Bettybu Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Smakte noe "dip" til snacks som ble kalt humus..erter, gresskar, løk..tror jeg var i??
Tommage♀♂ Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 http://www.google.com/search?client=opera&rls=nb&q=humus+oppskrift&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Haha! Seriøst? Finns det mat som heiter humus??? Hahaha! Ikkje det eg forbinde med ordet...
erteposen + 4 Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Hummus:) Det er kikerter pure med sesamolje (thahini) og det er en av guttene mine sin favoritt på brød, i pita og som dip. En tilsetter bare mer vann om en vil ha en mer dippete konsistens. En barnevennlig versjon er: 1 boks kikerter 1 fedd hvitløk 1-2 ss olivenolje (kan kuttes ut, spesielt om en skal ned i vekt) 1-3 ss tahini (prøv deg frem. Noen smaker kraftigere enn andre) 1/4 rødløk 1-3 ts spisskummin saften av 1 lime eller 1/2 sitron pepper, salt og chilli etter smak evnt. paprika pulver (til voksne bruker jeg fersk chillie) 1 neve bladpersille (kan kuttes. Utrolig fint om den blir kjørt med olje og dryppet over dippen før servering) Vann til passe konsistens. Skal den brukes til pålegg har jeg mindre løk og kan kutte ut hvitløk. Andreas Viestad i Dagbladet har en god oppskrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå