Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Idag så jeg en jente som fløy naken rundt hele tiden og hun badet også naken, noe som er ganske vanlig for små barn men dette er første gang jeg har sett en så stor jente gjøre det. Ikke at det gjør meg noe men jeg synes det virket rart..det synes sønnen min også som kom å spurte meg om hvorfor denne store jenta ikke hadde på seg truse hehe.
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Kvifor er det rart? Eg klarer iallefall ikkje å sjå på det som noko rart.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Nei, når de er såpass store så får de ha på seg badebukse her i huset. Både jente og gutt her har da badebukser, men syns ikke jenta skal ha overdel til. Dette pga at jeg syns det mer signaliserer pupper, noe som faktisk ikke er der enda. Altså at en lager jenter mer voksne og utviklet enn de egentlig er ved å ha bikinioverdel til.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Egentlig helt greit. Men kunne kanskje hatt ei lita truse på seg. For det finnes mange 'gamle' griser der ute, som sikler (og tar bilder) av sånt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Syns foreldre skal være litt mer forsiktig me å la ungene løpe nakne på stranda eller hvor som helst.. Vet aldri hva slags svin som sitter å kikker på ungen din.
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Jeg reagerer på det og synes ikke det er noe bra. Når de er så store, så synes jeg de skal lære seg respektere at nakenhet ikke er akseptert i vårt samfunn (for det er det faktisk ikke...) og at man kler på seg når man er på offentlige steder. En 6-7 åring er ikke et lite barn lenger, men et ganske stort barn, og det kan få problemer senere om det møter på gjevnaldrene medelever som har sett det naken. Synes foreldrene bør beskytte barnet mot dette. Jeg er nå også en av dem som ikke er så begeistret for små barn som løper naken, men bryr meg ikke om dem da. Med små barn mener jeg da under 3 år.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 vettu hva... jeg synes det er vi voksne som er dumme å lærer barna at kropp er flaut altfor tidlig. La de bade nakne litt til, en 6-7 åring er jo fortsatt et lite barn. Om et år eller to er det uaktuelt for barnet likevel, så la de være små så lenge de kan. Jeg hadde hvertfall ikke reagert.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Tja. kommer an på str på 6-7 åringen. en 7åring er som regel for stor - men en 6åring kan jo gå greit. Men generelt synes jeg at skolebarn bør ha truse helst når de bader. Når det gjelder gamle griser som tar bilder er antagelig 2-4 åringene like spennende....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Det er ikke så enkelt. Skjønner at de ikke burde gjøre sånn på stranden, men har selv noen små "nudistbarn" hihi. Alle i familien vet, at kommer de hjem til oss, suser minstejenta og nestminstegutt ofte rundt naken. Jenta vil være det hele tiden. Sønnen min som snart blir 10 er ikke helt med når det gjelder kropp og naturlig bluferdighet. Tramper rett inn i stua naken etter dusjen, med eller uten gjester. Når jeg påpeker dette, sier han også, det er da bare kropp, alle har da det.. De ser jo meg ofte naken på badet etter dusjen når de kommer inn og ingen av oss blir flau, men har gjentatte ganger forklart at dette går ikke når man er over 7... og har gjester. Han har åpnelyst tisset i buskene på klassetur og bryr seg ikke om noen ærter han. Ler og kaller disse dumme. Har sagt han må slutte med dette også, men han er ikke så interessert.. Ikke for det, han er ikke den som stirrer på andre heller.. har ikke før nettopp tenkt over at jenter ikke er lik gutter. Han er utrolig søt og sjarmerende og alle liker han. På skolen er han veldig flink og omsorgsfull mot andre, så jeg vil ikke kalle han sent utviklet heller. Nakenhet er naturlig for noen av oss, sånn er det bare. Men jeg skjønner jo godt at de fleste ikke liker en naken 10 åring på stranda
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Da skulle du sagt til sønnen din at jenta ikke har på seg truse fordi det det er deilig og helt normalt å bade naken. Seriøst, synes du det er rart at et barn på 6-7 år bader naken? Da lurer jeg virkelig på hva annet du synes er rart...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #13 Skrevet 29. juni 2009 Jeg syns ikke det er noe særlig å se en 6-7 år gammel jente eller gutt løpe helt splitta naken på stranda. For det første...så er dem ikke småbarn lenger. Dem er skolebarn. Foreldrene burde kledd på jenta. Hvertfall en badebukse. Ikke normalt at en 6-7 år gammelt barn løpe naken omkring.
heleneogde2gutta Skrevet 29. juni 2009 #14 Skrevet 29. juni 2009 Hva jeg synes om det? at er er helt i orden for meg. skjønner ikke hvorfor det er noe problem.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #15 Skrevet 29. juni 2009 Det er pokker i meg så mange korte og idiotiske svar. Dere lærer ikke barna deres at nakenhet er tabu bare fordi de kan sette på seg en liten badeshorts/bikinitruse. Hvor dum går det ann og bli?! Det ser ikke bra ut med 6,7 åringer som løper med både det ene og det andre i fritt syn, de er altfor store. Synes det er rart de barna vil det selv. Synes enkelte av dere høres helt perverse ut når dere sier til så store barn at det er deilig og helt naturlig å bade naken i en alder av 7 år. Spesielle foreldre må jeg si. Fysj.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #16 Skrevet 29. juni 2009 Hohoho, jeg var litt for rask da jeg leste overskrifta..Hva synes du om 67-åringer som...?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #17 Skrevet 29. juni 2009 He he he, da hadde jeg vært kjapp om å snu på helene derfra
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #18 Skrevet 29. juni 2009 Nå har jeg aldri hatt "fornøyelsen" av å oppleve noe i nærheten av dette, men hadde jeg opplevd det samme, HI, på ei offentlig badestrand, hadde jeg antakelig slengt et håndkle rundt henne, spurt om hun ikke hadde lært seg skammevett så gammel som hun, og spurt hvor foreldrende hennes var. Og så fortalt dem ettertrykkelig hva jeg syntes om slik framferd! Guttene her (7+11 år) hadde neppe syntes det virket rart. De hadde temmelig sikkert lurt på om den jenta hadde gått aldeles fra vettet! Noe jeg sikkert hadde bekreftet for dem at enten hun eller foreldrende hennes hadde! Kanskje vi var strenge andre veien, men fra den sommeren guttene her var 2 1/2 år var det enten badebukse eller ingen bading her. Og da snakker vi ikke om offentlig badestrand, men bading i bekken som er tomteskille mellom oss og naboen (og ellers knapt synlig, i alle fall på øvre del av tomta, for noen andre). Men du ser uhyre sjelden barn over 2 1/2 - 3 år uten badebukse/badedrakt her!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #19 Skrevet 29. juni 2009 Det var min første tanke også hilsen 23.40 (som tydeligvis må lære seg å lese på nytt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå