Gå til innhold

Bruker dere samme vogna til begge/flere barn?

Anbefalte innlegg

Vi har en treåring fra før av, og venter en liten en på nyåret.

Fra før av har vi en Quinny Freestyle 3xl (bag+sportsdel), og en Quinny Zapp (reisetrille).

Disse vognene har jo holdt greit, og de er fortsatt like fine, men jeg synes de er så små. Man må bytte fra bagdelen til sportsvogndelen så tidlig, og de vil jeg jo ikke.

Derfor ønsker jeg å kjøpe enda en vogn til veslebarnet som kommer.

Det viktigste er at det er en stor bag, men det hadde ikke gjort noe med en sportsdel som er stor også...

Favoritten er Emmaljunga Duo Edge, og vi har jo råd til det, men er det bortkastet? Den koster jo 8000 kroner, og vi haaaar jo egentlig en vogn...

Alternativet er å kjøpe ei Simo dypogn på Finn.no til 1-2000 kroner. De er jo fine de også... Emmaljungavognene på Finn er kjempedyre, så da kan vi like gjerne kjøpe den helt ny...

Hva har dere gjort?

Vi trenger den jo ikke, men guuuuud, hvor lysst jeg har på ei fin vogn til den siste babyen jeg noen sinne skal ha... *snufs*

Fortsetter under...

vis dere har råd så kjøp en ny. tror ikke du vil angre på det.

må jo få lov å kose dere når en får den siste babyen mener jeg da :) syns det er storstas me ny vogn.

jeg hadde nok beholdt de andre vis jeg hadde plass tilfelle du vil ha en litt mindre vogn. stor forskjell på en duo edge og en freestyle.

Jeg kjøper ny vogn fordi jeg ikke var fornøyd med softbag til forrige barn. Vil ha ordentlig bag nå. Men det er egentlig et luksusproblem:) På den annen side -det er veldig irriterende å ha en vogn man ikke trives med, den brukes jo flere ganger hver dag! Pga vinterbaby som ikke trenger mye oppi bagen til sommeren kjøper vi City Cross.

Vi har brukt en Basson Roma Duo til begge våre =)) trillene er det eneste som er bytta ut sålangt. De synes jeg tåler litt mindre =)

Skal selge Basson vogna etter sommeren og kommer til å kjøpe helt ny duo (emmaljunga mondial tror jeg) når vi skal ha nr 3 om en stund... =)))

Jeg har hatt over 10 vogner til mine 2, så angående det med hva man trenger og ikke er ikke jeg den rette til å svare på....Men nå har jeg kjøpt og solgt brukt da, så har ikke brukt så mye penger på det.

Men jeg synes absolutt at begrunnelsen med en vogn med større bag til babyen er en veldig god grunn til å kjøpe ny vogn. Både Simo bagvogn og emmaljunga duo edge er vogner som er veldig gode for babyen, de er lune, har god plass og en god demping. Så mener at du med god samvittighet kan kjøpe deg en god dypvogn til nyebabyen din =)

Om du velger å kjøpe en brukt bagvogn eller en ny duo edge kommer jo an på hvor mye penger du er villig til å legge i det. Om jeg hadde hatt råd hadde jeg nok kjøpt meg en ny vogn, og heller passet på å behandle den fint slik at jeg kunne selge den etter endt bruk så ikke tapet ble så stort.

Men det ligger jo mange fine og fint brukte simo bagvogner på finn, så det er jo ett veldig godt alternativ om du ikke vil bruke så mye penger på det.

Og sånn utenom at du faktisk har en god begrunnelse, så er det jo absolutt ikke alt man trenger her i verden og om man bare skulle kjøpt det man trengte så hadde det blitt kjedelig. Så lenge man har økonomi til det så er det kjekt å unne seg noe innimellom, og en god og fornuftig barnevogn er ikke det verste å unne seg ;0)

Annonse

Vi bruker vognen til jenta vår i barnehagen ennå (OTH), så det er min unnskyldning til å kjøpe ny vogn.. men vi kunne sikkert funnet en annen løsning, he he. Så nei, vi bruker ikke samme vognen. Har faktisk kjøpt både søskenvogn (Phil & Teds) og separat egen vogn til babyen (Brio GO). Synes det er fantastisk gøy med ny vogn, kan ikke hjelpe for det.. Skal selge den gamle vognen når eldstemann ikke sover i bh lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...