du føler for selv. Jeg orket ikke å stresse med hyl og skrik flere netter på rad, så jeg lot tulla bestemme selv når hun var ferdig med nattammingen.

Skrevet

Lille banan er 8 måneder, og blir nattammet fortsatt, som oftest 2 ganger i løpet av natta. Grunnen til at jeg ikke har avvent han er at han ikke vil ha pupp på dagtid, og han heller ikke vil ha mme. Han spiser godt med fast føde på dagtid, men jeg vil at han skal få i seg melk fortsatt. De kan jo ikke drikke kumelk før de er rundt året.

Skrevet

Min gutt er seks måneder og jeg ammer en gang om natta. Han har nektet puppen på dagen, så helsesøsteren støttet meg i at jeg fortsatt skulle amme på natta sånn at han får i seg mm. Han har fire faste måltider om dagen.

Gjest yrild
Skrevet

Lillemann 6 1/2 mnd spiser nå ett måltid grøt og ett måltid grønnsaker på dagen, men ammes fortsatt 23-02-05 (legger seg 19 og står opp 07). Tenker på å kutte ned til en nattamming sånn at 02 og 05 blir til 03.30 eller noe sånt, men stresser ikke med det.

Skrevet

Ammet om natten til i forrige uke, og gutten er drøye 8 mnd. Han avvendte seg selv, stresset ikke med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...