Gå til innhold

Hvordan er trillekomfortet på nye Koelstraen i forhold til MB/OTH?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke selv hatt OTH, men trillet den i butikk. Tror nok Koelstraen er mindre fjæret og litt stivere. Men, den er nok like lett. Hadde OTH vært litt dypere i sittedelen og barnet kunne vært vendt mot meg ville jeg valgt den. Det er litt tungt/vanskelig å snu sittedelen på Koelstraen forresten.

Har ikke hatt OTH, så sammenlikne kan jeg ikke, men er superfornøyd med Koelstraen min, og lillemann storkoser seg i den. Synes ikke sittedelen er spesielt tung/vanskelig å snu, bare en knapp på hver side som trykkes inn og så er det jo bare å løfte av og klikke på igjen.. Koelstraen er litt stiv, men ikke for stiv. Super trillekomfort for min del hvertfall. Ikke angret et sekund på at vi byttet ut Simo-vogna.

Er et lite minus da.. Når sittedelen er vendt mot deg kan ikke vogna slås sammen uten å ta av sittedelen. Men synes ikke det er noe stort problem siden jeg ikke har hatt problemer med å ta av/snu setet.

Nå har ikke jeg hatt OTH, men har nylig kjøpt den nye Koelstraen. Datteren er litt over to år, og har tidligere hatt Emmaljunga City Cross.

Koelstraen er stor og god, og går fint an å bruke resten av vognperioden.

Men når det gjelder trillekomfort er Emmaljunga City Cross mye bedre, og den er også en lettere vogn enn Koelstraen. Men for all del Koelstraen er god å trille den også!

Totalt sett synes jeg City Cross er bedre på alle områder, bortsett fra at Koelstraen er romsligere og passer ut vognperioden. (nå skal det sies at vi bruker vogn lenge, pga hvordan vi bor)

Annonse

Så du synst den er ok i størrelsen? Synst den så litt knapp ut+ kanskje litt stiv. Men har egentlig veldig lyst på den og. Har mye fordeler OTH ikke har. Som regulerbar fotstøtte og vendbar sittedel.

Ååh, sliter med å bestemme meg.

Bagen var iallefall brukbar lengde på.

Var ikke 100% fornøyd med OTH heller. Blir det ikke Koelstra går jeg nok for en Babyjogger city elite eller evt en Happy.

Vår datter har sittet i OTH vognen også, hadde lyst på den, men synes det var litt lite å vokse i for vår jente på litt over 2 år.

Koelstraen synes jeg er på størrelsen med TFK. Når hun sitter mot meg, har hun fremdeles litt å gå på på fotstøttelengden (den som er regulerbar), sitter hun fra meg er det ganske mange cm. (10?) til hun når ned på det faste fotbrettet. Der den er snauest er opp til kalesjen, tipper hun har 5-6 cm. å gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...