ninablirmamma Skrevet 29. juni 2009 #1 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei, Noen som har gode råd ang hvilke klær / utstyr som er viktig å ta med på sykehuset - til barnet? feks. trenger vi ta med bleier, brystpumpe, tåteflasker ( i tilfelle man ikke klarer å amme), pysj til baby etc??? hjelp! Vi er helt ny på dette - aner virkelig ingenting! takker for alle svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315385-hva-skal-vi-ta-med-p%C3%A5-sykehuset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
med nr 3 i magen Skrevet 29. juni 2009 #2 Del Skrevet 29. juni 2009 hei hei:) bleier trenger du ihvertfall ikke ta med,det har de der. tror ikke du trenger tåteflasker eller. brystpumpa er jeg mer usikker på. de har også klær til babyen der vet noen velger å ta med eget til babyen, men det er opp til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315385-hva-skal-vi-ta-med-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-140315772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 29. juni 2009 #3 Del Skrevet 29. juni 2009 fant denne for en stund siden på 3.trimester. så her er det bare å se hva du selv føler du trenger, vet at de som har født før sier dette er alt for mye, men jeg har nok pakket med alt for mye. har ennå ikk pakket helt ferdig. hehe HA MED EN BAG TIL SELVE FØDSELEN. LA DEN ANDRE BAGEN TIL SELVE OPPHOLDET LIGGE I BILEN, DENNE KAN MANNEN HENTE ETTER BEBISEN ER KOMMET OG DERE ER FLYTTET TIL BARSEL ELLER PASIENTHOTELL: FØDEBAGEN: 1. HELSEKORTET!!!!!!!! 2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks og brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg. 3. Fotoapparat 4. Videokamera 5. Lader til disse to 6. Mobillader 7. Blader (om det skulle ta lang tid og riene kommer sjelden) 8. Radio 9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset 10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær. 11. Sokker!! (du fryser på bena) 12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ? 13. Lypsyl, nesespray og paracet. 14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå. 15. Brillene dine 16. Mobil og lommebok 17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell). BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN: 1.Ett par håndklær (vi får på hotellet men bare to hver og bebisen tisset på dem rett som det var under stellet - mas å spørre etter nye hele tiden....) 2. Pose til skittentøy 3. Et lite ullteppe til babyen 4. klær til babyen 5. Bleier! 6. stelleprodukter til baby - rumpekrem (tror ikke vi brkte noe særlig på sykehuset av dette altså). ta med noe å rense navlestrengen med om det trengs. klorhexidin 7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende. 8. morgenkåpe 9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset. 10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken. 11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel. 12. ammebh 13. ammeinnlegg. 14 brystvortekrem. Lana eller purelan. 15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!!! 16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er. 17.Toalettsaker 18. Ørepropper 19. Blader/babybok og penn 20. Bilstolen må stå klar i bilen:) 21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen. HÅPER DU FÅR NYTTE AV NOE HER DA:) TILPASS LISTEN TIL DET SOM PASSER DEG:) beredt på ny *høygravid* AdrenaLine [svar på dette innlegget] Sv: Sykehusbaggen(e) - fant denne flotte oversikten NYTT 00:06 11.06.2009 Dette høres mye ut ;o) Jeg tenkte jeg skulle pakke litt snart. 29 dager igjen til planlagt KS, Jeg er litt heldig og bor 1 km unna sykehuset, så mannen min kan bare løpe hjem å hente alt jeg har glemt ;o) Mange gode tips! mor79 [svar på dette innlegget] Sv: Sykehusbaggen(e) - fant denne flotte oversikten NYTT 13:25 11.06.2009 Likte veldig tipset om å ha en bag til fødsel og en til etterpå!! Jeg skal pakke om!! har sett på bagen og følt at den er utrolig stor og at jeg skal på 2 ukers tur! Flytte alle "fødeting" over i en ennen en kjempelurt! Maispire09*over tremin* [svar på dette innlegget] Sv: Sykehusbaggen(e) - fant denne flotte oversikten NYTT 13:43 11.06.2009 Jeg tok alt i en bag sist og kommer nok til å gjøre det igjen. Tok med alt for mye sist ,-) Her var det jeg hadde bruk for: Helsekort Kjeks og brus Ammeinnlegg Ammebh/singlet (ha med et par stk) Kosedress til å ha på ved barselbesøk Truse til hjemreisen Slippers Kamera Mobil + lader Notatbok og penn Toalettsaker (inkl leppepomade!) Hjemreiseklær til babyen. Brystvortekrem, klær til babyen under sykhusoppholdet, bleier til babyen, bind i div str. Gode netting(!!!)truser og smertestillende fikk jeg på sykehuset. Fødte på ahus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315385-hva-skal-vi-ta-med-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-140317235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninablirmamma Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 5. juli 2009 Grundg svar. Takker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315385-hva-skal-vi-ta-med-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-140337749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne78 Skrevet 25. juli 2009 #5 Del Skrevet 25. juli 2009 Fra min forrige erfaring da jeg fødte på Ullevål sykehus var det egentlig ikke mye jeg trengte. Litt tøy til deg og babyen. Men jeg likte for eks veldig godt de store "papirtrusene" man får på barsel. De sitter godt og kan kastes etter bruk. Bleier og bind var på hotellet. Bare en ting var jeg utrolig glad for: Hårføner! Og det var ikke for å ha mest mulig fluffy hår på hodet : ) Men det er en viss sjansje for at underlivet er nei-området og da er det fint å kunne tørke seg etter do og dusj : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140315385-hva-skal-vi-ta-med-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-140422459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå