Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tok sukkerbelastnigstest i dag og fastende var blodsukkeret på 4,9 og etter å ha drikket sukkervann og ventet i to timer var det på 7,9. Helsesøsteren som tok det virket litt vag og jeg lurer på hva som er normalt. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,9 er bra som fastende. 7,9 er akkurat over grense som er 7,8, men det betyr ingen ting vil jeg tro, synes det absolutt ikke var ille!

Her jeg holder til (sveits) sier de at blodsukkeret ikke skal overstige 5,3 fastende og helst være mindre enn 7,8 1 time etter et måltid.

Har selv fått svangerskapsdiabetes, og er satt på diett. Måler blodsukker 4 x om dagen og ser at det påvirkes helt klart av hva jeg spiser, men også av stress. Har jeg sovet lite/dårlig og jeg er veldig sliten en periode, så stiger det selv om jeg holder meg unna sukker, mat med mye fett, stivelse osv.

Nå har jeg 4 uker igjen til termin og er så lei..... ikke lett å følge diett når det er så varmt, og man aller helst bare vil spise vannmelon osv. Matlysten er ikke på topp akkurat....

Skrevet

Tror ikke det har så mye å si, men du bør kanskje passe litt på hva du spiser framover mtp sukkerinnhold. Spørs jo hvor langt du er i sv.skapet også. Kan hende du må inn på en test på ett senere tidspunkt, bare for å sjekke om det ikke går videre opp.

Men, jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig med ett lite hopp over normal referanseverdi:=)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg ringte legekontoret i dag og jeg hadde hørt feil. Resultatet var 7,2 og var helt normalt fikk jeg beskjed om. Så da ble jeg jo glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...