Heidi87 - 11.01.10 *påovertid* Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Hei! Er overvektig i utgangspunktet ( 156cm og 90kg+) og nå begynner sambo'n å lure på om jeg har fått diabetes, siden jeg har gått ned 2kg i svangerskapet, og flyr ganske mye på do til tider. Jeg unnskylder det med at jeg tross alt drikker ganske mye vann om dagen, men han er ikke helt overbevist. Er 13+2 i dag, og står stabilt fast på vekta, ikke gått noe mer ned, men heller ikke gått noe opp. Noen flere som har det sånn? Og når beynte eventuelt vektøkningen å komme? Skal til kontroll hos legen om en uke, og tenker jeg nevner det for hu da, men hadde vært fint å vite at flere har det sånn, og at man slettes ikke trenger å ha utviklet diabetes
nr 2 i oktober? Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 å fly på do er helt normalt ettersom blæra får mindre plass...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Hei jeg er 20 uker på vei og har flydd på do siden uke 9 ca, flyr dit ofte fortsatt. Er gjerne oppe 3-4 ganger på natta også. Doløping trenger ikke bety diabetes, men greit å få sjekket det opp.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 hvis man er såpass overvektig som du er så er det ikke unormalt å ikke gå opp i vekt når du er gravid. Kroppen din trenger antagelig ikke så mye ekstra fett pga den har nok fra før. I første svangerskal gikk ikke jeg heller opp i vekt, og det var greit. Jeg veide 100kr og er 168cm høy så var også veldig overvektig. Etter svangerskapet gikk jeg ned 17kg 2 uker etter fødselen. Hvis du har diabetes så er du også unormalt mye tørst... men kan fly på do mye når man er gravid, det er normalt. Lykke til. husk å ta glukosebelastningstest etter hvert for å være sikker ang diabetes.
Gunn og Gutta Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Dette høres helt normalt ut!! Slapp av, og kos deg:o)
W82 Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Jeg hadde det også slik som deg (HI). Gikk ned litt i begynnelsen, og ble liggende der til godt over 20 uker. Jeg løper på do sikkert 10-12 ganger om dagen - hvis ikke mer. Det er helt normalt! Det er bare 8 av 1000 som rammes av svangerskapsdiabetes, og slik jeg har forstått det, rammer sjeldent så tidlig som uke 13 uansett. Du kan nok ta det helt med ro, men i likhet med alle overvektige bør du ta en glukosebelastning i uke 28.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Nå er tørste også et tegn på diabetes, så du burde kanskje ta en test?
Julelita Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Andre tegn på diabetes (som ikke samtidig er graviditetstegn) er at det lukter søtt av urinen og svetten din, at du blir veldig trett og slått ut etter større måltid (særlig karbohydratrike måltid) og du kan bli amper og rastløs dersom det er lenge siden sist du har spist. Nå er det det relativt normalt å være mer følsom for blodsukkersvingninger når man er gravid, men reaksjonene er sinnsvakt mye sterkere dersom du har diabetes. Når det er sagt, høres det du beskriver veldig normalt ut.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Hei! Det med vekten skal du ikke bekymre deg for Da jeg ble gravid veide jeg 92,2 kg, og 4 dager før jeg fødte sønnen min veide jeg 95,5 kg. Altså, kun 3,3 kg opp iløpet av hele svangerskapet I forhold til det med at du bekymrer deg for om du kan ha fått svangerskapsdiabetes, så er det jo ikke verre enn å ta det opp med legen å få sjekket opp i det Jeg har selv diabetes type1(har hatt det siden 2000). Og dersom du går med forhøyet blodsukkerverdier kan føre til at babyen i magen din vokser mer enn den skal. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå