Gå til innhold

4 barn?

peggy_81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg er gravid med nr. 4 og lurer også veldig på hvordan det er med 4 barn:) Regner med at det bare blir mer av alt, både kaos og glede. Jeg har 3 jenter fra før på 4, 2 og snart 11 mnd, så her blir det tett.

Det eneste jeg kan svare på så langt da er at svangerskapet er faktisk lettere enn med nr. 2 og 3. Kan sammelignes med nr. 1 egentlig, bortsett fra at jeg var litt kvalm fram til uke 13 denne gangen. Ellers er magen mindre enn noen av de andre gangene så langt. Er 27+2 i dag.

Hvis du syns det går fint med 3 små og du har lyst på en til, så hvorfor ikke? Bedre å få en til enn å angre på det senere synes nå jeg.

Lykke til med valget:)

• 1 måned senere...

Vi å skal ha nr 4. Er kjemmmpe spent..Håper bare alt går bra..Så om alt går som d skal er vi en familie på 6 i april/mai.

Synes fødselen på nr 1 og 2 var som en drøm..Ikke så bra med nr 3..(ille).

Kjenner at jeg gruer meg til nr 4 ja..Håper den går lettere.

Så arti at flere ønsker flere barn en normal familien med 2 max 3..

minstemann hos oss er 11 mnd..

lykke til alle sammen..

Kanskje vi skulle lage et forum for oss venter på barn nr 4 og mere..

Jeg har 4 barn på henholdsvis 12,10, 3 og snart 1 år. Synes det går kjempe fint! De to eldste er jo så store, så de klarer jo mye selv.

Fødselen gikk over all forventning. Reiste til jm med det jeg trodde var kynnere. Tenkte hun kunne strippe meg for å få litt fortgang, men da hadde jeg jammen 8 cm åpning!

Var uten tvil min beste fødsel. Sambo trodde jeg sov på slutten.-)

Tre pressrier så var prinsessa ute. Hadde gjerne fått nummer 5....om sambo hadde gått med på det:-)

Annonse

Hei!

Går nok helt bra med 4. Jeg venter nr 4 og synes overgangen fra 0 til 2 barn var "verst", mest omstilling. Gleder meg ihvertfall vilt til nestemann/-dame.

Artig at det er såpass mange som har/ønsker 4 barn. Vi føler ihvertfall at vi har kapasitet og ønske om å ha så mange barn men gruer meg likevel til å fortelle at vi venter nr 4. Mange kommer å sier at nå skal vi vel ikke ha flere barn vi som tross alt har 3 fra før...

Lykke til!

• 2 uker senere...

Så morsomt at det er fler som skal ha nr. 4 her!!

Vi fant overraskende ut at nr. 4 er på vei for et par uker siden... Ikke helt planlagt, men det skal bli kos ;)

Har to gutter og en jente fra før, eldstemann på snart 4 og tvillinger på 14 måneder så her blir det en søskenflokk med nogenlunde tett alder. Eldstemann rekker akkurat å bli 4,5 år når "lilly surprice" ankommer.

Var nok meningen det her, og litt flaks at vi uansett har bestilt oss stor bil som ankommer rundt jul en gang!

Har hatt to tunge svangerskap, men flotte fødseler, så nå håper jeg at svangerskapet kan bli litt lettere og at fødselen følger tidligere standarder!

Kan jo ikke svare på spørsmålene, men selv syns jeg overgangen fra 1 til 3 var stor, men har ofte passet en ettåring ekstra og det merkes knapt. Så tror ikke overgangen blir like stor denne gangen!

Lykke til!

er gravid med nr:5 har termin i april. Har barn i alderen 14,11,10 og en på ett år. Kjenner at jeg er litt mer sliten nå en siste gang,da kunne jeg hvile når jeg trengte det,men nå har jeg en liten tass som løper rundt så da er det ikke noe avlsapping hehe men morro er det :) :) :)

koselig å se at det er flere med så mange barn :)

Jeg er gravid med nr. 4 nå, er i uke 23. De andre barna er 5,3 og 1.5 år gamle. Jeg er noe mer sliten i dette svangerskapet, men er mindre plaget med bekkenløsning som jeg hadde en del plager med sist. Var mer kvalm i starten av dette svangerskapet enn sist. Var ikke kvalm i det hele tatt med de to første. Men gleder meg veldig til barnet kommer, og tror ikke dette er siste gangen jeg er gravid, selv om jeg begynner å bli mettet snart. Tror vi må ha en til. :) Kan ta en i gangen da. Mine fødsler har gått kjapt, 4 timer på første, 3 på andre og tredje. Den siste var desidert den beste, badekar, dempet belysning og fin musikk på føden. :)

Hei.Jeg er 9 uker på vei med nr 4,de tre andre er 6,4 og 3 år. Nå gleder jeg meg mest til å bli ferdig med kvalmen,har vært veldi trøtt og kvalm til nå. Men jeg gleder meg til å få en baby! Gøy å se at det er flere enn meg som vil ha flere enn to barn.. :)

Annonse

Venter også nummer 4, litt overraskende, men gledelig. Har gutter på 7,5 og 6 fra før, og ei lita jente på snart 3 år. Fjerdemann kommer i april.

Har hatt ganske greie svangerskap og fødsler, og tipper dette skal gå greit også. Spent på om det er ei lita jente, eller en gutt inni der, men enda 8 uker til ordinær ultralyd.

Hei!

Så gøy at det ikke bare er vi som skal ha nr 4 tenkte jeg da jeg så denne tråden.

Jeg er gravid med nr 4. Er bare 5 uker på vei enda, termin mot slutten av mai tror jeg.

Vi gleder oss. For oss var overgangen fra 1 til 3 stor og vi er veldig spent på om det skjuler seg flere i magen denne gangen også. Vi har en 3 åring og 2 stk 2 åringer fra før.

Vi kommer til å vente lengst mulig med å fortelle noe denne gangen, helst helt til jul, hvis jeg klarer å skjule magen så lenge. Vi er litt bekymret for reaksjonen fra familien ettersom vi allerede har 3.

Vi venter nr 5 i januar :) og de eneste som syns det er helt på tur er alle andre... jeg gleder meg masse :) det gjør mann og barn også :)

Har 4 gutter på 6, 4, 3 og 2 år så nå blir det ett hopp på 2 år og 3 mnd mellom de to siste :) dette svangerskapet er helt perfekt :) eller, normale plager som halsbrann og sure oppstøt, øm rygg og trøtt, men ingen kvalme eller spying :)

Flott at det er fler som tenker lenger enn 2,3 barn ;)

Jeg fatter ikke hvorfor andre skal blande seg bort i hvor mange barn vi velger å få! Det er jo ikke deres problem! Men jeg får mange positive kommentarer også, som at jeg er så flink og dyktig. Det er jo hyggelig. :) Jeg passer på å fortelle at jeg ikke synes det er noe problem da, hver gang det er snakk om barna. :D "Jeg har mye tid til å sitte i sofaen jeg..." "Våre barn legger seg så lett, så vi har jo hele kvelden for oss selv", "De to eldste er så flinke å hjelpe til og kan både kle på seg og pusse tenner selv, så det er så greit..." Sikkert noe provoserende for dem som synes det er fryktelig travelt med 2! :D

• 2 uker senere...

Nr 4 på vei her å!:-)) Har jente 13, gutt 9 og jente 4 fra før, så jeg er heldig og har forsåvidt rolige dager. Syns ikke det blir mye med 4, ville ikke ha vært foruten noen av de. Sliten blir du i perioder uansett om du har 10 eller 1!:-)) Tenker ungene er utrolig heldige som får flere søsken. Selv om de kanskje ikke får "alt" de har lyst på og så mye tid alene som de med bare 2, så får de så mye annet syns jeg:-) Bare gleder meg til minstemann kommer i april<3

• 2 uker senere...

Så godt å se at det er flere med mange barn!

Vi venter nummer 4 i mai, og de andre er 8, 6 og 10mnd...så de siste to kommer tett.

Hos oss har familien vært veldig tilbakeholdne...hang seg mest opp i hvordan dette kunne ha skjedd, som om det var en liten tragedie. Hvilken prevensjonsmetode er det som ikke er 100% sikker idag, var et av spørsmålene...Spørsmål som "Når skal du begynne å ta tilbake livet ditt?" og sånn hørte også med. Jaja.

HURRA for familier litt over gjennomsnittet :)

• 2 uker senere...

Hei på dere. : )

Her er også nr. 4 på vei inn i samfunnet. Har fra før jente snart 14, gutt snart 8 og jente 4 år og i februar kommer minsteprinsen.

Har et svangerskap med rimelig stor mage og bekkenløsning, kynnere og de vanlige plagene. Hadde en lett fødsel med nr.3 og håper denne blir like lett. De to siste fødslene var på 10 timer og hadde veldig god erfaring med badekar på siste.

Jeg er 36 år.

Lykke til alle sammen.: D

• 3 uker senere...

Sitter lettere forbløffet med nr 4 i magen....

Fra før har vi unger på 8,6 og 11 mnd, og var litt usikre på om vi skulle prøve på en til, de to eldste har nemlig hatt veldig mye glede av hverandre hele veien og vi teknte at det var litt stusselig for attpåklatten å vokse opp "ensom" ;)...

Dermed ble vi enige om 1 mnd med prøving, dersom det da ble barn av det, måtte det være meningen, tenkte vi- og nå sitter vi her!!

Tør ikke å utbasunere dette riktig enda, gruer vel litt for evt kommentarer og synsing.

Lurer også litt på hvor i ....jeg skal finne barnevakt for alle sammen når det trengs!

aiai, hva har vi gjort...?

Samtidig kjente jeg at jeg ville blitt utrolig skuffa, hadde det bare vært falsk alarm :D

Et er i alle fall sikkert, dette blir spennende!

Jeg merker jeg er mer sliten nå enn før, og sliter en del med bekkenløsning ( har gjort det med nr 2 & 3)...

Og med jentene så kastet jeg opp i 9 mnd i strekk, men guttungen i 3-4 mnd....

Det er slik som med denne gangen også, UL sier jente men jeg har fortsatt guttefølese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...