Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går arb ledig på dagpenger (11000,- pr mnd).

Men hva hvis jeg blir sykemeldt? Legen vurderer dette pga bekkenløsning.. og hofteledsprotese ...

Vil jeg da få full lønn for jeg gaar ut i permisjonen (3uker foor termin)(har termin i oktober)vil jeg faa mer eller mindre?eller samme som jeg faar naa i dagpenger??

hva med hvis jeg blir sykmeldt i hele permisjonstiden vil jeg faa mere penger??kan legen skrive sykmelding til meg??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315569-dagpenger-vs-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært arbeidsledig i 4 uker eller med får du det samme som nå om du blir 100% sykemeldt.

Om du er sykemeldt helt frem til fødsel er det sykepengene som blir lagt til grunn for foreldrepengene(det samme du har nå).

Om du er arbeidsledig når du går ut i permisjon(ikke sykemeldt) får du foreldrepenger regnet av de 6 beste av de 10 siste mnd før permisjonen starter.

Så om du da ikke er sykemeldt når du går ut i permisjon kommer hva du da har som grunnlag ann det på hvor lenge du har vært arbeidsledig og hatt 11 000 kr i mnd.

Det med de 6 beste av de 10 siste sa jeg med tanke på om du f.eks nettopp var blitt arbeidsledig og da ville fått noe av arbeidsinntekten som grunnlag.

Men siden du vet permisjonsstart har vært arbeidsledig/ sykemeldt lenge har det ingen ting å si for deg.

Jo du vil få 11 000 i sykepenger om du blir sykemeldt nå og frem til fødselen og det samme under permisjonen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...