Gå til innhold

Føde normalt etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda, tror jeg, men allikevel spinner tanken i hodet.. Hadde vaginal fødsel første gang, det endte med bruk av sugekopp, tang og tre leger som samarbeidet om å få jenta ut.. Andre gangen fikk jeg keisersnitt på grunn av denne fødselen.. Men jeg vil føde normalt denne gangen, av ulike grunner som er for langt å gå inn på nå, føler jeg meg tryggere på meg selv, og tenker litt annerledes.. Men, gutten min hadde en hodeomkrets på 40, og det 10 dager før termin.. hadde blitt keisersnitt uansett.. Hva er sjansen for at jeg kan føde vaginalt denne gangen? Må jeg ta keisersnitt nå også, pga han var så stor, og at neste kan bli like stor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140314504-f%C3%B8de-normalt-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si om neste baby blir like stor som sønnen din. Du kan være i dialog med legen og jordmor om dette, ta en måling med UL før det bestemmes for KS/vaginalt. De vil selvfølgelig ta ditt ønske om å føde vaginalt på alvor og strekke seg så langt de kan for å få det til å gå. Men ingen kan garantere deg noenting. Lykke til i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...